Szorosabbra fűzi a Viva és az MTV Europe

Kreatív
2005.11.24. 14:20
A három zenei adót - a Vivát, az MTV Europe-ot és a VH1-t - valamint a gyermekműsorokat sugárzó Nickelodeont tömörítő csoport jött létre a napokban.

Az ügy hátterében az áll, hogy az MTV anyacége, a Viacom felvásárolta a Viva Csoportot, így MTV Networks Europe a magyar ifjúsági médiában is vezető szerephez jutott. A Viacom portfóliójába jelenleg három zenetévé, - az MTV, a Viva és a VH1 - valamint a Nickelodeon, a Spike TV és a Comedy Central csatorna tartozik. A Viva csatornák a felvásárlás után az MTV Networks Europe tagjaiként működnek tovább a Viacom cégcsoporton belül.

Bár a két vezető zenetévé-márkának közös a tulajdonosa, továbbra is párhuzamosan és egymástól függetlenül működnek tovább Magyarországon: az anyacég márkastratégiája szerint ugyanis mindkét márkát megtartja, és tovább erősíti azokat. Az MTV European angol nyelvű műsorát Londonban szerkesztik, míg a magyar VIVA műsorát továbbra is csak a hazai piacnak készíti a magyar zenetévé csapata.

Változás értelmében január 1-től a Viva képviseli Magyarországon az MTV European csatornát a hirdetők és a sajtó felé is. Az MTV hirdetési felületeinek értékesítését a magyar zenetévé kereskedelmi osztálya veszi át, a sajtókapcsolatokat pedig a marketingosztály