Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Kritika cikkek
A Szex és New York és a Maffiózók jónéhány részét jegyezte eddig többek között a rendező, Allen Coulter, aki egy többszálon futó film-noiros történetetben tárja fel nekünk a hollywoodi mocskot. A kulisszákat megmutató mozik, mint Altman Játékosa vagy Lynch Mulholland Drive-ja mindig izgalmasak, de soha nem mondanak többet annál, hogy nem fenékig tejfel az élet a filmfővárosban. A Hollywoodland mondjuk a nagyon jó színészi alakítások mellett legalább egy izgalmasabb összeesküvés-elméletet kanyarított a találgatásokból, bulvárszerű kutakodásokból: a korszak legnagyobb filmstúdiója, az oroszlánüvöltésről elhíresült MGM esetleg megölte a sztárszínészét?
George Reeves (Ben Affleck) a televíziós Superman egy este fejbelövi magát, szinte már le is zárnák a nyomozást az egyértelműnek látszó öngyilkosság miatt, amikor Louis Simo (Adrien Brody) egy füles nyomán elkezd vizsgálódni. Az egyik szálon megsimerjük George Reeves életét: színész akart lenni, de bebukta, amikor beleszeretett az MGM stúdió igazgatójának, Eddie Mannixnek vonzó feleségébe (Diane Lane). A nőtől ugyan kapott pénzt, házat, szexet, de zaftos szerepeket sohasem. Reeves egy castingon olyan jól alakította a szűkruhás szuperhőst, hogy soha nem volt képes levetni magáról a fojtogató jelmezt, és mivel őt mint Supermant ismerik, semmilyen más szerepben nem fogadták el a későbbiekben.
Hogy mit jelentett Superman az ötvenes években a nézőknek, azt csak sejteni lehet: a nyomozó fia először depressziós lett a színész halála miatt, majd a szuperhősjelmezzel együtt majdnem fegyújtotta a házukat is. Mindez azért, mert kiderült, hogy egy náci pisztollyal lőtte fejbe magát a színész, ami szintén nem fért bele a hősről kialakított képbe.
Megnyugodtunk, mert a színészek mind jók a filmben, még Ben Affleck is. Az Armageddon és a Gigli mélyrepülései után a sztárságért mindent elkövető fiatal színész szerepét emlékezetből hozza, és a Supermant duzzogvó alakító George Reevesként bámulatosan kiábrándult és csalódott, épp ezért vicces. A velencei Arany Oroszlán nem volt véletlen, mégha Brody mellett nincs is sehol: ennyire nyilvánvalóan még nem játszottak le senkit a vászonról.
Adrien Brody nem kőfejű macsó mint Russel Crowe a Szigorúan bizalmasban, inkább egy Columbo-szerű balek, akiről senki nem hiszi el, hogy valamire is rájönne magától. A Hollywoodland minden bizonnyal Brody miatt szórakoztató: ő az igazi könnyes tekintetű gazember, akiről soha nem lehet tudni, melyik pillanatban sírja el magát. És ez beleiilik a szerepbe: egy igazi töketlen megélhetési nyomozóval van dolgunk, aki 150 dollárért átveri az ügyfelét.
Csak úgy tud pénzt szerezni, ha átveri Superman anyját, aki szerint fiát megölték. Ezt az érzését erősíti fel egy kis médiakampánnyal Brody figurája, és már kapja is a csekkeket. Emiatt váratlanul a nyomozás is beindul, lassan mindenki gyanúsítottá válik: a feleség, az anya, a szerető és a filmstúdió is. Számunkra mégis közepes a történet, mert nincsenek benne váratlan fordulatok, sodródik a megoldatlanság felé, és nem mintha poirot-os nyomozást várnánk, csak kevesebb sejtetést.
Végül nem hagyhatjuk ki a legviccesebb jelenetet: Ben Afflecknek Supermanként kell fellépnie gyerekek előtt, ezért eldobja a piát és a cigit, és megkérdezi: "De nem nagy a pöcsöm?".
Az 1914-ben született George Reeves mindig is színész akart lenni, már a középiskolában színjátszókörbe járt és énekelt, miközben amatőr bokszmeccseket vívott. Filmes karrierje 1939-ben kezdődött, amikor elvállalta az Elfújta a szélben Vivan Leigh egyik udvarlójának szerepét. 1951-ben ő lett Superman a készülő televízósorozatban, aminek kulisszatitkairól sokat megtudhatunk a Hollywoodlandből. Reeves hirtelen az ország egyik legnagyobb sztárja lett. Ekkoriban a nyolc évvel idősebb folytatott szerelmi kapcsolatot Toni Mannix-szal, aki az MGM tulajdonos felesége volt. Hetvenöt filmben szerepelt, néhány Superman részt ő rendezett
1959. június 16-án hajnalban halt meg a hálószobájában. a vizsgálatok szerint öngyilkosság történt, amit alátámasztott az a vélekedés, hogy depressziós volt. Azóta is többen hisznek benne, hogy gyilkosság történt. (Forrás: www.en.wikipedia.org)
Rovataink a Facebookon