Barbara, Borbála
-5 °C
3 °C

Bújtatott reklámok a filmekben

2006.08.17. 14:52
A mozifilmekben és tévéfilmekben elrejtett reklámok száma 2010-re megháromszorozódhat, mivel a nézőknek egyre több lehetőségük van rá, hogy a filmek között sugárzott reklámokat átugorják, jelenti a Reuters.

2005-ben 39 százalékkal több bújtatott reklám szerepelt a média különböző területein, a filmektől a regényekig, a PQ Media kutatócég felmérése szerint. Abban az évben 2,21 milliárd dollárt fizettek ezért a reklámformáért, de az összeg 2010-re elérheti a 7,6 milliárdot.

Fogyasztói érdekvédelmi csoportok tiltakoznak a bújtatott reklámok terjedése ellen. Szerintük a filmek szövegében, vagy a jelenetekben megjelenő termékek elmossák a szórakoztatás és a reklámok közötti különbséget.

A legtöbb bújtatott reklámot az Egyesült Államokban alkalmazzák, ezeknek értéke 2005-ben 1,5 milliárd dollár volt. Legnagyobb részük tévéműsorokban és filmekben jelent meg, de 58 milliót költöttek videójátékok, zeneszövegek, könyvek és újságok bújtatott reklámjaira.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Fergeteges Szilveszter

Fantasztikus szilveszteri vacsorával, hajnalig tartó bulikban, ismert sztárokkal töltheti el az év utolsó éjszakáját.