no

Keira Knightley imádja, ha durván bánnak vele

2012.03.16. 16:00
Fapados ördögűzést, kedélyes ópiumszívást, gagyi Hófehérke-átiratot, argentin focit, századfordulós drámát, Jemenben szövődő románcot és buliban vonagló bikinis tinilányokat is bámulhatunk a hosszú hétvégén. Heti filmdömping.

Az ördög benned lakozik

A Paramount 2010-ben alapította meg a minimálköltségvetésből készülő, kasszarobbantó Paranormal Activity-klónokra szakosodott Insurge Pictures nevű fiókcégét, és a sikerrecept máris bejött: egymillió dollárral és egy brutális marketinggépezettel támogatták meg a Pinokkió bosszúját jegyző gagyigyáros, William Brent Bell fapados Ördögűzőjét, ami január óta 83,2 milliót termelt, pedig szénné gyalázták a kritikusok. A Toronto Star szerint a film "erős esélyes a 2012 legrosszabb filmje címre", a Rolling Stone kritikusa meg így dühöngött: "A színészi játék, a rendezés, a forgatókönyv és a befejezés is csapnivaló, az egyetlen sokkoló dolog a filmben a hülyeség. Hányni kell az Az ördög benned lakoziktól". A sztori egyébként tényleg nem túl bonyolult: a dögös főhősnő (Fernanda Andrade) diliházba dugott anyját démonok zaklatják, ezért a lány csatlakozik a Vatikán ördögűző kommandójához, és végignézi, ahogy a lehetetlenül hajló kezű megszállottak falhoz csapják a derék reverendásokat. (IMDb: 3,6 pont, Rottentomatoes: 8 százalék)

Veszélyes vágy

A biohorror mestere, David Cronenberg vénségére meghülyült: az Agyfürkészők, a Légy és a többi klasszikusa után századfordulós pszichodrámát forgatott Sigmund Freudról (Viggo Mortensen), amiben a családos Freud-tanítvány (Michael Fassbender) a veréstől felizguló páciensével (Keira Knightley) kúr félre. Cronenberg Veszélyes vágya nem rengette meg a kasszákat (tavaly november óta mindössze 23 millió dollárt kapart össze), ráadásul Mortensennek sem jött össze a Golden Globe, bár a film így is kapott 13 fesztiváldíjat. A Wall Street Journal Fassbender és Mortensen színészi játékáról áradozott, a Time magazin Keira Kinghtleyt istenítette, a Detroit News szerint viszont "csak a színészek jók, maga a film nem". (IMDb: 6,7 pont, Rottentomatoes: 77 százalék)

Szilvás csirke

A Franciaországba emigrált iráni írónő, Marjane Satrapi a közönségkedvenc Persepolis után a Szilvás csirke című képregényéből is mozifilmet forgatott korábbi társrendezőjével, Vincent Paronnauddal. A történet főhőse Nasser-Ali, a Teheránból Európába üldözött hegedűművész (a Kvantum csendje Bond-gonosza, Mathieu Amalric), aki miután elveszíti kedvenc Stradivariát, meghal, és egy kusza, ópiumfüstös-gigamelles látomásban emlékszik vissza kacskaringós életútjára. (IMDb: 7,4 pont, Rottentomatoes: -)

Tükröm, tükröm

Az indiai Tarsem Singh mostanában ontja a giccses és üres látványfilmeket: a görög mítoszos Halhatatlanok után idén megérkezett a mozikba a kicsavart Hóhehérke-története, kanos kiskutyává változtatott herceggel (Armie Hammer), útonálló törpékkel, és az ősember szemöldökű, elcsúfított Lily Collinnsszal, akinél még a gonosz mostohát alakító, 44 éves Julia Roberts is szebb. A filmről még nincsenek kritikák és bevételi adatok, mi viszont csak egyetlen pozitívumot találtunk benne: Sean Bean nem hal meg a végén. (IMDb: -, Rottentomatoes: -, Index-ítélet: 4/10)

Lazacfogás Jemenben

A Csokoládé és a Casanova svéd rendezője, Lasse Hallström újabb romantikus filmmel jelentkezett. A Lazacfogásban egy unalmas angol srác (Ewan McGregor) próbál a kormánya kérésére halakat telepíteni az arab sivatagba, hogy ezzel is segítse Nagy-Britannia Közel-Kelet-politikáját, de természetesen za Isten háta mögött is utoléri a szerelem Emily Blunt képében. A Los Angeles Times szerint a film "okosan ötvözi az ökológiai harcot a régivágású politikai intrikával és a New Age-es romantikával", a Woman & Home pedig máris kikiáltotta az év brit vígjátékának. Bár a közönség imádja, a Lazacfogás március 9. óta mindössze 287 856 dollárt szedett össze. (IMDb: 7 pont, Rottentomatoes: 64 százalék)

Bor, tangó, kapufa

A svéd rendező mellé dán filmet is kapunk a héten a Cirko Filmtől, bár a Bor, tangó, kapufa, ahogy a címe is mutatja, érfelvágós hangulatú szociodráma  helyett egy kifejezetten napfényes és vicces történet az argentín foci- és borkultúráról a díjhalmozó Ole Christian Madsentől. A filmnek már az alapkonfliktusa is extrém vicces: a pocakos dán apuka (Anders W. Berthelsen) egy új élet reményében a pubertás fiával elutazik Buenos Airesbe, hátha vissza tudja hódítani a feleségét (Paprika Steen), aki már egy ideje a Boca Juniors fiatal sztárjátékosával kavar. (IMDb: 6,6 pont, Rottentomatoes: százalék)

Project X - A buli elszabadul

A Scott Pilgrim forgatókönyvírója, Michael Bacall gondolt egy merészet, és egy elsőfilmes rendezővel (Nima Nourizadeh) összegyúrta Sophie Marceau Házibuliját az Amerikai pite mindenáron kúrni akaró, lúzer tinijeivel, hátha tódulni fog rá a a Facebook-nemzedék. A vonagló csajokban, piálásban és baromkodásban bővelkedő gigabulit 25 éjszaka alatt hozták össze 12 millió dollárból, amit a film már az első héten visszahozott, azóta pedig 50 milliós összbevételnél jár. A kritikusok teljesen kiakadtak a sikeren: a Boston Globe szerint "ez csak egy hosszú Myspace-reklám a Miért ciki a szex?-ből átemelt srácokkal", a Hollywood Reporter kopaszodó kritikusa pedig így morgolódott: "Tényleg ennyire idióták a mai fiatalok, vagy csak a Project X készítői lőttek kapufát?"  (IMDb: 6,3 pont, Rottentomatoes: 25 százalék)