A Men in Black 3 sokkal jobb a 2. résznél

2012.05.25. 09:19
Keira Knightley megcsalós filmje, egy kukkolós svéd thriller és a díjhalmozó Romain Goupil 2010-es drámája is két év késéssel került a magyar mozikba. Űrlényeket kergető Will Smith-t és kliséhalom romantikus filmet is nézhetünk a héten. Premierek.

Men in Black - Sötét zsaruk 3.

10 évvel a Men in Black 2 után végre trilógiává bővült a napszemüveges idegenrendészek története, bár a legújabb epizód játszódik legkorábban, a 60-as években. A ráncos K ügynök (Tommy Lee Jones) ekkor még nem volt annyira ráncos, és pont úgy nézett ki, mint Josh Brolin, vele kénytelen visszarántani a téridő-kontinuumot a helyes irányba a 20 éve ugyanúgy kinéző Will Smith. A rendező ezúttal is a korábbi részeket jegyző Barry Sonnenfeld volt, aki a Halottnak a csókkal Emmyt nyert, a Wild Wild Westért viszont Aranymálnát kapott. A forgatókönyvet a Jurassic parkot és az Indy 4-et jegyző David Koepp írta, de besegített neki a Trópusi vihart jegyző Etan Cohen és a Kaliforniába jöttem című Will Smith-sorozat régi geggyárosa, Michael Soccio is. "Várható volt, hogy a képregényfilmek és folytatások korában ez a film is elkészül, ráadásul sikeres lesz" - írja a Hollywood Reporter, a New York Post pedig így lelkesedett: "Ez a nyakatekert akcióvígjáték szerencsére feledtetni tudja a Man in Black silány 2002-es folytatását". Az amerikai premier május 25-én lesz, így bevételi adatok még nincsenek. (IMDb: -, Rottentomatoes: 63 százalék)

Tegnap éjjel

Massy Tadjedin az időutazásos A fiók után újabb filmet írt Keira Knightley-nak: a színésznő ezúttal egy megcsalós romantikus drámában csábítja el a jobbára csak akciófilmekben keménykedő Sam Worthingtont, akit viszont Eva Mendes is csábítgat egy üzleti úton. A fesztiválokon már 2010-től turnéztatott film semmilyen díjat nem nyert és csak 7,7 millió dollárt szedett össze a pénztáraknál. A New York Observer kritikusa örült, hogy "csendes, elmélkedő film született, ami olyan, mint Mike Nichols Közelebbje, csak több benne az égő cigaretta és a vonatablakon kibámuló, gonderhelt főszereplő", a Hollywood Reporter viszont nem finomkodott: "Kit érdekel ez az egész?" (IMDb: 6,5 pont, Rottentomatoes: 49 százalék)

A folyosó

A Vertigo Média is egy két évvel ezelőtti, kukkolós svéd thrillerrel jelentkezik a héten. A folyosóban egy antiszociális orvastanhallgató épp a vizsgáira készülne, de ha épp nem a felette lakó lány csönget be hozzá valami ürüggyel, akkor lány a Neander-völgyi ősemberre hasonlító, barátja akarja letépni a fiú fejét. A film bár egész jó skandináv thrillernek tűnik, nem nyert semmilyen díjat. (IMDb: 6,5 pont, Rottentomatoes: -)

Kezeket fel srácok!

Mi mást mutatna be a héten az Anjou Lafayette, ha nem egy 2010-es francia filmet, amiben a díjhalmozó író-rendező, Romain Goupil a bevándorlók gyerekeinek egyszerre vidám és szomorú világát mutatja be. A tejeskávé színű barátaival elszökő kiskölyök anyja, Valeria Bruni Tedeschi tavaly megkapta az olasz filmkritikusok szövetségének díját az aggódó szülő megformálásáért. (IMDb: 6,1 pont, Rottentomatoes: -)

Viszlát, első szerelem

A Cirko Film a héten 2010-es skandináv szociodráma helyett egy tavalyi francia-német drámát hozott el a művészfilmek szerelmeseinek. A Viszlát, első szerelem a romantikus drámák szokásos eszköztárával dolgozik: a 15 éves Camille és a 19 éves Sullivan imádják egymást, de az egyetem megkezdése előtti külföldi út miatt szétmennek. Camille sokáig nem tudja ezt feldolgozni, hét évvel később megismerkedik egy építésszel, de amikor végre minden idilli lehetne, természetesen újra összefut Sullivannel. Mia Hansen-Løve író-rendező tavaly a locarnói filmfesztiválon kapott díjat ezért a kliségyűjteményért. (IMDb: 6,3 pont, Rottentomatoes: -)