Szilárda
0 °C
6 °C

Az év eddigi legnagyobb filmes buktái

2011.07.25. 11:33 Módosítva: 2011-07-25 11:42:23
55 hozzászólás

Még csak hat és fél hónap telt el az évből, és megannyi kasszasiker (Karib-tenger kalózai 4, Transformers 3, Másnaposok 2) mellé szépen lassan felzárkóznak a buktázók is, azok a filmek, melyek szép reményekkel és hangzatos szlogenekkel indultak ugyan a nézők kegyeiért, de olyat buktak, mint Stohl Buci a Janusszal. A listát a Yahoo rakta össze, a marketingköltség nem szerepel a büdzsékben, mert arról egyik stúdió sem szívesen beszél.

Anyát a Marsra!

Animációs filmmel lehet igazán nagyot szívni, mint Robert Zemeckis is megtudta, amikor 150 millió dollárból forgatott, stop-motion capture technikával készült fimjéről menekültek a nézők. A bevétel 21,4 millió dollárra rúgott az USA-ban, a világ többi részén még sikerült 17,6 milliót összeszedni, és kész. Mondjuk, aki Seth Greenre főszerepet bíz, az meg is érdemli, hogy ujjal mutogassanak rá Hollywoodban. Bukta: 111 millió dollár.

Király! (Your Highness)

Hiába mutogatta kerek, és egy tangától eltekintve fedetlen seggét Natalie Portman a filmben, és szívott/böfögött/káromkodott másfél órán át James Franco és Danny McBride, az ötvenmilliós költségvetésből mindössze 25 millió jött vissza. Ja, és a film tényleg szar. Bukta: 25 millió dollár.

Arthur

Remake-t forgatni csak akkor érdemes, ha legalább a főszereplőd van annyira vicces/elegáns/karizmatikus, mint az eredeti volt. Az Arthurban annak idején Dudley Moore bohóckodott, az új verzióban meg Russel Brand, akit leginkább arról ismerhetünk, hogy ő dugja Katy Perryt. Brand humora túl prosztó és közönséges ahhoz, hogy igazán komolyan lehessen venni, viszont annyira soha nem volt vicces, hogy egyedül elvigyen egy filmet a hátán. Igaz, a 40 milliós gyártási költségre 47,5 millió dollárt termelt, ami papíron pozitív, viszont a marketingbüdzsével kiegészítve tuti bukás. Bukta: 25 millióra becsülik.

Prom

Minden amerikai tinifilm egyik alapköve, a Bál, amire kiöltözve kell menni, és megválasztják az iskola szépét és királyát - ha pedig a kölyköknek nincs szerencséjük, valami baltás gyilkos felaprítja őket a 84 perces játékidő végére. Ez a romantikus tinivígjáták arról szól, hogyan készül pár diák a Nagy Napra, ami nagyjából a mi szalagavatónknak megfeleltethető esemény, csak ott nem hányja tele az asztalszomszéd zsebét a nejloninges rokon. Az év eddigi legkisebb bevételű stúdiófilmje 10 milliót hozott, és nyolcmillióba került, a marketingköltség viszont tuti, több volt kétmilliónál. Bukta: 10 millióra becsülik.

Judy Moody and the not Bummer Summer

Esküszöm, ez a címe a filmnek, nem én találtam ki. Egy USA-ban népszerű könyvsorozat nyomán készült filmről van szó, amiből szerettek volna egy rendes franchise-ot összerántani, de a húszmillióba kerülő film (egy harmadik osztályos kislány igen izgalmas nyaráról szóló történettel) csak 13 milliót hozott eddig. Bukta: 7 millió dollár.

Zöld Lámpás

200 millió dollárból forgott, több felesleges trükk volt benne, mint a 300-ban összesen, és akkor a színészekről még nem is beszéltünk. Ryan Reynolds semmit, Blake Lively meg csak a lábait villantotta, tehetséget egyiknek sem sikerült. Ahhoz, hogy a szégyent a gyártó elkerülje, 260 milliós bevételre van szüksége, de csak 250 körül tart még csak mostanában, a filmet vetítő termek pedig világszerte az aludni vágyó jegyszedők vágyálmai. Bukta: egyelőre tízmillió dollár.

A pap

Az egyik legszörnyűbb dolog, ami Paul Bettany és a 3D keresztezéséből megszülethetett. A történet lapos, a trükkök idétlenek, Maggie Q meg annyira merev, hogy ha valaki hirtelen rávág egy fakanállal, apró darabokra hullik. A Screen Gems cég történetének legdrágább filmje 60 millió dollárba került, viszont csak 46 milliót keresett. Bukta: 14 millió dollár.

Álomháború

Amikor Zack Snyder filmjének megjelent az első trailerje, mindenki felszisszent, hogy ez valami iszonyatos baromság lesz. Ráadásul nagyon rosszul is néz ki, tették hozzá páran, és milyen igazuk lett. Az álomvilágban tökös ninjaként harcoló csajok története a steampunk beütés ellenére sem érdekelt túl sok nézőt, hiszen 82 millióba került, és 90 milliót keresett, ami jóval elmaradt a stúdió várakozásaitól. Bukta: 20 millióra becsülik.

Hoodwinked too! Hood vs. Evil

Ez sem az a cím, amivel a felnőtteket sikerül moziba csábítani, márpedig Jancsika/Johnny/Juan egyedül nem megy moziba. Ha a fater mégis elment, akkor átkozta a napot, amikor pont erre az idétlenül megrajzolt filmre váltott jegyet, és nem a szomszéd sztiptízbárban költötte el a pénzét. 30 millió dollárba került a Jancsi és Juliska után nyomozó Piroska és a Farkas (tudom, tudom, ez egy ilyen modern mese) története, de csak 14 milliót szedett össze. Bukta: 16 millió dollár.

The Beaver

Cannes-ban imádták, a kritikusok szerint ez lehet az a film, amivel a bemutató óta meglepően keveset (vagy alig) zsidózó Mel Gibson visszatérhet régi sikerei helyszínére, hogy felkészüljön az újabb mártírhalálra, de nem, nem lesz belőle ilyen film, mert Jodie Foster maga sem tudta, mit akar a színészeitől (köztük saját magától), és inkább nem foglalkozott velük. A film 20 millióba került, egymilliót keresett, feltehetően azért, mert Gibson egy hódot formázó kesztyűbábon  keresztül kommunikál a külvilággal. Bukta: 19 millió dollár.