A Kerülőutak divatba hozta a pinot noirt

2005.02.22. 09:04
A filmben a viszonylag kevéssé ismert borfajta a kedvence Milesnak, a szörnyen sznob, de mégis szerethető karakternek, akit Paul Giamatti alakít. Hétfőn az ACNielsen piackutató cég bejelentette, hogy a Kerülőutak őszi bemutatója óta az amerikai szupermarketek és italboltok látványosan több pinot noirt adtak el, mint egy évvel ezelőtt ugyanebben az időben.

Danny Brager, az ACNielsen munkatársa kijelentette, hogy bár nehéz bizonyítani, hogy mindez a nagysikerű mozi érdeme, az átlagosan 16 százalékos növekedés "több, mint egyszerű véletlen egybeesés".

A borászok és árusok egyértelműen arról számolnak be, hogy az eladásokon megérzik a Kerülőutak hatását. Kaliforniában, azon a területen, ahol a film játszódik, a pinot noirt 135 százalékkal többen keresik. Hírek szerint Alexander Payne öt Oscarra jelölt mozija a borturizmust is fellendítette a környéken.