Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEM
Digitális Sean Connery
Persze a 007-es megint megmenti a világot és itt is megjelenik a Lektor nevű szovjet titkos kódgép, a SPECTRE (Special Executive for Counter-intelligence, Terrorism, Revenge, Extortion), ami valamilyen titokzatos módon Octopus néven fut.
Kémdivat
Sir Sean Connery fiatalos külsejében, a hidegháborús kémdivat minden eleganciájával jelenik meg a játékban, a színész még hangját is adta a produkcióhoz, bár furcsa a 43 évvel későbbi hangja a régi önmagához, de legalább autentikus lett a Bond-karakter.
Az Everything or Nothing sztárparádéja most elmaradt, Conneryn és Lectoron kívül be kell érnünk ismeretlen arcokkal és hangokkal, és mind a grafika, mint a játszhatóság is gyengébb lett. A "minden áron" Bond-játék ezúttal a minőség rovására is ment: az irányítás és a kamerakezelés nehezebb lett, az előző részben bevált irányítást teljesen átszabták, ráadásul az akciódús pályákon nehéz a régies Bondot mozgatni.
Nem minden Bond tökéletes
A hamisítatlan retro Bond-hangulatot egyébként fegyverek, járművek, és kiegészítő kütyük idézik. A küldetések elég nehezek és hosszúak, de a világ megmentése után egy igen kellemes multiplayer áll a rendelkezésünkre. A zene és a hangok minden szempontból megfelelnek az elvárásoknak, és az EA ötletes újításokat is hozott: mint például a szabadon alakítható ruházat és fegyvergyűjtemény, fejleszthető kiegészítők, mindez szerepjátékos mellékízzel.
Ha ez jön ki első Bond-játékként, most nagyon el lennénk ragadtatva, de ugye megelőzte az akkori játékok közt az egyik legkiemelkedőbb Everything or Nothing, ami miatt azt hihettük, hogy csak tökéletes Bond játék lehet. Tévedtünk.
A cikk a VOX mozimagazin januári számában olvasható