Nem filmezni, ordítani kell!
2012.02.04. 18:18 - valuska lászló
Tarr Béla mindent megtett hogy megmutassa a kormánynak, a magyar filmmel foglalkoznia kell. Sajnos az alkotók ezzel szemben azt bizonyították, hogy ezzel a magyar filmmel felesleges foglalkozni. A politikai kiállás saját hamvába holt. Kínos ötlettelenség és humortalanság mellett csupán egy-két rendezőt tudunk kiemelni. Ha 1848-ban Petőfi ilyen ügyetlenül írja meg a Nemzeti dalt, akkor a Nemzeti Múzeumnál hangosan kiröhögték volna. Vannak ügyek, amikor az alkotó nem ronthat.
A Tarr Béla által büszkeségből összehozott Filmszemlét mint politikai vagy kulturális tett fontosságát nem vitathatjuk, ha ilyen a magyar kultúra helyzete, akkor igenis ki kell állni. A fapados filmszemle sokaknak nagyon fontos szerencsére, így például Tarr Bélának is, aki felhagyott a rendezéssel A torinói ló című filmje után, amivel sorra nyert Berlintől Palm Springsig. Tarr ügyet csinált: meghívott sok-sok rendezőt, hogy közösen készítsenek egy no-budget szkeccsfilmet, ami majd megmutatja az összetartozást, reflektál az ország társadalmi, politikai és kulturális helyzetére, és fityiszt mutat Orbán Viktornak és a kormány kultúrpolitikájának.
A Magyarország 2011 című film Jeles András, Kocsis Ágnes, Török Ferenc, Szabó Simon, Mészáros Márta, Forgács Péter, Siroki László, Pálfi György, Fliegauf Benedek, Salamon András és Jancsó Miklós kisfilmjeiből készült. Tarr Béla azt mondta, a filmet az a tehetetlenségérzés szülte, hogy mi minden nem készülhetett el az elmúlt időszakban. A vetítést követő fogadáson azzal poénkodtak, hogy ha ez a magyar film, tényleg nem érdemes támogatni, így Orbán Viktornak igaza van, hogy nem folyatja a dellát a rendszerbe.
A Magyarország 2011 című produkcióra ezért szeretettel ültünk be, kívántuk, hogy sikerüljön a közös kiállás, mutassák meg a filmesek, hogy a világ nem érett meg a pusztulásra, a politika vagy a gazdaság nem lehet erősebb, okosabb és bátrabb a kultúránál. A Tarr producerkedésével készült szkeccsfilmet tehát előzetesen fontosnak értékeltük, és nemcsak mi, hiszen kizárólag az ügy jellege miatt bemutatják Berlinben a filmet, és ami miatt a világ legfontosabb filmfesztiváljainak (Cannes, Berlin) igazgatói eljöttek Budapestre. A velencei is jött volna, de Malévval, muhaha. A film után Thierry Frémaux, a cannes-i filmfesztivál igazgatója szomorú zaklatottsággal vette kabátját, mert a Magyarország 2011 ügynek fontosabb volt, mint filmnek.
Kezdjük azokkal, akikről tudunk jókat mondani.
Pálfi György kretív és vicces volt (a film egészének semmilyen humora nem volt), elkészítette a szuperpörgős, bármelyik hollywoodi közönségfilm esetében büszkén vállalható főcímet, hogy utána semmit ne mutasson, mert sok mindent lehet pénz nélkül, de filmezni nem. A végefőcím a sok irodalmi és történelmi alakkal még egyet csavart ezen, joggal kapott tapsolt. Wass Albertet keverte a Káma Szútrával.
Ha Magyarországról kell beszélnie Török Ferinek, akkor mindig a Moszkva tér jut az eszébe. Nagyon helyesen nyúlt vissza első filmjéhez: egyfelől utoljára akkor működött valami kiemelten jól a magyar filmgyártásban, hiszen a Simó-osztály végzősei egész estés vizsgafilmeket készíthettek, a maiak meg rövidfilmeznek és várnak. A Moszkva tér szimbolikus helyiértékét nem kell magyarázni. Filmjében Orbán közösségkovácsoló háborús retorikáját hallgatjuk, miközben azt sem lehet eldönteni, hogy a nyolcvanas kilencvenes vagy a kétezres években járunk. Sok arc bolyong azon a különös, ezernyi mikrotörténettel terhelt téren.
Jancsó Miklós Mátyás királyról készült filmje az őrületbe kergetett minket, de most újra megmutatta, miért az egyik legjobb rendezőnk. Rövid, humoros és fontos szkeccse feleleveníti a a tipikus Jancsó-elemeket: táncos, füst, Miki bácsi, filmezés a filmezésről. Majd váratlanul a dzsumbujban felállított fahrtsín a nagy büdös semmibe vész, amikor Jancsó azt mondja, nem filmezni kell itt, hanem ordítani.
Az erősen közepes munkákat kezdjük a Pál Adrienn című filmmel Cannes-t és sok fesztivált sikerrel megjárt Kocsis Ágival, aki egy helyenként didaktikussá és giccsessé váló történetben meséli el egy hajléktalan asszony esetét. Majdnem jó volt, de a szomorú szemű néni ne találjon kutyát, ne kössön vele barátságot, még akkor se, ha ez a valóságban így van.
Igazi kisfilmet rendezett Szabó Simon, de amilyen ügyesen indította az óceánjáróra vágyó fiú történetét, úgy esett szét a végére. Ugyanígy jól indult, de eredménytelenül végződött Siroki László kisfilmje: a város és falu hangjait cserélték fel. Fliegauf Benedek Berlinben mutatja be a cigánygyilkosságokról készült filmjét, amihez erősen kapcsolódik az ide készített, cigányputriból kiinduló története, amit igazán a kisfilm Fliegaufra nagyon jellemző zajos zenéi emeltek el, mintha nem is ezen a világon lettünk volna.
Akik viszont nagyon kellemetlenek voltak.
Az általunk nagyra becsült Mészáros Márta szkeccsfilmje egy rendes kerületi diákfilmes pályázat előszelekciójában kiesett volna. Talán az egyetlen film volt, amit döbbent csend fogadott. A középpontban az első nő, aki kidobja a gyerekét, a második nő, aki megtalálja és kórházba viszi, és a harmadik nő, aki ellopja. Sok lassítással egészen elviselhetetlenné és idegesítővé rendezett film, nagyon nehéz ilyenkor szavakat találni.
Az egyébként remek dokumentumfilmes Forgács Péter a Műcsarnok mögötti szemetesből előhúzott egy kecsketetemet, hogy azt simogatva, abúzálva mondja el véleményét a rendszerről úgy, hogy saját szabad versét? kiáltványát? gondolattöredékeit? írta a vászonra. Az ilyen minőségű szövegeket egy érettebb gimnazista kiradírozza a naplójából, le ne bukjon egyszer.
Tarr Béla nagy ötlete kínos közhelyekbe, kevés kivételtől eltekintve ötlettelenségbe fulladt, mintha nem lenne mit mondaniuk az alkotóknak Magyarországról. Minden filmmel foglalkozó embernek egyszer meg kell ezt néznie, és azt mondani, hogy akkor ezzel a típusú filmes gondolkodással kell szakítani.

Harry Potter és a Halál ereklyéi II. rész
Harry Potter és a Halál ereklyéi II. rész
Kommentek
2012.02.04 19:53:33famfam
Ez a típusú magyar film már rég lejárt, nézhetetlen szar. Egyre inkább kezdem azt hinni, hogy maga a Tarr-féle politizálás is csak azt szolgálja, hogy legyen ideológia, amiért is továbbra is tartsuk el ezt a sok tehetségtelen léhűtőt. Diktatúra, ha ezeknek nem adnak semmit? Én nem vagyok se jobber, se Fidesz szavazó, de igenis ebben igazat adok Orbánéknak - ill. bárkinek, bármely pártból igazat adnék. 8 milliárdot dáridóztak el, aztán amikor ezt számon kérték rajtuk (meglehetősen udvarias formában, mert másokat más sittre vágtak volna), akkor előjött a diktatúrázás. Ahogyan ez a fajta "művészi nyelvezet" sem egyéb, mint a gondolattalanság, ötlettelenség leplezése. Álművészet.
Mellesleg nem ezek az alakok - élükön a minden rendszert kiszolgáló, mindig és mindenhol jól élő Jancsóval (akinek tehetségét persze el kell ismerni, bár az utóbbi húsz évben csak blöfföncködött és halandzsázott) - pofáznak rendszeresen Nyugatról, kapitalizmusról, szabadpiacról és hasonlókról, és hogy nálunk bezzeg mennyire szocializmus van még mindig, meg "régi reflexek", meg elmaradottság, meg Mucsa, meg hasonlók?
Nos, nekik volt egy kis privát szocializmus, állami csöcsön lógás, nekünk meg legyen vadkapitalizmus. Liberális Mucsa.
2012.02.04 20:02:59Serpentarius
Tessék megélni a piacról.
Legalábbis ez volt mindig a mantra.
Ja, persze mások esetében.
Nahát! :)
2012.02.04 20:10:22robian
famfam ennyi.
2012.02.04 20:13:2910 000
Az Operaház is éljen meg a piacról. Ja, az már Orbánéké? Akkor kapjanak egy- két milliárdot! Például.
2012.02.04 20:17:27Királyvíz
Fenti okos hozzászólók nyilván jól ismerik az említett rendezők műveit, hogy ócsárolják őket.
Művészek és művészfilmek mindenhol vannak, ezek szűk réteghez szólnak, és (most tessék megkapaszkodni!) Európa országaiban ezek állami pénzből készülnek. Csak a kérdés az, hogy honnan szereznek hozzá pénzt. A franciáknál például a külföldi (értsd: amerikai) filmek jegy meg dvd bevételének egy részét kötelesek a mozik, forgalmazók befizetni, és ezt forgatják vissza a hazai filmgyártásba.
Hogy mennyire van szükség ilyen filmekre, az véleményem szerint egyértelmű: nagyon. Művészet kell, csak a film egy drága műfaj. Állami pénzeket nem csak filmművészek kapnak, hanem mások is, csak nekik sok lóvé kell, piacról meg nem tudnak rá szponzort szerezni. Az ideális az lenne, ha filmiparból befolyó összeg egy részéből támogatnák a művészeket. Persze nem évi nyolc milliárddal, hanem azért annál szolidabb összeggel. Ha évente elkészülne öt-hat művészfilm hazai pénzből, az elég lenne. E mellé jöhetnek koprodukcióban készült filmek, és már jól is lennénk. A közönségfilmek piacról is finanszírozhatók, más kérdés, hogy azok többsége minden képzeletet alulmúlnak (lásd Sas Tamás remekműveit).
2012.02.04 20:29:56schdl
Magyar film...
2012.02.04 20:40:50Ica a fekete cica
Na az ezerből egy már idetalált.
2012.02.04 21:03:05jozicsenko
úgy tudom, a 6-os lottó bevételének 80%át rendelték a magyarfilmekhez
viszont jó lenne nem elfelejteni, hogy a másik társaság alatt súlyosan szétlopták a kasszát a srácok /8-10 mrd Ft-tal szaladtak túl a kereten????/
olyan mértékben, amiért jobb érzésű országban mindenkit lecsuktak volna
nálunk egy névről tudok, akit a súlyos pofátlansága miatt vittek el
s nézzen mélyen magába minden idetévedt jóember (igen, a fentebb leírt 1.000 emberre gondolok): mióta elfogadott az a rendszer, ahol bőven költhetünk többet, mert majd kifizetik helyettünk? ebbe bukott bele a kommunizmus, ez vitt el az mszpt 2010-ben
akik meg a helyükre állnak, a legelemibb, hogy betartják: 100 Ftból 100 Ftot költenek
nem 200-at, mégha kommunisták, akkor sem...
2012.02.04 21:12:52famfam
Királyvíz, sztem te teljesen félreértesz.
Persze hogy nagyon szükség van művészfilmekre. Volt ilyen még nálunk is, a hetvenes-nyolcvanas években, egy-két alkotás még a rendszerváltás után is. Pl. Felhő a Gangesz felett.
Egyébként Tarr régebbi alkotásai is zseniálisak.
De itt kurvára nem erről van szó!
Hogy miről, azt nem ismétlem.
2012.02.04 21:17:42kukorica-jancsi
Fliegauf Benedek nem a Cozma-gyilkosságról készített filmet?
Ítélet még nincs, film már van...
De Virág elvtárs, ez nem a vallomásom, hanem az ítélet...
2012.02.04 21:17:51ET-nick
A magyar filmeket nagy reményekkel szoktam megnézni, azonban sajnos többnyire nem hagynak nyomot bennem. Tarr Béla mindenképp egy unikum. Ő már filmművész. Egyedi. Felejthetetlen.
Hozzá képest a többi magyar rendező csak szakadéknyi távolságban kullog, de időnként akadnak értékelhető villanásaik: Mundruczó, Fliegauf... A többség azonban számomra nem filmes, csak annak vallja magát és engem is zavar a léhűtő élősködésük. Én is sajnálom tőlük a pénzt.
2012.02.04 21:19:56radioenekes
P. I. A. C.
2012.02.04 21:42:35schdl
Lehet dolgozni is, nem muszáj filmezésből élni :D
2012.02.04 21:43:23zoli_lon
Na akkor: Magyar vándor, Zimmer Feri, Európa Expressz, Kútfejek, Meseautó, Hasutasok, Hyppolit, Rap Revü Rómeó, stb. csak, hogy az utóbbi évek gagyi hegyének csúcsát említsem. Na, ezek helyett kellett volna normális, nézhető filmeket készíteni, nem sírogatni, hogy hol vannak a nézők és miért nincs lóvé... Azért nincs, mert a fent említett alkotások egyike sem ér szaros 1000Ft-ot se! Nem kellett volna eljátszani a nézők bizalmát, meg a dellát sem!
2 éves link a legpocsékabb magyar filmekről:
[link]
Ez az egész magyar filmgyártás egy belterjes kommuna hasonlít, ahol a pénzek felvétele érdekében mindenki mindenkivel mindent leforgat a minőségre való tekintet nélkül, nagy ívben szarva a nézőkre. Évtizedek óta ugyanazt a tucatnyi tehetségtelen dinoszauruszt látni minden filmben, bár a Stohl most sitten van. Erre a szarra ne is adjanak pénzt! Tisztelet a kívételnek, ami elég ritka.
Hosszú évek után nekem rendkívül pozitív csalódás volt Gigor Attila: "A nyomozó" c. filmje. (Bár, ez is csak egy szubjektív vélemény) Az Indán fent is van:[link]
2012.02.04 21:56:17gonosz gombóc
Királyvíz: kevered a művészfilmet a művészieskedő filmmel! Művészfilm is szólhat a közönségnek, de akiket te művésznek nevezel, nem művészfilmet csinálnak, hanem önmegvalósítanak.
2012.02.04 22:16:38efes
Kicsit mintha mindenki átsiklana azon az eléggé nem elhanyagolható tényen, hogy Valuska "zseniális" cikkének tárgya egy árva fillérjébe nem került a zadófizető polgároknak. A projectben résztvevők nulla pénzből, tehát saját zsebükből forgatták - kinek mennyi volt a zsebében, illetve mi jutott eszébe. Tessék, lehet tovább böfögni...
2012.02.04 22:22:00Nazarin
Fliegauf nem a Cozma-gyilkosságról csinált filmet, hanem a cigánygyilkosságokról. Az MMKA megszüntetését én sem bánom, maximálisan egyetértek jozicsenkóval és a kritikával is: Tarr géniusz, de a legtöbb magyar filmrendező tényleg csak "művészieskedésre" képes. Aztán meg ha elkészülnek az aktuális magnum opusszal, a kritikák szinte mindig körülajnározzák azt, legyen bár akármilyen nézhetetlen szörnyűség, amitől aztán a rendező is elhiszi, hogy ő mekkora nagy művész. Ennek tényleg véget kell vetni.
2012.02.04 22:25:31szilge
Nem túl jó a "művészfilm" megnevezés, ugyanis ez azt sugallja, hogy ezek a filmek alapból valamilyen magasabb kategóriát képviselnek. Pedig láthatjuk, hogy ebből is van jó is meg rossz is, ahogy a pop-corn moziból is. Talán szerencsésebb az alkotói film.
Szerintem azért, hogy olyan a magyar filmélet, amilyen nem az alkotói filmesek a felelősek, hanem a játékfilmesek. Lehet szidni a nyugati filmeket, de ott az esetek többségében legalább figyelnek arra, hogy milyen a forgatókönyv, milyen a vágás stb.
2012.02.04 22:37:11fraki
Királyvíz: tömény hülyeség, amit mondasz, meg amit képviselsz. PIAC, és kész. Majd te finanszírozod ezt a luxust, én nem. Nem kell dicsérni, meg a szükségességét ecsetelni, odamész, beledobsz a kalapba, vagy utalsz nekik.
A művészet definíciójából pedig vedd ki az állami finanszírozást.
Létezhet államilag finanszírozott művészet, de az ennél sokkal ellenőrzöttebb és koncentráltabb legyen. Meg kell oldani, hogy a moszkva tér létrejöhessen, a többi szar meg nem.
2012.02.04 22:38:36high up!
35 éves koráig támogatnám a rendezöt, ha kapaszkodna akarna az állami csöcsbe, de utána nem. Ha ugyanis még akkor sem tud olyan filmet csinálni, amit haszonnal tudna eladni mozinak, TV-nek, akárminek, akkor az illetö nem rendezö, hanem kókler.
Ja, ha én meg fedettpályás kalaplengetö vagyok, akkor majd én is elmegyek az állami csöcshöz, hogy adjon már 8 milliárdot, mert bár a piacnak szüksége sincs rám, de a munkámat legalább müvészien csinálom. Azért a 10 emberért, aki ezt megérti, már érdemes támogatnia engem.
2012.02.04 22:42:35a halál kamionja mindenkit elgázol
Elmebetegek ezek nem muveszek takarodjanak dolgozni.
2012.02.04 22:47:46cicmorgo
temérdek marhaságot lehet itten olvasni, szétlopott milliárdokról (ki lopott mit, vaze? Filmek készültek, kényszerbankkölcsönökből, amiért a jó édes magyar állam vállalta a kezességet, majd nem volt kedve kifizetni. A világ (és kis hazánk) filmterméséből (zenéjéből, festményeiből, irodalmából)elég ritkán őrzi meg az emlékezet a marha nagy kasszasikereket. Azok mennek a feledésbe. Az a kevés, amit kutyapicsáztak többnyire a drága kortársak - mint itt a fenti hozzászólók többnyire, később - jó esetben - (ld. Bartók, Csontváry, Hajnóczy, Petri, stb., stb) maga a kis magyar kulturális emlékezet. Sajnos a film drága cucc (és ha látványosat, moziba csábítót akarsz csinálni, akkor meg eszelősen drága plusz iszonyatos reklámköltség, hogy megmozdítsd a seggedet és befizess a mozijegyre, ne lelopd a netről avagy megvárd a leértékelt dvd-t, marad a remek Zsdanov elvtárs örökbecsű óhaja, elvtársak, tessék remekművet csinálni. akkor olcsóbb lesz fejlagosan, csak a tutkót kell finanszírozni. Kár, hogy senki nem tudja előre, mi jön be. Hollywoodban sem, ahol elég sok jól képzett rókakoma gondozza, figyeli, rostálja a beadványokat. Aztán vagy igen, vagy - többnyire - nem. Hát így valahogy. Úgyhogy tessék csak örülni a magyar filmnek, annak a néhány sikernek, ami volt, Kocsis Ágitól Pálfi Gyuriig, Fliegauftól Forgácsig, mert lehet hogy sokáig nem lesz semmi. Viva OV. Vagy lesz, de az sem lesz másnak az érdeme, csak annak a pár tehetséges és állhatatos filmkészítőnek, aki nem a Meseuató 13-at akarja megcsinálni vagy a magyar Star Wars-ot.
2012.02.04 22:51:27szmoker (Homo Trollicus)
rossz helyre ment, ide is:
Szar is, amikor saját lábukon kell megállniuk az filmeseknek, állami csecs nélkül.
Örüljenek a mélyen tisztelt művész urak és hölgyek, hogy nem kell visszafizetni az eddig elsíbolt lóvét.
2012.02.04 22:59:28magyar bucó
Lesz szíves a művész úr/hölgy saját pénzből önmegvalósítani, nekem erre nincs pénzem.
2012.02.04 23:06:05fran7
cicmorgo, csak egy nevet említek neked Koltay fia. Négymilliárdot kapott filmre. Amit érdekesen számlázott le. De ezt te is tudod. A magyar film egyszerre volt a pénzszórás magasiskolája és az alulfinanszírozottság mintapéldája. Azért ehhez tehetség kell. Az élet más területein is volt ilyen, de itt is meg kell állítani az ilyen dolgokat. Hogy Vajnáéknak sikerülni fog? Nem tudom. De itt az ideje megpróbálni.
2012.02.04 23:09:08ben2
A Cseh, Lengyel, Román filmeket nézik és szeretik a hazájukban, a magyart nem. Ez pedig nem a politika, hanem a filmesek sara. A politika ott hibázott, hogy a könnyebbik utat választotta: ahelyett, hogy bevállalta volna a konfrontációt a filmes értelmiségi lobbival, úgy öntötte a pénzt a rendszerbe, hogy nem minőségi alkotásokat, hanem az értelmiségi szekértábor (hol a jobboldali, hol a baloldali) politikai támogatását kapta cserébe. Ez hiba volt, de nem a politika készített filmeket, hanem a filmes szakma, akik kényelmesen eldagonyáztak az állami pénzen úgy, hogy semmilyen értékelhető művet nem raktak le az asztalra.
Most a pénz elfogyott, a bulinak vége, ha hajlandóak tudomásul venni, ha nem.
2012.02.04 23:11:23dr. Mameluk
mr. kalomista jo segget nyal, majd mennek hozza a milliardok.
2012.02.04 23:11:27urambátyám
Úgy es van! Filmesek, pízt virítsatok, mer a kúttúrát ki nem szarja le, idegenszívűeknek való az, nem a Magyar Embereknek.
2012.02.04 23:11:47endike
vajna megmondta, én meg már évek óta mondom: olyan filmet csináljanak ami egyszerre izgalmas, szórakoztató és mély dologról is szól
jaa, hogy ehhez dolgozni is kéne keményen...
ó szent magyar szocialista filmgyártás...
2012.02.04 23:26:28KKKKKKKKK
Nem kell a piac duma.
Nem kell az a duma sem, hogy nem kellenek művészfilmek.
Kellenek művészfilmek.
Süldő suhanc korom óta nézek válogatás nélkül mindenféle filmet, megnéztem majd az összes valamirevaló magyar filmet is.
Egy dolog feltűnt: a jó filmhez nem elég a pénz, viszont pénz nélkül is lehet jót csinálni.
Amit viszont a magyar rendezők művelnek filmezés címszó alatt - tisztelet a kivételnek - az simán tragikus. Se nem művészet, se nem film. Ripacskodó színpadi technikával játszó színészek, ami egyértelműen rendezői hiba, mert a rendező hagyja. Értelmetlen forgatókönyvek, életszerűtlen párbeszédek. Semmitmondó történetek, ötlettelen kivitelezéssel. És még sorolhatnám.
Fingok egyet, feltöltöm youtube-ra és egy nap alatt nézik meg ezren, nem egy év alatt. A művészek belső kényszerből alkotnak. Akkor is, ha nincs pénz, akkor is, ha kevesen látják. Tessék kilépni az elefántcsonttoronyból és használni a technológiát. Pénz nincs belőle így se, úgy se. Akkor legalább a nézőkhöz jusson el. Mondom a kulcsszót: internet.
Aztán persze nyilván az állam is adhat pénzt a kultúrára. De a kultúrára adjon és ne művészi önkielégítésre. Az valóban probléma, hogy ki tudja eldönteni, mire érdemes adni.
2012.02.04 23:29:11KKKKKKKKK
endike: kivételesen teljesen egyetértek veled.
2012.02.04 23:37:34numberhunt
Az én pénzemből pedig ne épüljön stadion, mert tolószékes rokkant vagyok: a szurkolói egyesületek talicskázzák össze a pénzt.
Az én pénzemből ne legyen emlőrákszűrés, mert férfi vagyok: adják össze a nők.
Az MTVA ne vegye meg a Forma-1 közvetítéseket az én pénzemből, mert nő vagyok: akit érdekel, áldozzon rá, utazzon a versenyekre.
stb.
Viszont az én pénzemből festessen sok képet Kerényi, mert ő előre tudja, mi a magas kulturális érték.
Az én pénzemből legyen 4 tv-csatorna évi 70 mrd-ért, ami ugyanazt adja le 24-48 órán belül.
stb.
A tanú sem szponzorpénzből forgott, viszont része a műveltségünknek, és gyakran hivatkozunk is rá.
Épp OV turnézza végig a világot azzal, hogy a piac nem jó szabályozó közeg.
A filmgyártás minden szegmensét egy kalap alá venni ostobaság.
A művészetnek elvileg van szerepe a társadalom- és tudatfejlődésben.
Természetesen voltak hibák, de a hibák felderítése helyett lecserélni mindenkit, és új lopókat (Vajna "az-én-kaszinómban-mindenki-dohányozhat-mert-viki-megengedi" Andy és barátai) ültetni a rendszerbe, ez megint csak a könnyebbik és gyorsabb "megoldás".
2012.02.04 23:38:23Neocortex
"mintha nem lenne mit mondaniuk az alkotóknak Magyarországról."
Nem biztos, hogy James Cameron nagy kedvvel csinált volna filmet a Titanicról, ha ő maga is az utasok között lett volna és úgy kellett volna forgatnia.
"Jancsó azt mondja, nem filmezni kell itt, hanem ordítani."
Pusztába kiáltott szó. Nem ordítani kell, hanem menekülni. Magyar filmesként ez persze nem olyan egyszerű.
2012.02.04 23:40:40rockjano
endika: vajna aztán tudja ugye...ő sok nagyon mély filmet csinált...ööö producelt...ugye
2012.02.04 23:46:43varnai
A Mások életéért és az Amelie csodálato életéért odaadnám az elmúlt tíz-húsz év magyar filmgyártását.
Az Amelieben több ötlet van mint az összes magyar filmben együtt. A mások életében több figyelem, gondosság, valóság. Minekünk ez miért nem megy?
Miért csak idétlen, maníros, érzéketlen, művészieskedő filmeket készítenek?
Erre tényleg kár közpénzt áldozni. Nincs egy jó forgatókönyv, egy hihető párbeszéd.
Nemrég elolvastam a Barney version forgatókönyve hány éven át készült, mennyi ideig dolgozott a könyvön és hány ember, mennyi ideig keresték az ideális rendezőt. Végül a producer a saját pénzét is beletette, kockáztatta.
itt jön egy rendező, maga írja könyvet, a dialógust, választja ki a színészeket, és ettől művészfilm. nem, ettől szar.
2012.02.04 23:47:36defenestratio
a Csapd le csacsi óta nem készült jó magyar film
2012.02.04 23:53:58kvpsgb
Én azt gondolom, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben ezer fontosabb helyre is mehet az a pénz, amit a magyar filmgyártásra adnak. Pláne úgy, hogy a legyártott filmek több, mint kilencven százaléka egyszerűen ratyi.
2012.02.05 00:43:22Márk vagyok
Az volt már, hogy Petőfi nem is volt a Nemzeti Múzeumnál?
kukorica-jancsi
"Fliegauf Benedek nem a Cozma-gyilkosságról készített filmet?"
Nem.
zoli_lon:
Az Európa Expressz és a Kútfejek egész tűrhető lett volna, ha a végét is kitalálják.
ben2:
A magyar filmeket is nézik, ha olyanok (pl. Üvegtigris, Valami Amerika, Csak szex és más semmi - ezek ugyan nem mély filmek, de szórakoztatóak, és az ember(ek többsége) moziba szórakozni jár).
A köldöknézős lila nyünnyögéseket nem nézik, mert azért nem ad ki az ember ennyit.
defenestratio:
Szerintem a Csapd le csacsi elég szar film, de hát ízlések és pofonok...
2012.02.05 00:47:08Miklós52
Cicmorgo!
Szeretném felhívni a figyelmedet, hogy Bartók Béla 1930-ban Corvin-koszorut kapot, amit Horthy Miklós alapitott 1930-ban.
2012.02.05 00:50:09Miklós52
Helyesen Corvin-koszorú
2012.02.05 01:34:46baliquez
Ahhoz hogy busás finanszírozást kapjon egy film 2012 Magyarországán elegendő ha fociról szól. Olyan nagy kérés ez? Ha pénz kell akkor legyen a témája fotball. Vagy ha nem fociról akkor szóljon a kitartó falusi romagyerekről (szabadidejében focizzon, több jelenetben is, apja meg legyen mondjuk a gaz párttitkár, sportsuli helyett Oxfordba küldi tanulni, az aljas), akiből miniszterelnök lesz. És gyerekkora sportoló példaképéből köztársasági elnököt csinál. Olyan jó film lenne. Bárcsak film lenne.
2012.02.05 01:40:50trolololol
mondták már, hogy a piacról kell élni? :p
2012.02.05 01:59:36külvárosi
hozám is jöhet a pénz, forgatok belőle filmet ha azt kell! :)
2012.02.05 02:27:42kenny69
Petőfi amúgy kurvára nem volt a Múzeumnál.
varnai:
"Az Amelieben több ötlet van mint az összes magyar filmben együtt."
Akkor te még nem láttál elég magyar filmet.
schdl
"Lehet dolgozni is, nem muszáj filmezésből élni."
szerintem te retardált vagy.
2012.02.05 02:30:37kenny69
baliquez
felrögötem :_DDD
2012.02.05 03:00:15ikri
Baliquez: mi is a neve annak a szindrómának, mikor valakinek mindenről csak ugyanaz az egy dolog jut az eszébe...?
2012.02.05 03:12:20ikri
Kenny: szerintem pont az a baj, hogy túl sok magyar filmet is láttunk. Ha párhuzamba állítanám a könnyű zenei élettel, akkor azt mondanám, hogy a zenével nem az a baj, hogy ennyire nagyon színvonaltalan, hanem az, hogy a magyar fogyasztónak még ez is eladható. Viszont a magyar filmgyártás már egészeb ott tart, hogy a fogyasztói színvonalat sem már lehet hozzá lesüllyeszteni, nincs az a giccsparádés show műsor a világon, ami az embereket rávehetné arra, hogy foglalkozzanak vele. És ezt a szart még támogassák is...?
2012.02.05 05:06:52d.hardman
"Csináljanak Indul a Bakterház, Tanú, Sosem halunk meg szintű nézhető filmeket"
HAHAHAHA :)))
2012.02.05 06:23:59dr.dr.Hüppögő Balneológus és doktor
Meg kell csinálni a *Hídember* kettőt, hármat...stb. Olcsón és hitelesen, ahogy az első készült.
Aztán Kerényi elvt. megrendezi a *Fülkeforradalom története és a Kedves Vezető mozgalmi élete* c. kiemelkedő alkotását.
Filmet lehetne készíteni a nagyszabású és olcsó stadionépítésekről.
Van itt téma, még csak lehajolni sem kell érte, a parancs fentről jön.
2012.02.05 07:03:40Szűcslaci
Akiknek el lehetett adni az Üvegtigris trilógiát, azok meg kell hogy nézzék az összes egyéb salakot is. A Bakterház jó volt - miután a regény is jó volt és sokat nem kellett variálni, egy az egyben mehetett filmre - de szánalmas, hogy a nemzetbohóca máig abból akar megélni.
És elegem van abból is, hogy elővesznek a sutból egy néhai sikert, valami latabáros, kabosos cuccot és fürdenek a tapsviharban. Én is azt mondom, hogy PIAC.
2012.02.05 07:10:16Schindler Pistája
Micsoda? A liberrált "művészek" nem kapnak több állami pénzt cigánymosdatásra? Vejmár!
Na sebaj, azért színházba még járhattok, a buzi alföldi készít nektek jó kis faszverős darabokat.
2012.02.05 07:16:11getva
ha már ilyen szépen egymásnak estetek finanszírozási és esztétikai kérdésekben, ajánlok figyelmetekbe egy nevet: Koltay Gábor.
Lehet elemezni...
(magánvélemény: az az ember, a kurzusrendezők mintapéldánya egész pályafutása alatt csak szart csinált. Kurva sok állami pénzből)
2012.02.05 07:56:05svega
A legszarabb halivúdi tucatfilm kameramozgása, forgatókönyve, képi megjelenése fényévekkel a magyar bármelyik film felett van. Pedig utálom az amcsi filmeket. Is.
2012.02.05 08:23:09beedoc
Csak annyit mondok: KONTROLL A többi rendezőnek lehet próbálkozni hasonlóval :)
2012.02.05 08:27:52==T==
769 ezer adóforint nézőnként
[link]
2012.02.05 08:40:42johannes
Nagyon sajnálom, de ami magyar film címen készült készül az egy 1000 körüli csoport számra készült. Művészfilm, mégpedig a legrosszabb fajtából. Tizedes meg a többiek, Fel a fejjel, Kontorll. Hol vannak ezek a filmek? MA az ilyen minőségűek? Sehol. Andy Vajna meg... inkább menne vissza a Nagy Amerikába. Vagy foglalkozna amerikai produkciók magyarországi szervezésével. Ahhoz ért. Különben inkább a szerzői jogról szeret beszélni,hogy lopják a filmet.... A modern magyar filmet semmiképpen. A kutyát sem érdekli. De eljutottunk oda, hogy az egész filmszinhazasdi is ugyanannyit. Azaz senkit. Helyette konferenciákat rendeznek a nagy soktermes filmpalotákban. Arra tökéletesen megfelelnek. De a film. Igy magyar művészfilm vagy amerikai kommersz. Nos felejtsük el. A Balázs Béla Studiós dokumentum film... nos kiveszett. A magyar rajzfilm is. Sajnos. Pedig mindkettő akár ma is versenyképes lenne. Ha.....
2012.02.05 08:49:13atomi73
Az ötlettelen,értelmetlen, művészinek mondott magyar borzalmaktól okádnom kell. Tarr elvtárs meg a sleppje mehet a sunyiba. Beégtek? Helyes!! Ezeknek a suttyóknak ne is adjanak pénzt. Tarr végig hisztizte az elmúlt másfél évet.Torinói ló. Röhögnöm kell. Már a plakátjától is lefáradtam. Gyökerek!!!!
2012.02.05 09:28:09kizsgabi
Évek óta valami furcsa, rossz érzés fog el, amikor a filmes támogatásokról hallok, s visszaemlékszem, hogy mit is láttam a magyar filmekből s azok milyen hatással voltak rám. A támogatások mértéke és az elégedettségérzés valahogy nagyon nem voltak egyenes arányban...
Számokban nem vagyok erős pillanatnyilag, ennek ellenére ki merem mondani, hogy felháborító a támogatások mértéke a színvonalhoz képest. Főleg akkor, ha azt nézem, más művészeti ágak (bármelyik) milyen támogatásokkal vegetálnak (vagy épp egyáltalán nem kapnak semmit). Pl. egy-egy könyv kap esetleg 2-3, max 400.000 Ft támogatást, némelyik mondjuk 1millát, ami a nyomtatás egy részére elég... Tartalmas, értelmes könyvekről beszélek, nem a 86. "Magyarország én ilyennek látlak és csudaszép vagy" típusú képeskönyvekre (az is kell persze). Sokan évekig tartó kutatásaikat szeretnék megosztani a KÖZ-zel, s nem tudják, mert nincs könyvenként FÉL-EGY millió forint sem. És akkor a rendezők, producerek, színészek (bocsánat) nyarvognak, hogy hát a 100 millióink, jajj, oda...
Vazzák meg.
2012.02.05 09:58:05subrik
Magyarországon mi a nézhetetlen hígfos filmek kategóriája? Úgy van, akkor az "művészfilm". Fordítva "csupán" 90%-ban igaz.
2012.02.05 10:28:02kukorica-jancsi
"A magyar film egyszerre volt a pénzszórás magasiskolája és az alulfinanszírozottság mintapéldája." Fran7, maximálisan egyetértek!
Tudom én, hogy a Cozma-gyilkosság nem Fliegauf, ez csak irónia próbált lenni arról, hogy milyen faszán meg lehet lovagolni aktuális doktrínákat, anélkül, hogy az esetleg bonyolultabb igazsággal kéne törődni.
A nyolcvanas években jártam az egyetemre, és már akkor azt mondták - egy kiváló rendezőnk nyomán -, hogy ide úgy lehet bekerülni, ha valakinek jók a kapcsolatai vagy szőrös a töke... A kontraszelekció már évtizedekkel ezelőtt meghatározó volt. És ez a siralomvölgy lett belőle.
Nézzünk már körül: mindent elmond, hogy a "Moszkva tér" fix pont lehet a valóságshow szintű szennyáradat, a rózsadombias mélymagyar szociborzalom és a köldöknéző elefántcsonttornyok között.
2012.02.05 10:34:31Célközönség
Az az arckifejezés (terhelt baltaarc) ami a cikk illusztrációs képein látható önmagában elégséges ahhoz, hogy a gyanútlan nézőt elűzze. Miért hiszik azt egyes magyar filmrendezők, hogy minél gyászosabb figurákkal tömik tele a filmjeiket, annál mélyebb lesz a mondanivaló?
2012.02.05 10:36:56David Bowman
Az én adómból ne csináljanak filmet. Szindarabot sem.
2012.02.05 10:41:44flugi_
Enyedi Bűvös vadásza is jó példa lenne a "művész-" és közönségfilm szimbiózisra, kutya se ismeri.
2012.02.05 10:51:49kovi1970
Tudomásul kéne venni, hogy a MOZI üzlet. Közpénzből 1 forintot SE. Ha nem megy akkor nem megy. A külföldi hulladékra pedig extra adót kellene kivetni, és nem az üres adathordozókra...
2012.02.05 11:02:29kovi1970
2012.02.05 10:34:31 Célközönség
Nem hisznek ők semmit. Felmarkolják a zsét aztán összehánynak valamit. A sok megélhetési politikus között pont ne lennének megélhetési filmesek? Igen, egyre meztelenebb a király. Tisztelet az 1-2 kivételnek. Tököm kivan a sok ingyenélőtől, tök mindegy mit csinálnak...
2012.02.05 11:09:28kovi1970
2012.02.05 01:34:46 baliquez
Na, a futball a közpénzszórás másik példája. Mi a közös bennük? Qrva nagy pénzek forognak ott is amiből lehet szégyentelenül "zsinnyegtetni"...
2012.02.05 11:14:59famfam
Tarantino: Kutyaszorítóban.
Minimálfilm költségvetésileg. és lehetne azért ilyen példákat hozni még olyanokat is, amiben nem nagyágyúk játszanak, és mégis jók, sőt híresek.
Ezekben a filmekben viszont a színészek is rém szarok.
Sőt: ezek a faszkalapok az önmegvalósításukkat azt is elérték, hoyg még a tehetséges színészek is szarul játszanak.
2012.02.05 11:25:16külvárosi
én szivesen látnék az dokumnetumfilmeket,jétékfilm köntösbe öltöztetve. az angol történemeből elég sokat adnak a tematikus csatornákon, és ránézésre sem túl nagy a költségvetése.
annak lenne értelme.
2012.02.05 11:49:40Rézfaszú
Színházra, filmre, mindenféle képzőművészetekre, zenére egy fillér állami pénzt sem szabadnak költeni.
Tudom, hogy ezután rám sütik, hogy én vagyok a proli és nem csak kenyérrel él az ember, de azért mégis...
A művészfilmek közül szeretek párat, de amennyi selejt készül mellettük, az elveszi a kedvemet. A közönségfilmek közül is kevés a jó. A többség ilyen Meseautó-Hyppolit-bajorimre és társai ámokfutása. Ripacskodás.
Ha jót nem tudnak, akkor inkább semmit ne csináljanak. Ha egy szakember ilyen szinten végezné a munkáját egy másik szakmában, akkor már páros lábbal kirúgták volna és soha, sehol nem kap újabb lehetőséget.
2012.02.05 11:59:23dukov.eleonor
2.rész
Végső és utolsó sorban a forgalmazókról(hogyan jut el a kozonségig..): El vagyunk árasztva Multiplex, multifax, gigaplex rendszerekkel, akik egyátalan nem kezdeményezik, hogy magyar filmeket forgalmazzanak, vetítsenek. Pedig, ha lenne erre kezdeményezés, finanszírozási lehetőség, mert ők is pályáznak !!!!!!!midenfélére!!!!! akkor, lenne rá igény..ha van ra igény, lesz rá piac, ha van piac van pénz, stb.. Az egész csak politika, érdekek..A rádiókban szabályozva van a magyar zenék aránya, itt miért nincs ilyen?????????
Az emberek fülébe eljut, hogy szar a magyar film..A mai napig jót nevetnek Kaboson: volt olyan korszak, amikor évente közel 100 magyar film készült , 100% állami pénzből. Abból talán évente 4-5 maradandó és mai napig klasszisnak számító alkotás, de az már valami?! Várom azt a generációt aki végre ilyen vehemenciával fogja a jót is védeni és nem a szereotíp kocsma szöveget tolni a kommentekben..
2012.02.05 12:00:54dukov.eleonor
1.rész
Idáig is volt probléma a filmfinaszírozás rendszerével, de most oda jutottunk, hogy nincs finanszírozás.
A legjobb, ha a kultúrából, az oktatásból, az egészségügyből vesszük el a pénzt. Ezen kell spórolni. Hagyjuk tönkremenni az országot, és skandáljuk, hogy ilyen egy igazi renszerváltás! Buzizzunk, zsidózzunk, cigányozzunk, kommunistázzunk, liberálisozzunk hátha az megold mindent. Legalább lesz mit mondani, lesz kire fogni..hiszen, ha érzelmi szinten politizálunk, akkor épp érveket nehéz felhoznunk, a tollerancia elfogadására a rendszer jobbátételére. Lehet szeretni Orbánt és utálni a politikáját, fordítva, vagy kombinálni..
Olyan emberek posztolnak és kommentelik a magyar film és filmgyártás jelenlegi helyzetét, akik sajnos nem tudják, hogy miről beszélnek, valószínü nem járnak színházba és filmszemlére sem... A média, "hála Istennek", már csak sarkítva közelítheti meg ezt a problémát, ami pont a kormány üzenetét továbbítja: SZAR A MAGYAR FILM(hiszen nem akarjuk már pénzelni..). A filmfinaszírozási rendszer már nem független és ez baj! Baj, mert korlátozza a szabadságot, baj mert nincs alternatíva, baj mert ismét azok jutnak pénzhez, akik közel vannak a tűzhöz. Az európai filmfinaszírozás nem amerikai és soha nem is volt az! Nem amerikai, mert nálunk nem a bankok és befektető társaságok finaszírozzák a szakmát(sajnos?), hanem alapok, tv társaságok..Ez mindenhol így van Európában. Most oda jutunk, hogy mindenki ingyen dolgozik, szívességből és nem tudja, hogy mi lesz..Ez kell, hogy motiválja az alkotókat? Mo-on az állam, mint társfinaszírozó biztosítja a film költségvetésének 20-30% százalékát, de a forgatőkönyv megírásától kezdve, a végső vágásíg közbeszólhat. Éljen a függetlenség, az alkotói szabadság. Az amerikai produceri rendszerben, ezek az arányok 80%-100% produkcióknál működnek, ott érthető..
2012.02.05 12:25:17szmoker (Homo Trollicus)
dukov.eleonor
Mi van, te se kapsz több pízt?
Tehetségtelen "művészeknek" tudom ajánlani a McDonalds-t, oda analfabétákat is felvesznek mosogatni.
"Olyan emberek posztolnak és kommentelik a magyar film és filmgyártás jelenlegi helyzetét, akik sajnos nem tudják, hogy miről beszélnek"
Trollolo. Te biztos valamelyik libbant szipoly rokonya lehetsz, hogy ez ennyire zavar, és ennyire bánt az egyszerű nép véleménye.
A piac döntött, a filmjeitek annyit se érnek mint a cellulóz amire forgatjátok. Ez van, roló le, lehet elhúzni a faszba máson élősködni.
2012.02.05 12:27:43Ica a fekete cica
@dukov.eleonor "Most oda jutunk, hogy mindenki ingyen dolgozik, szívességből és nem tudja, hogy mi lesz.."
Ismerve az elmúlt évtizedek termését, láthatóan az se motivált senkit, ha kitömték közpénzzel.
"Mo-on az állam, mint társfinaszírozó biztosítja a film költségvetésének 20-30% százalékát, de a forgatőkönyv megírásától kezdve, a végső vágásíg közbeszólhat. Éljen a függetlenség, az alkotói szabadság."
Nem kell igénybe venni azt a 20-30%-ot és lehet függetlenkedni, alkotói szabadságot kiélni.
"A filmfinaszírozási rendszer már nem független és ez baj!"
Ugye most bele tudsz nézni a tükörbe és elmondani ezt a mondatot harány röhögés nélkül: "Eddig független volt a finanszirozási rendszer, ennek köszönhető az elmúlt évtizedek rengeteg fergetegesen jó filmalkotása"
2012.02.05 12:29:16Pierre Batka
Van egy mondás, mely Magyarországon különösen igaz:
"Attól, hogy nem ért meg senki, még nem vagy művész"
Nem értem miért picsognak támogatásért, amikor a művészfilmekre külföldön se adnak euromilliárdokat, ha másért nem hát azért mert nem hozza vissza a költséget.
A tisztelt "művészek"nek meg kéne nézniük, hogy a fogyasztó mit szeretne, és olyan filmet rendezni, nem pedig megmondani, hogy mit szeressen.
Viszonylag kevesen mennek el egy olyan filmre ami érthetetlen, elvont vagy valamilyen szomorú aktuális problémát boncolgat. Ez ugyanis nem igazán szórakoztató.
2012.02.05 12:31:05HetedikEnVagyok
irki:mi is a neve annak a szindrómának, mikor valakinek mindenről csak ugyanaz az egy dolog jut az eszébe...?
vagina-syndroma
2012.02.05 12:32:04nasa_hun
A film az emberek és ne a kormányok számára készüljön!
Értelemszerűen, ők fizessenek érte!
Ha nem versenyképes, akkor nincs rá szükség, ezt ne értené a szélsőségesen liberális Tarr Béla?
2012.02.05 12:38:09szmoker (Homo Trollicus)
Két kortárs művész beszélget a galériában egy szoborról.
- Te, szerinted rászarjak? - kérdezi az egyik
- Á, ne, úgysem értenék meg.
Na hát a mi művészeink rászartak, jól szét is kenték, és csodálkoznak hogy az eredményért nem lelkesednek azok, akik pénzéből művészkedtek.
2012.02.05 12:40:48high up!
Egy belterjes lúzer társaság rinyál állami csöcsért, miközben másik oldalról azzal hencegnek, hogy mennyire elismertek az ö munkáik, meg hogy mennyi díjat zsebeltek be. Hogy a faxban van ez?
Ja úgy, hogy világ filmes lúzerjai egyesüljetek, találjatok ki 30 testvérországra 40 film gálát, 2500 filmes díjjal (pl a legjobb férfi vágó-segéd) aztán máris összejött a dßij meg a világhírnév.
Az meg más kérdés, hogy ember nem ad ki pénzt arra, hogy megvegye a mozijának, tv-jének vagy az online videotárjának ezeket a filmeket, mert eladhatatlanok.
2012.02.05 12:43:39popocatepetl
Szerintem alakítsanak egy egymillióan a művészbuzikért mozgalmat és gyűjtsék össze a pénzt maguknak!
2012.02.05 12:44:52high up!
Ez is szép, ahogy felépül az önfényezés: elöször megpumpolom az államot támogatásért, majd a sok államilag kitartott eladhatatlan filmemröl azt mondom, hogy mekkora mester vagyok, mert már a 100-ik filmemnél tartok - ez a szakmai teljesítmény meg feljogosít engem arra, hogy további igényeim legyenek az újabb állami támogatásokra.
Ja, hogy nézőim nincsenek? Na és, én müvész vagyok nem kommerz kereskedő!
2012.02.05 12:47:18interflug
A magyar film reménytelenül beszűkült, megrekedt, elég csak ránézni a két illusztrációra. A Vespa hónaljszaga és a Meseautó lábszaga közt nincsenek árnyalatok.
2012.02.05 12:48:25high up!
Egyébként a magyar filmek többsége abszolút exportképes!
Pl Hollandiába, ahol engedélyezett az eutanázia. Ahelyett, hogy hónapokig ápolnák a reménytelen beteget, csak lejátszanának az áldozatnak egy pár perces magyar film remekmüvet, aztán kampec-dolorec. A holland egészségügy sponzorálná a magyar filmipart, mert rengeteg felesleges kiadást takarítana meg a magyar filmrendezők termékeivel.
2012.02.05 13:12:54Pater Altenperk
Figyelem! Ugyanez a kritikus nagyon dicsérte Tarr Béla Torinói lovát. Azt sem nézi meg 3ezernél több néző. Nyilván a kommentelők pfujolták azt is.
Mondtam valamit?
Aki tömegfilmet akar, tele van velül amerikaiakkal minden mozi. Az amerikai demokráciát utálni kell, és az utálkozók sok pénzt kiadnak am. filmekre. Hogy van ez?
Mondtam valamit?
2012.02.05 13:14:01Pater Altenperk
Figyelem! A kritikus nagyra tartja Jancsót. Pfujoltok most együtt háromra?
(Mondtam valamit?)
2012.02.05 13:21:23Pater Altenperk
Mivel a cikk a Torinói lovat és Jancsót is nagyra tartja, a lihegve egyetértő kommenteknek ezt azért meg kéne említeni, és elhatárodni, ugye?
2012.02.05 13:29:47fran7
Pater Altenpark, ha egy ilyen ember, aki amúgy szereti Tar Béla filmjeit, azt mondja, hogy valami baj van a magyar filmezéssel, akkor lehet benne valami. Ez olyan mint mikor rákérdeztem az egyetemi tanáromra, hogy érdemes elolvasni Nádas Párhuzamos történeteit, de nem mert igent mondani rá, akkor onnan kezdve sejtettem, hogy valami baj van azzal a művel. S nem az, hogy elvből elutasítja azt. Hanem művészetbeli problémák. A magyar filmmel nem csak annak van problémái, akik mereven elutasítják azt amit magyar művészfilmnek nevezzünk.
2012.02.05 13:50:14jozicsenko
jajj, a gép megette amit írtam
dukov.eleonor: összekevered az ok-okozati összefüggést...
azért szidunk mindenkit, mert szétlopták az országot
nem fogok politizálni, de érdekel a véleményed:
adnál-e pénzt olyan szervezetnek, akiről tudod, hogy rendre, évente a lehetséges keretnél sokkal súlyosabb mértékben költi, amit kap? (vagyis csal/hazudik/lop?)
támogatnál-e olyan társaságot, amiknél a pénz kiosztása messze fontosabb, mint maga a munka, amit elvállaltak /vagyis a munka minőségét lesz.rják, hisz a "művészetet" ők diktálják, a mecénás meg kussoljon/?
s a végén: Ha (HA) lehetőséged lenne hogy átvedd felette az irányítást (mert TE adod a pénzt,és végre bele akarsz szólni, hogy a TE pénzedet hogyan költik el)
szóval: ha tied a vezetés, nem szabnád-e újra úgy, hogy 100 Ft-ból csak 100 Ft-ot lehessen költeni?
ugyanis én, a liberálisok által mezei nácinak titulált senki fizetem az adómból azt, amit a filmesek elloptak
nem kell ragozni: 2010 elött ami ott történt (8-10 mrd Ft-os hiány volt?), azt az én adómból rakták rendbe...
és csodálom, hogy senkit sem csuktak le az akkori vezetésből, mert ha ezt a Sweet Chocolate & Candies Factory röszkei gyárában történt volna, akkor a nyugati tulaj az első vagy a második évvégén feljelentett volna a p.csába, lesz.rva mekkora nácinak hívom, amirt a pénzét védi, nem a "művészetemet"
2012.02.05 13:51:11Ica a fekete cica
Pater Altenperk
Nem mondtál semmit.
2012.02.05 14:24:23Nazarin
Attól még lehet nagyra értékelni Tarr Bélát, hogy ettől függetlenül a régi finanszírozási rendszert is rossznak tartja az embert. A helyzet az, hogy Tarr tényleg nemzetközi szinten is igen jól jegyzett nagyágyú. Az ő filmjeivel nincs probléma.
2012.02.05 17:13:15Pater Altenperk
De az új "nemzeti" (Vajna kormánybiztos) finanszirozási rendszerét, azt lehet dicsérni, tévedek? Sőt, tapsra kell is - nem? Vagy csak igény van a kormánypárti tapsra?
2012.02.05 17:49:42Nazarin
Kedves Pater! Mondtam én, hogy az új rendszer jó? Céloztam erre valami elejtett szavammal? Vagy esetleg kimondatlanul sejtettem, misztikus, kibogozhatatlan utalásokat tettem rá mélytitkú ajakkal? Na jó, tudom, hogy te csak trollkoni jársz ide.
2012.02.05 21:45:03Pater Altenperk
Nem. A troll szadista. Én mazochista vagyok.
2012.02.05 21:46:13Pater Altenperk
Nem, kedves Bunuel. A troll szadista - én mazochista vagyok,
2012.02.06 14:53:11konfigurativ7
Ilyen Kaka Matyik mint ez a Fligeuf Benedek ezek a mr Fields pénzén csináljanak filmet az éhező Etiópiában, hátha jól agyonverik a meleg olimpikont.Agyonkinzott, vonat alá üldözött , alkásukból elüldözött magyar idősekről nem készit filmet senki. Ezeknek nem pénzt, hanem utilaput a talpukra.
2012.02.06 15:21:07konfigurativ7
Mi van itt? Eldugultatok?
2012.02.19 15:34:05baszki1
nem filmezni, ordítani kell. igazad van, jancsó, inkább ordíts otthon, mint filmezz.
fliegauf meg szintén, a nézhetetlen szar filmjeivel, tejút, womb, meg csak a szél. bennem is csak a szél mozog. hopp, kijött, kérnék pénzt.
kb 300-szor gyakrabban ölnek embert cigányok, de arról nincs film. az nem téma
2012.04.19 13:49:16MrsChabie
"Létezhet államilag finanszírozott művészet, de az ennél sokkal ellenőrzöttebb és koncentráltabb legyen. Meg kell oldani, hogy a moszkva tér létrejöhessen, a többi szar meg nem."
Ezt már a nagy Sztalin elvtárs megoldotta. Parancsba adta:" Művészek!Alkossatok remekműveket!