Keressük a legjobb Die Hard-akciójelenetet
Hetek óta Budapesten forog a Die Hard 5 (Drágább, mint az életed alcímmel), és az akciókkal sorban melegítenek be a Vörösmarty utcai autóborogatástól kezdve a Nyugati melletti lövöldözésig. Összeszedtük az előző négy film legjobb akciójeleneteit. Az első vagy a negyedik rész helikopterpusztítása az ütősebb? Az égő kerozincsíktól felrobbanó repülő, vagy a főgonosz halála sikerült jobban? Adjon 10-est a legszebb robbanásra, nyomjon 1-est a széria mélypontjára, és írja meg a kommentben, ha kimaradt a kedvence!
1. Harc a főgonosz jobbkezével (Die Hard, 1988)
Rossz hírünk van azoknak, akik szerint régen minden akciófilm jobb volt, és ma már csak ötlettelen könyvadaptációk meg kasszarobbantó, bugyuta folytatások készülnek Hollywoodban: a Die Hard is regény volt eredetileg, ráadásul mindegyik folytatása vállalható. 1988-ban a Predátor atyja, John McTiernan és a B-filmek fejedelme, Steven E. de Souza forgatókönyvíró vitték filmre Roderick Thorp Minden elmúlik egyszer című 79-es könyvét, amiben az öntörvényű, nyugalmazott Los Angeles-i zsaru, Joseph Leland karácsonykor látogatóba indul a lányához a Klaxon Oil Corporation irodaházába, ám egy gonosz német terroristavezér pont ekkor akarja elfoglalni az épületet. Souza eredeti tervre szerint a film a saját korábbi klasszikusa, a Kommandó folytatása lett volna, a terroristákat mészároló Schwarzeneggerrel, de a főszerepet végül az akkor még ismeretlen Bruce Willis kapta. A fimváltozat sokat kölcsönzött a közönségkedvenc James Bond- és Indiana Jones-filmekből: a Karl nevű terrorista például a főgonosz Oddjobja, azaz bikanyakú jobbkeze lett, akinek kötelezően ronda halált kell halnia a filmvégi nagy leszámolás előtt (és itt utána is).
2. Kommandózás és helikopterharc a tetőn (Die Hard, 1988)
A 88-as Die Hard évekre előre bebetonozta saját James Bond-jegyeit, és annak ellenére, hogy a főhős szinte végig szellőzőcsövekben és liftaknákban kúszik, olyan akciójeleneteket is bemutatott, amiket még ma is előszeretettel nyúlnak le a rendezők. Ilyen például az a rész is, amikor McClane egy tűzoltótömlő segítségével ugrik le a tetőről, hogy pár emelettel lentebb visszajuthasson a toronyházba: a jelenet pont így szerepelt a Mission: Impossible 4-ben és a Machetében is, csak az utóbbiban egy rosszfiú vékonybele helyettesítette a slagot. A Rambo-filmeket idéző, felrobbanó helikopter szintén markáns védjegye lett a Die Hard franchise-nak: legutóbb a negyedik részben láthattuk.
3. Nagy filmvégi leszámolás (Die Hard, 1988)
Az első Die Hard nemcsak felvonultatta, de körbe is röhögte az előző évtizedek legnagyobb akciófilmes kliséit, ideértve a Bond-mozik filmvégi nagy leszámolását és az azt megelőző kedélyes beszélgetést (lásd a Dr. Nót vagy Az aranypisztolyos férfit). Itt viszont Alan Rickmannek csak egy rosszul idézett westernklasszikusra és a kultikus Yippee kai yay, motherfuckerre van ideje, mivel a cowboymentalitású főhős a déli pisztolypárbajokat idéző fináléban lelövi. A jelenet érdekessége, hogy a stúdióban pár méternyi kötélen függő Alan Rickmant a jelenetet számolással előkészítő kaszkadőrnek háromra kellett volna elengednie, de ő már kettőnél megtette, így a főgonosz arcára kiülő döbbenet a betojt színész valódi reakciója volt.
4. Háttal ülni a robbanásnak (Die hard 2, 1990)
Az első Die Hardot a nézők és kritikusok is imádták, egyértelmű volt, hogy folytatni kell. A forgatókönyvíró, Steven E. de Souza ezúttal Walter Wager 58 perc című regényét adaptálta, amiben egy New York-i zsarunak egy órája van arra, hogy levadássza a Kennedy repteret megszálló terroristákat, különben üzemanyag híján lezuhan a felesége gépe. A John McTiernant váltó új rendező, Renny Harlin megtartotta a Die Hard paródiajellegét is: mindenki tudja, hogy ha egy akcióhős háttal áll a robbanásnak, akkor túléli, de itt most kiderült, hogy elég az is, ha háttal ül.
5. A meggyújtott kerozincsík (Die Hard 2, 1990)
Íme a Die Hard 2 legemlékezetesebb robbantós jelenete, amihez mi is csak annyit tudunk hozzáfűzni: Yippee kai yay, motherfucker!
6. Merénylet a metróalagútban (Die Hard 3, 1995)
A Die Hard 2 még Bruce Willis szerint is a sorozat leggyengébb darabja lett, ezért az eredeti rendező, John McTiernan személyesen felügyelte a harmadik részt (a másodikat a Vadászat a Vörös Októbberre rendezése miatt nem tudta bevállalni). A sztori ezúttal egy Rambo-féle egyszemélyes hadsereg helyett vérbeli buddy cop-mozi lett. Ez leginkább egy másik kasszarobbantó franchise-nak, a Halálos fegyvernek volt köszönhető, így a Die Hard 3-ban az akciójelenetek mellé bőven kapunk olyan poénokat is, amikben a véres atlétatrikós, alkesz Terminátor (Willis) oltogatja a megfontolt fekete sidekicket (Samuel L. Jackson), vagy fordítva. Sok csúcspontot ki lehetne emelni a filmből, mi most a metrórobbantást idézzük fel, ami ugye csak elterelő hadművelet volt az aktuális főgonosz (Jeremy Irons) részéről a Wall Street-i aranykészlet elrablásához.
7. Vérengzés a liftben (Die Hard 3, 1995)
A liftes lövöldözés nemcsak a későbbi Bourne-filmeket megszégyenítő nyerssége és klausztrofóbiája miatt emlékezetes, de azért is, mert ez hoz fordulópontot az addig csak bombák és nyilvános telefonok utáni szaladgálásból álló cselekményben. McClane ugyanis a halott zsaru igazolványát hordó terrosistát látva jön rá, hogy az egész robbantósdi csak elterelés, és a meglepően erőszakos jelenetben szétlő minden nehézfiút, hogy véres atlétatrikóban indulhasson a főgonosz ellen.
8. Rendőrautóval helikopter ellen (Die Hard 4, 2007)
Sok rajongó gyűlöli a negyedik Die Hardot, amiért az új rendező, az Underworld-szériát jegyző Len Wiseman kilúgozta belőle az ápolatlan, alkesz John McClane-t, és berakott a helyére egy antidohányos, sohasem káromkodó apafigurát. Azt viszont nem lehet elvitatni tőle, hogy mestere az akciójeleneteknek: a helikopterbe csapódó rendőrautó annyira székbe szögezős lett, hogy még a rajongói GTA-videókhoz is rendszeresen lenyúlják.
9. Hatásos bevezető a liftaknás harchoz (Die Hard 4, 2007)
A 2007-es negyedik rész a Die Hard 3 hagyományait követve Kommandó-folytatás helyett buddy cop-film lett. Igaz, itt a segítőtárs a XXI. század jegyében a fekete lúzer helyett egy számítógépbuzi lúzer lett (Justin Long), akit a nagyobb dramaturgiai hatás miatt túsznak használ a hackerbizniszben utazó főgonosz (Timothy Olyphant) és annak dögös jobbkeze (Maggie Q). És mikor a néző már azt hinné, a savanyúan jópofáskodó, atlétatrikó nélküli Bruce Willis már soha sem lesz igazi John McClane, ő megvillantja a régi énjét, és egy brutálisan jó belépővel felkészíti a nézőt a Die Hard-filmekből kihagyhatatlan liftaknás harcra.
I0. Sci-fibe illő párbaj a vadászgéppel (Die Hard 4, 2007)
A Die Hard-mozik sokat loptak a régi Bond-filmekből, de a negyedik rész sajnos a legszörnyűbb elemeket is átvette. Az autópálya felüljárói között repkedő vadászgép és John McClane kamionjának párharca ugyanis pont akkora parasztvakító, megalomán idiotizmus, mint a Roger Moore-korszak irreális akciójelenetei a lézerpuskás-űrhajós Moonrakertől a hídról zeppelinre ugrálós Halálvágtáig. McClane repülőgép elleni harca extrém látványos ugyan, de abszolút karakteridegen, inkább egy Mission: Impossible-folytatásban lenne a helye a mindenhol egy kézzel kapaszkodó Tom Cruise-zal a főszerepben.
Hozzászólások
2012.05.06 16:24:53spontan
A 4. rész lélektelen film lett, csak a korábbi sémákat ismételte. Kb. úgy, mint a gyalázatos Indy 4.
2012.05.06 16:29:19Rostos
A négy film legjobb jelenete az amikor Samuel L. Jacksonnal beszélnek a sarkon telefonon, és a feladványt próbálják megoldani. SamuelL:"Álj álj álj, a férfiről megfeledkeztem!" Willis: "Milyen férfi bazmeg 8 másodpercünk van!" :D
2012.05.06 16:37:55szociologus01
Hmmmm. John Moore rendezi ezt a részt, nem tudom ki mit vár tőle, de az utolsó rendezése Max Payne nagyon csúnyán megbukott. imdb 5.3.
A Die Hard első 4 része mindig erős pontokat kapott az imdbn, és John McTiernen az egyik legjobb akcio film rendező (1. ás 3. rész)
Félek ez most bukás lesz........nagyon félek.
2012.05.06 16:38:11szociologus01
Hmmmm. John Moore rendezi ezt a részt, nem tudom ki mit vár tőle, de az utolsó rendezése Max Payne nagyon csúnyán megbukott. imdb 5.3.
A Die Hard első 4 része mindig erős pontokat kapott az imdbn, és John McTiernen az egyik legjobb akcio film rendező (1. ás 3. rész)
Félek ez most bukás lesz........nagyon félek.
2012.05.06 16:38:16ork1234
Az első és második részt bármikor szívesen újranézem, minden jelenetük ízig-vérig akció. A harmadik és a negyedik annyira gyenge lett, hogy csak az alagútban ömlő vízre meg a repülőre emlékszem a filmekből. Egyetértek spontannal.
Pedig lehetne jó folytatásokat csinálni, lásd Rambo 4.
2012.05.06 16:39:03Androsz
A Roger Moore-os Bond-filmeket kétségkívül poénra vették a készítők is, és annak igazán jók is lettek, ezért nem érdemes nyavalyogni.
A 4. részt bennem talán a kissé idegesítő lúzer rongálta leginkább, körülbelül 0,6 Jar Jar értékű maximummal. Maggie Q egy ritka dögös csaj, de a történetnek már csak egy részére emlékszem, ami nem válik a film dicsőségére. A 3. részben is felkúszott a mutató 0,15 Jar Jarig, és a hülye nigger kölykök bujdoklása is nagyon erős volt, de az a film felülmúlhatatlan lesz, bármit találjanak is ki már.
2012.05.06 16:43:50Faby
A harmadik rész egyik legjobb jelenete érdekes mód McLane nélkül, amikor a fúrógéppel áttörnek, a csaj (Katja, vagy Kátya) lemászik, és az elmélyülten lövöldöző biztonsági őrt a görbe késsel szépen hazavágja. Nagyrészt a zenének köszönhetően:
[link]
Ugyanakkor az egyik leggyengébb jelenet, igaz nem akció, talán a vágás miatt, a szökőkutas vízöntögetős feladvány, egyszerűen nem lehet követni a megoldást, hiányzik belőle egy lépés (aki tudja a megfejtést, annak is zavaró)
2012.05.06 16:44:29Androsz
Ork1234, nézd meg újra a harmadik részt, tiszta lappal kezdve, és tetszeni fog. Nekem a 2. részt a repülőgépekkel művelt marhaságok gyengítették kicsit, főleg amikor egy mozdulattal átállították az ILS-t, és ettől máris a földnek megy a gép, de a katapult a szállítógépben sem semmi.
2012.05.06 16:46:49Androsz
Faby> "egyszerűen nem lehet követni a megoldást"
:-)) Ez benne a szép, mi utána mindig percekig tanakodunk a megoldáson, és micsoda sikerélmény, hogy mindig sikerül meg is találnunk! :-D
2012.05.06 16:56:10Emmet Ray
Nálam a kerozinos akció vezet, de beírtam google translatebe, hogy "Yippee kai yay, motherfucker!" és nem azt adja, hogy "Úgyis le akartam szokni a dohányzásról!" Szerintem ütősebb a szinkron! :D
2012.05.06 17:00:51Pityipű
Egyértelműen a 3. a legjobb darab. Az 1-2. is jó, a 4 szóra sem érdemes. Legjobb részek pedig, a háromból, amit már fentebb idéztek: "Kifelejtettem a férfit. - Há milyen férfit bazmeg, 10 mp múlva robban a bomba." Ill. Amikor a hídról másznak le a dzsipp drótköteléről a teherhajóra, amikor lezuhan a dzsipp és visítanak mint a disznó a vágáson:D
2012.05.06 17:03:09Brando
A harmadik rész kétségtelenül a legjobb Die hard film; egyrészt mert a sztori ott a legerősebb, másrészt mert Jeremy Irons méltó ellenféle, míg Samuel L Jackson méltó társa Bruce Willisnek. Hármójuk alakítása/kölcsönhatása teszi felejthetetlenné a filmet.
A negyedik rész a negatív főszereplő karakterén csúszik el, a színész egyszerűen nem elég karizmatikus, hogy igazán gonosznak hasson mint McClane ellenpontja s ráadásul még mellékszereplők is lejátsszák a vászonról.
2012.05.06 17:05:24Faby
@Androsz 2012.05.06 16:46:49
Ez is egy szempont, de nekem annak idején nagyon zavaró volt, hogy nem vitték logikusan végig a lépéseket (amikor láttam a filmet már ismertem a megoldást), így nem volt olyan jó. Már akkor is kocka voltam :-)
Én két megoldását ismerem, ha valakit érdekel, szívesen leírom.
2012.05.06 17:11:45Rick Astley
nagy die hard fan vagyok es ha atnezunk a 4. resz baromsagain (raptor vs nyerges LOL) es ratyi szereposztasan, akkor sorrendben egyik resz jobb, mint a masik.
elvileg nehez lenne megvalasztani a legjobb akciojelenetet a jo felhozatal miatt, gyakorlatilag viszont egyszeru, mint egy ko: amit maggie q-val rendez john, az valami egeszen elkepeszto es egyedi a hollywoodi junk-akciok kozott. mutassatok meg egy filmet, ahol nemhogy elverik es osszerugdossak, de meg meg is alazzak a noi gonosz szereplot? egeszen zsenialis huzas volt es teljesen jol passzolt a lezullott, torottcigis, aspirines, masnapos karakterebe johnnak.
de annak se volt gyerekkora, aki nem tudja mire valo egy jegcsap.. ;D
2012.05.06 17:17:20Androsz
Faby, én is mindig ismerem a megoldást, de aztán mindig el is felejtem. :-)))) Amikor már nem fogom tudni újra kitalálni, tudni fogom, hogy kész, vége, mostantól már csak egy vén hülye vagyok én is. ;-)
2012.05.06 17:18:16tundrazuzmo
Hol van a kedvenc jelenetem, amikor az ULTRAkemény Willis papa magát is átlőve vágja haza a főgonoszt?
Ezt már nem tudom, hogyan lehetne fokozni az 5. részben. Talán vadászgép helyett az űrből kellene lezuhannia Willisnek, az ionoszféra magasságában lerúgni a veséjét egy UFÓ-nak, és egy kínai kémműholdat hőpajzsként használva zuhanni rá a főgonosz repülőgépére, ahol Willis saját nyálában fojtja meg az ellent, és a repülőgépen elhelyezett ejtőernyővel az utolsó pillanatban tud csak kiugrani.
A Nyugati Pályaudvar mellett landolna, és egy zónázó vonattal leugrana Ferihegyre, de közben Kőbánya Kispesten megkéselnék a helyimenők, és jól megpótdíjazná a kaller... :)
2012.05.06 17:25:37payskin
"...a regény mindent túlélő, Karl nevű terroristájából például a főgonosz Oddjobja, azaz bikanyakú jobbkeze lett, akinek kötelezően ronda halált kell halnia a filmvégi nagy leszámolás előtt."
Gondoltam, szólok, hogy Karl a leszámolás után hal meg kötelezően, nem itt. Apróság.
2012.05.06 17:43:38Hamlet
payskin,
nem, Karl a filmvégi nagy leszámolás, azaz Alan Rickman keménykedése és lezuhanása előtt hal meg. Sőt, a henchman minden filmben a főgonosz halála előtt hal meg, úgyhogy nem is igazán értem, miről beszélsz.
2012.05.06 17:46:15Jimbo75
A legjobb dumákat is össze lehetne szedni, nálam például a 2. rész egyik dumája mindent visz:
-Hívd a tengerészeket!
-Granték nem szárazföldiek?
-Bánja a faszom, csak hívd őket!
2012.05.06 17:48:14Gerry.
"de a főszerepet végül az akkor még ismeretlen Bruce Willis kapta."
Ahhoz kepest, hogy tok ismeretlen volt 88-ban Willis, akkor mar 3 eve futott sikerrel a Moonlighting (Mo.-on a A simlis es a szende neven ment)....nc..
2012.05.06 17:58:22Kemencés Szittya Buci
Hamlet
Nézzed meg a filmet még 2-3x, ha nem tudod, hogy mit beszélsz.
Hans Gruber már rég halott, amikor Karl IGAZÁBÓL kipurcan.
Pontosan nem fogom elmondani, házi feladat estére, hogy nézd meg a filmet!
2012.05.06 18:04:11Hicudzsi
Már bocs de nem Karl támad fel az egy végén a nagy örömködés közepette és akarja lelőni Willist, akit jól megment a kis duci rendőrsrác?
2012.05.06 18:04:46tundrazuzmo
@Hamlet
"nem, Karl a filmvégi nagy leszámolás, azaz Alan Rickman keménykedése és lezuhanása előtt hal meg."
Tényleg nem vagy képben. Akkor egy rávezető találós kérdés: A fekete zsaru kit lő le a film végén?
2012.05.06 18:04:57Hicudzsi
AZ előbbi Hamletnek szólt természetesen.
2012.05.06 18:16:55Silenzio
ork1234: aki szerint a 3. rész gyenge, elég brutális ízlésficamban szenved. Persze az enyém is csupán egy vélemény, homályos emlékfoszlányok alapján azonban igen nagy ostobaság megítélni egy filmet.
Ráadásul nem is magánvélemény: minden megkérdezett ismerősöm magasan ezt tartja a legjobb Die Hard filmnek, pedig abból van pár kompetens, ugyanis filmszakot végeztem. Nem is csoda, eredetileg nem Die Hard-filmnek készült, utólag húzták John McClane-re egy ifjú titán forgatókönyvét.
A Die Hard 3 eredeti forgatókönyvét később a Féktelenül 2 kapta meg (na, az a Die Hard 3 lett volna szar), de felmerült a Halálos Fegyver 4 kapcsán is. Hál'istennek ilyen lett, amilyen. Zseniális. Van amúgy egy alternatív befejezés is, amiben McClane-t kisemmizik és kirúgják, később pedig Európában találja meg a magyar származású(!), magyarul beszélő Simont, akin bosszút is áll. A youtube-on mindenki meglelheti.
2012.05.06 18:20:13Hamlet
Elnézést, valóban rég láttam, a szőke még "feltámad" a végén.
2012.05.06 18:20:58jmc
a legjobb Die Hard film egyértelműen a harmadik. Jeremy, Samuel és Bruce hatalmas triót alkot, minden helyén van, nekem úgy tökéletes ahogy van. Ezerszer megnéztem és soha nem fogom megunni. Hatalmas dumák, akciók, ízig-vérig benne vagy a sztoriban ahogy nézed. Az első kettő is nagyon jó, Alan Rickman félelmetesen nagyot alakít. A negyedik egy kicsit lightosabb lett, Timothy fiú nem rossz és Justin Long sem, de valahogy Bruce papa nincs jelen annyira - igaz, a karaktere is megfásultabb már, hisz elvált, lecsúszott stb. És bár kemény volt mint a kádszéle, még sem volt olyan tökös, mint az előzőekben és mintha picit hiányzott volna belőle a "lélek". Kíváncsian várom mi lesz ebből.
2012.05.06 18:30:38payskin
Hamlet: semmi gond. :)
2012.05.06 18:30:49vágtázó halottkém
Szerintem is a legjobb rész a 3. rész, nagyon feldobta a sztorit S.L. Jackson.
Az első rész a második legjobb és a második pedig egy hajszálnyival jobb mint a 4.
A negyedik az kb. egy fos, de lehet hogy csak szar.
Az ötödikről nem tudom mi a fenét gondoljak. Miért nem képesek átadni ezek a színészet a stafétát egy fiatalabb színésznek akivel megújúlhatna a széria?
Harrison Ford is csak ímmel-ámmal engedte, hogy a negyedik részben szerepeljen az ifjabb Henry Jones mármint a harmadik (akinek a létezéséről eddig persze nem is tudtunk).
Bruce Willis se nagyon engedi ki a kezéből a karaktert pedig csak a vak nem látja, hogy John McClane kissé meg van már fáradva.
2012.05.06 18:35:58Andriska07
Az 1. rész tömlős jelentében rendesen bennmaradt a baki: visszarántásnál mintha a födém vonalában lenne a főhős (de legalábbis az osztásnál) a következő pillanatban pedig az üvegtábla kellős közepén, hehe. Az elrugaszkodásról nem is beszélve. A kötél vonalából simán látszik, hogy a függesztőpont kintebb keveredett vagy másfél méterrel arra a pár pillanatra.
A 2. részben meg annyi baki van, hogy az már inkább a nézőnek kínos. (hajtómű alig forog verekedés közben, aztán hirtelen darál egy nagyot, 5 perces kifutás, elstartolás egy az egyben kifelejtve....stb.)
A 3. rész nagyon jó volt, csak a metrós jelent után kicsit mintha szétesett volna a film.
A 4. részből szó szerint semmi sem maradt meg.
Mindenesetre remélem, hogy a kegyvesztett Dörner György fogja a jövőben is szinkronizálni Willist, mert Vass Gábor nem az igazi, szegény Szakácsi Sándor pedig már nem fogja.
2012.05.06 18:48:50Mr Garrison
Ez egy hülye poszt... Természetesen mindegyik felsorolt jelenet 10 pontos...
2012.05.06 18:49:36virágelvtárs
Soha nem unom meg emlegetni a szinkront. A 3. részben a főgonosz és mindenkije német, és mikor a hajón Willis lelő egy gonoszt, az előtte annyit mond: "Nicht, schiessen!" Mire Willis lő, és megkérdi "Mit dumálsz?" Erre a bikanyakú nekiesik és mondja: "Azt mondta, ne lőj!" Ugyanez a német verzióban "NE LŐJ!" miután ugye németül Willis megkérdezi, hogy mit dumált. Simán magyarra cserélték az gonosz arcot. Ronda dolog na.
2012.05.06 18:49:40McMike
Szerintem is a 3. rész a legjobb. Az első kettő rendben van, de ha választani kell közülük akkor már inkább az első rész. Negyedik nekem sem maradt meg... ;)
2012.05.06 18:55:11Filibus
A 3. rész mindent visz.:)A 2. és a 4. viszont gagyi(látszik, hogy nem McTiernean rendezte:( )
2012.05.06 19:13:33Styxx
payskin, tundrazuzmo, hamlet
A hamlet-posztok véres kőművesatlétás védjegye pedig, hogy a tárgyi tévedésére figyelmeztető kommentelőt visszaszájkaratezi, ahelyett, hogy ellenőrizné a dolgot. Majd jobbik esetben, mint pl most egy bocseszt azért benyög. De no para, mi így szeretünk, valahol jól áll neked ez a Puzsér-mentalitás.:-)
2012.05.06 19:15:15Civilfurgon
Tudom, hogy szégyen, de most (itt, ebben a cikkben) láttam először Die Hard részeket. És ezek alapján ígérem, hogy jövő héten megnézem az összeset!
2012.05.06 19:16:26Before
Szerintem mind a négy jó volt, de a negyedik már kissé túlmodernizált darab. A vadászgépes jelenetre egyest adtam, ott majdnem lelőttem a filmet...
2012.05.06 19:33:43Androsz
Civilfurgon, nem tudom, hogy eddig hogy kerülted el őket a tévékben, de hidd el, nem fogsz velük rosszul járni.
Már érdemes volt a posztot megírni, íme egy megtérített lélek! :-D
2012.05.06 19:34:34Androsz
Ja, és az elsővel kezdd.
2012.05.06 20:16:33tundrazuzmo
@Styxx
"De no para, mi így szeretünk, valahol jól áll neked ez a Puzsér-mentalitás.:-)"
Állítólag a Die Hard 5-ben Bruce lelövi a Puzsért is. Amolyan futurisztikus androgün sci-fi jelleggel. :)
2012.05.06 20:22:23steery
Én azt mondom: az a jó film, amit másodjára is leülsz megnézni és utána úgy állsz föl a székből, hogy: hű, de jó volt! Ezt lehet, hogy meg fogom nézni harmadjára is!
Szerintem mindegyik rész örökbecsű darab, mert mindet láttam már legalább 4-5-ször és még biztos meg fogom nézni őket párszor. Persze csak az eredeti verziót, tele véres jelenetekkel, nem a kereskedelmi tv-k által kiherélt, tönkrevágott változatokat.
Amúgy egy apróság: a 2. részben látott kerozincsíkkal felrobbantja a repülőt jó nagy marhaság. De erre csak akkor jöttem rá, mikor az egyik Állítólag részben kipróbálták a dolgot és kiderült, hogy tetű lassan ég az üzemanyagcsík. Gyalog le lehet hagyni, nemhogy repülővel!
2012.05.06 20:28:51ap
az 1 jó kis film
a 2 nagyon jó kis film
a 3 samuel l jackson beemelésével és kettejük alakításával hatalmas film
a 4.. arra már alig emlékszem.. még a tartalma sincs meg csak a széthajtható billentyűzet..
2012.05.06 20:49:06exhacker
Szerintem a 3 ba levo festoi kocsikazas a central parkban...
FA FA KET FA!
2012.05.06 21:10:59Yooha
Na és ki volt a 21. elnök? :)
2012.05.06 21:27:05Amanitin3
A második rész a Dulles reptéren játszódik Washingtonban, nem New Yorkban.
2012.05.06 21:35:11Hamlet
Amanitin3,
igen, de a cikkben az eredeti regényről van szó, az meg a Kennedy reptéren játszódik.
2012.05.06 21:36:10azért, mert
sztem, DH3: szökőkútas veszekedés: "na add már ide te rohadt büdös ...., le akart büdös niggerezni, áááá hülye vagy, azt akartam mondani hogy seggfej! rohadt, büdös segfej! muhahhaha,
2012.05.06 21:38:49azért, mert
vagy még jobb: lenyúlják a merdzsót a juppietól: "kicsit kiakadt az ürge! -majd felvidul ha a hátsó ülésre néz! Basszameg, otthagytam az aranyat! ( a jugóban) beszarás az a rész is.
2012.05.06 21:40:26azért, mert
hajts mán egy kicsit, hát milyen hikomatos autó ez?
-ez? ez egy jugo, keveset fogyaszt, viszont nem megy! árárárárghghgrghhgh!
2012.05.06 21:40:32Amanitin3
Áhá. Nem figyeltem.
Viszont a Chester A Arthur megvan emlékezetből, úgyhogy pontot mentek.
2012.05.06 21:43:38azért, mert
de a legjobb: amikor leereszkedtek a kompra, és kábellel kettévágják lent az őrt: -na jó te fogd a lábát! (és egymás mellett húzzák a kettévágott faszit muhahahahahahaah. és mindegyik a 3.részben volt.
2012.05.06 21:45:23ssjani
Írtam egy regényt és elveszett.
2012.05.06 22:04:10Androsz
Steery, valóban, mindenki úgy gondolja, hogy a kerozin úgy ég, mint a benzingőz, vagyis mint a villám. Érdekes módon még a benzin sem ég olyan gyorsan, mint ahogy a filmekben szeretnék. És főleg nem akar robbanni az istennek sem. A kerozin pedig tulajdonképpen petróleum, ami ha olyan hevesen égne, nem lehetne lámpában használni emberemlékezet óta. De poénnak ez a csík megtette.
A 4. részből egyetlen jó mozzanatra emlékszem, amikor valami nagy közlekedési káosz alakul ki valami hackertámadás vagy mi miatt, és McClane azt mondja magabiztosan, hogy Á, a kormány már biztosan tizenkét csatornán pörgeti a szart. :-)) Erre a geek megállítja, mélyen a szemébe néz, és ezt mondja: Öt napig tartott, mire vizet vittek a Superdome-ba. Ez jó beszólás volt, komoly találat.
2012.05.06 22:10:07Gibbons
tulajdonképpen a négyből alig maradt meg valami, Kevin Smith zseniális geek karakterén kívül
2012.05.06 22:11:37COLT
Az első 3 résszel semmi gond nincsen, a 4. meg korrekt akció film lett Bruce Willissel, meg egy igencsak fiatal, és rendkívül idegesítő kispöccsel. Egyébként ha jó a logikám, akkor most egy nagyon jó résznek kell következnie, mert: (ez nem személyes lista lesz, csak általában a közönség mindig így fogadta a Die Hardokat)
Drágán add az életed (1.rész) király
Még drágább az életed (2.rész) lehetne királyabb is
Az élet mindig drága (3.rész) Király, mint az egy.
Die Hard 4.0 (nuku cigi pia) legdrágább az életed lehetne királyabb is.
Tudom, hülye logika, de remélem ez most igazán ütős lesz.
2012.05.06 22:11:52dennisthemenace
Virágelvtárs: Az a férfi Targo egyik embere volt, ergo, lehetett magyar is..
Amúgy én moziban néztem és annál a resznél, mikor az Fbi ugynok mondja, hogy "a magyar hadseregben szolgált, bombaszakérto", kirobbant a rohogés a nézotéren, mert nem sokkal elotte volt, hogy gyakorlaton csáknnyélle verték bele az aknát az aknavetobe magyar katonák és felrobbantak...
2012.05.06 22:15:51dennisthemenace
Nekem megvan mind a négy eredetiben, minden második szó a "fuckin" benne..:-))))))))
2012.05.06 22:21:34gepard5
Srácok!
Azt magyarázza már el vki,hogy a 3. részben miért jön rá a fülkében telefonálva,ránézve a Ironstól kapott aszpirines tégelyre,hogy a bűnbanda a gyógyszergyárban van?Ha én egy szál cigit adok neki,akkor Pécsre jön a Szofi-gyárba???Szóval én a 17 év és vagy ezer megnézés után sem értem...lehet,hogy az angol verzióban van vmi szöveg,ami elmagyarázza?
2012.05.06 22:24:17NightBagoly
Mint film, az első rész messze a legjobb darab a szériában, és nem csak azért, mert megteremtette a DH filmeket. Alan Rickman messze a legtehetségesebb színész az egész DH-gárdában, elképesztően mesteri módon hozza a karaktert, ráadásul nagyon jó a szerep is, amit írtak neki. Ahogy bevezetik, a fejlövés, meg a reakciói McClane mesterkedéseire - megfizethetetlen momentumok, nem is tudták reprodukálni sajnos.
Második rész egyértelmű mélypont - az, hogy egy marék akciójelenetből egy sem értékelhető, nagyjából mindent elmond :)
A harmadik film trükkös, mert mint mozi EZER ÉS EGY SEBBŐL vérzik (ahogy McClane-t kilövi a víz az alagútból, és pont ott megy el Zeus, hogy felkapja; meg a végén az erőltetett "ránézek az Aspirinre, és megtalálom a főgonosz búvóhelyét" - szóval sok benne a következetlenség. VISZONT a szövegek nagyon ülnek, a tempó egy percre sem ül le, szórakoztató is - nekem is a második kedvenc Die Hardom.
Négyről ne is beszéljünk, egyrészt McClane nem volt önmaga, másrészt egy jelenetet ne lehetne kiemelni, ami túlzós faszságnak ne minősülne - a pörgő kocsi elől elhajlásnál nálam is elhajolt valami.
Az ötödik részben nem bízom - oszt' majd kiderül, a négynél nehezen lehetne szarabb, de hollywood mindig meg tud lepni...
2012.05.06 22:39:45COLT
@NightBagoly: Még anno amikor hobbi szinten olvastam a gurut, ott is ez volt veled a bajom. Telhetetlen vagy. Tudom hogy magánvélemény, de:
Kurvára nem mélypont a második rész, nekem az egyik kedvencem. Azért mert neked nem tetszik, még nem feltétlenül szar. Igaz hogy több sebből vérzik, de:
Ennyi erővel az összes részt szarrá lehetne savazni, kezdve azzal hogy a mobiltelefon valószínűleg nem fogja fel egy Glock golyóját sem. Azt is nehezen lehetne túlélni ahogy lemásznak a kábelen a kocsiról a hajóra, mert az legalább 10 méteres zuhanás, fémre, gerinccel(bár ha nem hiszed nyugodtan kipróbálhatod;)). Valószínűleg Willis papa tömlőkkel se ugrálna le a Nakatomi(egyébként a studió székháza) toronyház tetejéről, valamit a saját lőtt sebén se küldene át még egy golyót egy Jerichoból:) Na mindegy, rádhagyom.
Amúgy hozzám hasonló fegyverbuziknak:[link]
2012.05.06 22:56:15NightBagoly
COLT: Félreértés ne essék, addig a pontig, amíg önmagához képest a film következetes, rohadtul nem zavartak volna a túlzások, de a DH2-ben kinyomták konkrétan a szememet. Sajnos főgonoszt sem tudtak normálisat összehozni, meg volt még jó pár ilyen dolog.
Amikor azt mondom, hogy szar, nem isteni kinyilatkoztatást teszek, hogy márpedig ez tényleg maga a szar, minden halandó számára - azt hittem, evidens, hogy SAJÁT VÉLEMÉNYEM. Én pl. kedvelek egy rakás olyan filmet, amelyről köztudott, hogy a publikum 90% szarozza - mégsem állok le velük vitatkozni, hogy CSAK SZERINTED - elvégre mindenki csak a saját véleményét mondja, max. Puzsér nyilatkozik ki mindig :)
2012.05.06 22:58:28Androsz
gepard5, nem úgy volt az. Nem emlékszem már a névre, de az valami szabadkikötő vagy valami hasonló hely volt, ahol a banda tanyázott, és annak a gyógyszertárából való volt az aszpirin, rá volt ragasztva a neve. Valami border vagy frontier volt a nevében, így nem tudom megnézni hirtelen, mi is az. Keverék francia-angol név volt talán, és lehet, hogy a kanadai határnál van. Ettől persze még brilliáns a megfejtés, ahogy a filmek nagy részében is vannak hasonló zseniális kapcsolások, a röhejesség mértékéig gyakran elhatolva. Például amikor egy festékszilánkból megmondja a szakértő, hogy azt melyik boltban lehetett kapni. Mert persze csak abban az egyben lehetett kapni. Satöbbi.
2012.05.06 22:59:50COLT
@NightBagoly: Kicsit nekem a soraidból Puzsér jött le nagyon, ezért is kezdtem el hasogatni a szőrszálakat, bár már látom hogy kicsit túl reagáltam a dolgot. A szemkinyomásos dolog meg inkább a 4-re vonatkozik szerintem, Franco Nero pont annyit tett oda amennyit kellett (ő csak az ál/kamu főgonosz szerepét tette ki, mert vele együtt volt vagy 3.
2012.05.06 23:06:54NightBagoly
COLT: sajnálom, ha az jött le, hogy Puzsér-módra osztom az észt, és fikázok mindent, meg mindenkit, mert soha nem ez volt a célom. Ha egy mű (legyen szó filmről, zenéről, vagy játékról) el tud varázsolni, akkor bizony magas ívben leszarom, hogy mennyire irreálisak benne bizonyos dolgok, vagy, hogy - beszélve a DH3-ról például - mennyire papírmasék a karakterek. Ha működik a varázslat, akkor el tud söpörni minden ellenérzést - a gond akkor van, ha nincs meg a mágia, akkor lehetnek akármilyen jók a trükkök, a színészek, vagy bármi, akkor sem áll össze - és, miután nem ragad magával, így észreveszem a hibákat, és ki is emelem őket. :)
2012.05.06 23:07:38ap
-Te meg ez a Simon elbasszátok még a másnaposságomat is!
-Simon! Megértem a McClane iránti érzelmeit, de higgye el az a tetű nem ér annyit! Annyi mindenkinek lépett már itt a tyúkszemére az osztályon, hogy rövidesen már csak biztonsági őrnek fogjuk alkalmazni. A magánéletet is romokban hever. A felesége elhagyta és csak két lépés választja el attól, hogy totál alkoholista legyen
-Egy lépés! csak egy lépés!
-A katolikusok hogy vetnek keresztet?
-Észak, Dél, Nyugat, Kelet
-Foglalt volt a telefon. Kit hívott?
-A lelkisegélyszolgálatot.
-Ha én kések te fedezel, ha te késel én fedezlek!
-És ha mindketten késünk?
-Akkor mindketten baszhatjuk!
2012.05.06 23:22:18kirby a parancsnok
Már sokan elmondták (és örülök, hogy ennyi jóizlésű e,ber van itt:)), a 3. a legüberebb királyság Jeremyvel és Samuel L.-lel.
2012.05.06 23:39:54teve1977
Na oke, engem a masodikban az zavart a legjobban, hogy amivel a terroristak zsaroltak, az tokeletes baromsag.
Washington DC-ben legalabb 5-6 olyan repter van ami kepes a legnagyobb jeteket is fogadni, de a filmben a gepeknek tobb orara eleg uzemanyaguk volt, tehat a teljes keleti-partot, del Kandat, de meg akar a kozepso allamokat is elerhettek volna leszallasra, ami cirka parszaz repteret jelent. Akkor mi a feneert is kellett erre a repterre varakozniuk?
Azonkivul egy ilzen krizis helyzetben Washingtonban megkockaztatom, hogy tobb ezer bevetheto katona lett volna azonnal, par oran belul meg csak elit katonabol tobb szaz, es tizezres nagysagrendben katonai es rendori erok nehezfegyverzettel is akar. Ez ellen mit is tudtak volna tenni a terroristak? :)
Nyilvan ez csak egy akciofilm, es az osszes resz - a negyediket nem szamolom kozejuk, ez csak trilogia szamomra - tele van tulzasokkal, de ez mar gyerekkent is zavart a masodik reszben...
2012.05.06 23:42:05neverbetter
Egyetértek a többségi véleménnyel. Remélem az amerikai, nemzetközi visszajelzések hasonlóak és a kfilmészítők figyelembe is veszik azokat, hogy az 5. rész visszatérjen a gyökerekhez a minőséget tekintve.
DH1: 9,5 pont (zseniális gonosz, zseniális hős, sztori)
DH2: 8 pont (talán a történet nem olyan ütős, mint a korábbi résznél)
DH3: 10 pont (szereplők, sztori, szövegek: 100%)
DH4: 2 pont (bárcsak ne lett volna belőle DH film, gyenge, felejthető történet, képtelen akciójelenetek)
2012.05.07 00:02:02Gee Halen
Nem véletlenül lett a harmadik olyan buddy cop jellegű film. A "Simon Says" c. forgatókönyvet eredetileg Halálos Fegyver 4-ként akarták adaptálni, a Die Hard 3-nak meg azt a forgatókönyvet szánták eredetileg, ami végül a Féktelenül 2-ként filmesült meg.
2012.05.07 00:06:37Gee Halen
"Hé, nem tudod ki volt a 21. elnök?"
"Rohadjatok meg!!"
"Hú, ez kissé berágott ránk."
"Majd felvidul ha a hátsó ülésre néz."
"... B****a meg, otthagytam az aranyamat!"
2012.05.07 00:42:11Gee Halen
Szerintem a negyedik rész igazából azzal követte el a legnagyobb bűnt, hogy szakított az első három rész által megteremtett védjeggyel: a zárt tér-idő cselekménnyel, és elvették motivációit.
Mind a három rész lejátszódik gyakorlatilag pár óra alatt és nem tesznek meg benne nagy távolságokat. Pedig pont ez adta John McClane karakterének a lényegét: folyamatosan szorult helyzetben van, és az hajtja, hogy kimentse szeretteit, különben ellenne egy cigivel a sarokban, míg elmúlik a veszély (a harmadikban Samuel L. Jackson és családja adja meg ezt a pluszt). A negyedik részben beutazzák a fél keleti partot (ettől is tűnik olyan papásnak: vezetünk fél éjszakát, helikopterezünk, közben pufogtatunk néha), a személyes motivációk pedig csak a film utolsó harmadára jelennek meg.
2012.05.07 00:44:45Tesztelo.hu
"A Die Hard 2 még Bruce Willis szerint is a sorozat leggyengébb darabja lett, ezért az eredeti rendező, John McTiernan személyesen felügyelte a harmadik részt" - Kérdés, hogy mikor mondta ezt, hiszen a 1-2 rész esetében azért még nem szoktak sorozatról beszélni (mivel csak később derül ki, hogy sorozat lesz belőle). Ha meg utólag (mondjuk a 3. rész leforgatása után), akkor meg nem sok értelme van a mondatnak...
Egyébként ha már Die Hard, akkor azért említsük meg, hogy a 3. résznek Andy Vajna volt a producere (akinek nem kis beleszólása van a szereposztásba és a sztoriba), úgyis divat mostanában fikázni. Gondolom meg is hívja majd Bruce-t a kis éttermébe, és elnosztalgiáznak a 3. rész forgatásán (Bruce meg csodálkozhat egyet, hogy Andy pont itt a filmes fejes... :) ).
2012.05.07 00:52:24Androsz
Tud valaki egyáltalán olyan, nagy mozifilmekből álló sorozatot, amelynek az ötödik része nagyon bejött? A Bond-filmeket esetleg vehetjük ide, de az ötödik azok közül speciel szintén elég közepeske lett, és elég változatos a színvonal végig. Feltehetőleg a Gigapython vs. Alien vagy Amerikai pite típusú kiirthatatlan sorozatok sem annyira fognak ide kerülni.
2012.05.07 01:16:29billy reed
Brando:"A negyedik rész a negatív főszereplő karakterén csúszik el, a színész egyszerűen nem elég karizmatikus, hogy igazán gonosznak hasson mint McClane ellenpontja s ráadásul még mellékszereplők is lejátsszák a vászonról."
Timothy Olyphant nem elég karizmatikus? Hát ajánlom szíves figyelmedbe pl. a Deadwood /szerep: sheriff/ és a Justified /rendőrbíró/ c. sorozatokat - hogy csak kettőt említsek.
Ha valakinek csak a pillantástól le lehet dermedni, akkor az ő.
Hűvös, laza és kőkemény.
Napjaik egyik legjobb karakterszínésze.
2012.05.07 07:28:52Gee Halen
@Androsz
A Birodalom visszavág.
Na jó, technikailag az a második rész ami elkészült, de mégis a legjobb az összes Star Wars film közül.
2012.05.07 07:43:51Andriska07
Kár, hogy a Die Hardnak sem sikerült elkerülni a világmegmentős sztorit. (fa**nak kell megmenteni minden héten)
2012.05.07 08:09:03Soficeg
Nem ertem, a legnagyobb jelenet a 2. reszbol, hogy maradhatott ki? Bruce Willis es a mozgolepcso, valaki?!
2012.05.07 08:57:14Yooha
Soficeg: Mozgójárda volt az inkább, de jogos.
2012.05.07 09:33:08Hamlet
billy reed,
és pont a sorozatai miatt szomorú, hogy a Die Hardban és a Hitmanben is kritikán aluli teljesítményt nyújtott.
Úgy látszik, a cowboykalapjában hordja a színészi tehetségét. :)
2012.05.07 09:33:49Dorsz
@teve1977: Kb. a film 2/3-áig senki nem akarta elhinni, hogy terrorveszély van, ezért nem mozgósítottak senkit, a film nagyjából fele arról szól, hogy Bruce próbál meggyőzni mkit, hogy gáz van, és sokáig nagyon azt sem tudták, hogy ki és miért akar terrorkodni ott, úgyhogy nem volt kire mozgósítani.
Ha jól rémlik, a hóvihar miatt túráztatták a levegőben a gépeket, ezért fogyott ki az üzemanyag, és ezért nem tudtak átmenni másik városba/reptérre, meg asszem a többi közeli reptér sem tudta a gépeket fogadni vmi miatt (na meg mert Bruce nem lehet ott minden reptéren, hogy terrorelhárítson.)
2012.05.07 09:37:57Styxx
Gee Halen
Ja, a harmadikban a Yugo hátsó ülésén felejtett aranyrúdról lazán beszóló Bruce az egyik legnagyobb. Szintén 3-ban az "I hate niggers"-nyakbaakasztott tábla a Harlemban se gyönge.
Szerintem is a harmadik a legjobb. Nem csak akciófilmbuziknak, de a legtöbb jó beköpéseket kedvelő, kellemesen agytornáztató, szórakoztató filmkedvelőnél 9.5-10 közötti, és még egy Puzsér is tolna rá egy gyönge hetest.
Ami miatt mi kelet-európaiak különösen kedveljük, a szerethető, részben önhibás, cinikus , önironikus, fejeseket rühellő lúzer.
A hármasban is plusz sharm a sittes kocsi. Simán el tudnám viselni (ez most nyilván irreális lesz) ha az ötösben Cserhalmi lenne a segítője, akivel a Dögkeselyűs kocka Ladával tolnák. Cserhalmi helyi sajátságokat jellemző félmondatára Bruce minjárt vágná a megoldást. Pl. szívózik egy bürokrata; villámgyorsan vesztegessük meg stb.
2012.05.07 09:47:16Tony Almeida
Én sem értem, miért mondják, hogy a 3. rész néhzehetlen szar, szerintem a legjobb rész. A negyediket végigkínlódtam, de szerencsére semmi nem maradt meg belőle.
2012.05.07 09:57:56Hamlet
.
2012.05.07 10:39:20Tájfájter
@teve1977: Mivel a 2. részben a terroristák az egész rádióforgalmat uralták, így nehéz lett volna megmondani a gépeknek, hogy repüljenek máshova leszállni. Plusz még ott volt a vihar is, aminek kapcsán lehet, hogy töb tucat-száz reptér van, ami képes fogadni nagy gépeket is, de nem biztos, hogy mindegyiken van akkora téli takarítószemélyzet.
2012.05.07 10:41:02tnsnames.ora
"Még a másnaposságomat is elb@sztad"
:o)))
2012.05.07 10:42:58subidubinemértem
reméljük az 5. részre mclane hadnagy visszaesik alkeszbe és hagyják 18-as karikával megint nyugodtan káromkodni.
egyébként a DH is olyan, mint az Alien, hogy akármilyen is az előző, bárhogy elkúrják, akkor is meg kell nézni a következőt. én ezen is biztos ott leszek.
2012.05.07 13:14:01COLT
Miért nem küldi el ez a szarzsák a kommentemet? Amúgy tényleg a 3 a legfaszább, a magyar szálért meg ment a +1. Imádom, asszem most meg is nézem újra.
2012.05.07 13:54:13backdraft
Szerintem így vannak a filmek - nálam legalábbis:
Die Hard - 10/10++
Die Hard - 10/10+
Die Hard - 10/10+++
Die Hard - 10/9
Jó kis filmek ezek.
2012.05.07 16:54:40gepard5
Hé srácok!
Mick O'Brian vagyok a biztonsági szolgálattól!Képzeljétek,fülest kaptunk,hogy egy fickó jön erre nyolc rénszarvassal!
- lelövi őket -
Azt mondták róla,hogy egy kedves,öreg fickó hosszú,ősz szakállal,helyes piros ruhában!Meglep,hogy nem láttátok! :DDDD
MEGALOL!!!! Az egész széria legcoolabb beszólása!
2012.05.07 22:19:12COLT
Na most figyelj! Árpa Attila a filmben!
2012.05.08 07:33:17dennisthemenace
Gepárd 5: Az nem a gyógyszergyár neve volt, hanem a kanadai határon lévo kamionterminál/moteljének a neve.
2012.05.08 07:35:26dennisthemenace
[link]