Sean Connery újra James Bond

2006.01.26. 12:48
Az Everything or Nothing átütő sikere után az Electronics Arts (EA) új 007-es játékot dobott piacra egy jól ismert arccal és régi sztorival. Sir Sean Connery új hangjával, de régi fényében tért vissza, most éppen a konzolok világába.
A Pierce Brosnan szinkronizálta James Bond 007: Everything or Nothing című első, 2004-es Bond-játék vadonatúj történetével akár a 21. Bond-mozi is lehetett volna, de második játékkal egy 1963-as klasszikushoz nyúltak vissza, az Oroszországból szeretettelhez. A 2005-ös James Bond 007: From Russia with Love kicsit átírva ugyan, de a hatvanas évek kémvilágát eleveníti fel.

#alt#
Digitális Sean Connery
Az 1963-as Bond-film játékváltozata csak nagy vonalakban követi az eredeti forgatókönyvet, egyébként alaposan átgyúrt, akciócentrikus történetet kapunk.

Persze a 007-es megint megmenti a világot és itt is megjelenik a Lektor nevű szovjet titkos kódgép, a SPECTRE (Special Executive for Counter-intelligence, Terrorism, Revenge, Extortion), ami valamilyen titokzatos módon Octopus néven fut.

Kémdivat

Sir Sean Connery fiatalos külsejében, a hidegháborús kémdivat minden eleganciájával jelenik meg a játékban, a színész még hangját is adta a produkcióhoz, bár furcsa a 43 évvel későbbi hangja a régi önmagához, de legalább autentikus lett a Bond-karakter.

Az Everything or Nothing sztárparádéja most elmaradt, Conneryn és Lectoron kívül be kell érnünk ismeretlen arcokkal és hangokkal, és mind a grafika, mint a játszhatóság is gyengébb lett. A "minden áron" Bond-játék ezúttal a minőség rovására is ment: az irányítás és a kamerakezelés nehezebb lett, az előző részben bevált irányítást teljesen átszabták, ráadásul az akciódús pályákon nehéz a régies Bondot mozgatni.

Nem minden Bond tökéletes

A hamisítatlan retro Bond-hangulatot egyébként fegyverek, járművek, és kiegészítő kütyük idézik. A küldetések elég nehezek és hosszúak, de a világ megmentése után egy igen kellemes multiplayer áll a rendelkezésünkre. A zene és a hangok minden szempontból megfelelnek az elvárásoknak, és az EA ötletes újításokat is hozott: mint például a szabadon alakítható ruházat és fegyvergyűjtemény, fejleszthető kiegészítők, mindez szerepjátékos mellékízzel.

Ha ez jön ki első Bond-játékként, most nagyon el lennénk ragadtatva, de ugye megelőzte az akkori játékok közt az egyik legkiemelkedőbb Everything or Nothing, ami miatt azt hihettük, hogy csak tökéletes Bond játék lehet. Tévedtünk.

A cikk a VOX mozimagazin januári számában olvasható