Mozikban a leggyengébb Star Wars-epizód

2012.02.10. 12:03 Módosítva: 2012.02.10. 12:05
Spielberg lovas szupermoziját szerették a kritikusok, Lucast viszont ugyanúgy támadják a Baljós árnyak miatt, mint 99-ben. Nézhetünk a héten önmarcangoló Tilda Swintont, britTolsztoj-filmet és francia romantikus vígjátékot is.

Hadak útján

Ha valaki már attól megutálja a lovakat, hogy néha elolvassa, mi történt Overdose-zal, akkor a Hadak útján nem neki való. Ha valaki szereti Dózit, akkor kötelező elmennie Steven Spielberg új meséjére. A ló, aki megjárta az első világháborút. Az első előzetes óta nem térünk magunkhoz, és a film után sem voltunk máshoz. A hatvanhatmillió dolláros költségvetésből 47-et biztosan zabra költöttek ebben az epikus, túlzottan kifestőkönyvre sikeredett nagyívű történetben, ami Spielberg első digitálisan vágott filmje. Albert boldogan él lovával, Joey-val, de az apa eladja a briteknek az első világháborúba. Az állat a frontra kerül, és mint Forrest Gump, nemcsak mindig a történések közepén van, de mindent megváltoztat. Albert szomorúságában elindul megkeresni a lovát, mindezt az első világháború tájleírásában. A Joey nevű lovat összesen tizennégy ló alakítja, a legtöbbet a Finder nevű ló szerepel, aki a Vágta című mozi főszereplője is volt. Az ügyesen karácsonyra időzített film nagy sikerrel megy a mozikban, 118 millió dollárnál áll a jegybevétel, és még hat Oscar-jelölést is sikerült összegereblyéznie, bár mi a legjobb 10 film között soha nem említenénk. A kedves olvasók is elárulhatják, miért szeretik az emberek ezt a filmet. Talán mert ló van benne? Vagy mert érzelmes? Vagy mert az első világháborúban lévő lovak hősiességét még nem énekelte meg senki? A Denver Post szerint a film "brutális és elbűvölő", de bejött Amerika Réz Andrásának, Roger Ebertnek is, aki szerint Spielberg megint bebizonyította, hogy "igazi művész és a filmvászon nagymestere". (IMDb: 7,3 pont, Rottentomatoes: 76 százalék. Index-ítélet: 4/10)

Star Wars I. rész: Baljós árnyak 3D

George Lucas úgy döntött, ő is meglovagolja a 3D-őrületet és 2012-es starttal minden évben moziba küld egy Star Wars-filmet. A sort a Baljós árnyakkal kezdte, így az aranybikis Leiára egészen 2017-ig kell várni. A Fox stúdió nemzetközi forgalmazással foglalkozó vezetője szerint „az új 3D verzió nem azoknak készült, akik 77-ben tátott szájjal nézték a Csillagok háborúját. Ez azoknak a gyerekeknek ad maradandó moziélményt, akik eddig csak otthon tudták megnézni a régi filmeket és a Cartoon Networkön a Klónháborúk tévésorozatot.” A 115 milliós büdzséből összehozott előzményfilm 924,3 milliót kaszált 1999-ben, de a rajongók és az újságírók közül is sokan gyalázták. "Nincs benne romantika, nincs benne humor, ezért a steril filmért egyszerűen képtelenség rajongani" - panaszkodott a CCN munkatársa, de a Chicago Tribune-nál is kiakadtak: "16 év várakozás epikus történet helyett csak egy félbehagyott kereskedelmi háborút kapunk?" Kritikusunk szerint a film "ugyanolyan rossz, mint 99-ben volt: a térhatása nulla, a trehányul összegányolt sztoriját pedig csak Natalie Portman szépsége és Darth Maul dupla fénykardja menti meg". Lucas egyébként pont a napokban nyilatkozott arról a Hollywood Reporternek, mennyire szomorú, amikor a Star Wars-rajongók a hat film legkisebb változtatásai után is rögtön armageddont és világvégét kiáltanak. (IMDb: 6,4 pont, Rottentomatoes: 59 százalék. Index-ítélet: 4/10)

Beszélnünk kell Kevinről

Ezt a filmet mindenkinek látnia kell, hogy megértsen egy egészen különleges anya-fiú kapcsolatot. Önmarcangolás a világ egyik legjobb színésznőjétől, Tilda Swintontól, aki minden díjat megérdemelne alakításáért. Az anya mindent felad, hogy megszülje gyerekét, aki 15 évesen olyan borzalmas dolgot visz végbe, hogy máig feldolgozhatatlan minden ilyen eset. A rendező, Lynne Ramsay drámája felzaklató mozi, amiről a kritikusok sem tudnak mást írni, mint Tilda Swinton csodás alakítását, a fontos és jól elbeszélt történetet, ami a végefőcím után sokkal sem hagy majd nyugodni. Nehéz dologra kell készülni. Cannes-ban Arany Pálmára jelölték a filmet, Tilda Swinton élete egyik legjobb alakítását nyújtja, pedig volt pár remeklése már. Az Arany Pálma-jelölést még megkapta, de az Oscaron, egyébként teljesen igazságtalanul, már nem említették a nevét. (IMDb: 7,7 pont, Rottentomatoes: 80 százalék, Index-ítélet: 9/10)

Aztán mindennek vége

Egy régi film került elő, de lehet neki kicsit örülni. A tavalyi Oscar-gála előtt láttuk a filmet, alig emlékszünk valamire, legfeljebb a remek színészekre, a fantasztikus díszletre és kosztümökre, pedig a Helen Mirren, Christopher Plummer, Paul Giamatti és James McAvoy főszereplésével készült film többet érdemelne. Plummer és Mirren is megkapta a jelöléseiket az Aranyglóbuszon és az Oscaron, de végül nem nyertek semmit. Az érdekes, hogy eredetileg Anthony Hopkinsra és Meryl Streepre osztották ki a szerepeket. Helen Mirren az igazi főszereplője a történetnek, aki A királynő után most az orosz feudális rendszerben lesz egy közösség királynője. A 15 gyereket nevelő anya, Szofja grófnő az agyonrajongott Lev Tolsztoj felesége, aki nemcsak anya, hanem múzsa, titkárnő és mindenes is. Például hatszor lemásolta a Háború és békét. A történet középpontjában Tolsztoj utolsó időszaka áll, mert ekkor megváltozó nézőpontja miatt nem családjára, hanem az orosz népre hagyja mindenét. Ezt Szofja nem hagyhatja. (IMDb: 7 pont, Rottentomatoes: 70 százalék)

A szerelem művészete

Gérard Depardieu lánya, Julie Depardieu az egyik főszereplője Emmanuel Mouret legújabb romantuikus vígjátéka, ami a Csak egy csók után ismét az emberi kapcsolatokat mutatja be, kicsapongó feleséggel, egymást hergelő szomszédokkal és az udvarlója barátjába beleszerető nővel. A film Montréalban megkapta a legjobb forgatókönyv díját. (IMDb: 6,7 pont, Rottentomatoes: -)

Fogadom

Rachel McAdamsot imádtuk a két Sherlock Holmes-mozifilmben, most viszont egy kómába eső, amnéziás menyasszony szerepét vállalta el, aki nem ismeri fel a szerelmét, Channing Tatumot. A 30 millióból forgatott Fogadalom bevételi adatait egyelőre nem tudni, azt viszont igen, hogy nem lelkesedtek érte a kritikusok. Az USA Today szerint a film "a jól ismert és szerezhető romkom elemekkel indul, de idétlen klisékbe csap át." A San Francisco Chronicle pedig ezt írta: "A filmipar tipikus piros celofánba csomagolt csokoládéja, amiről csak akkor derül ki, hogy rohad belül, amikor már beleharaptál". (IMDb: -, Rottentomatoes: 34 százalék)