Szirupos száguldás

2004.12.07. 11:07
Tom Hanks a számítógépjátékoknál már bevált motion capture technológia segítségével öt szerepet is eljátszik a karácsonyi szezon elmaradhatatlan télapós mozijában, amelyben egy kisfiú álmában az Északi Sarkra vonatozik.
A színészek csak a mozdulataikat kölcsönzik a tisztán számítógépanimált karaktereknek, de a fantasztikus grafika édeskés, bugyuta történetet próbál lenyomni a gyerekek torkán, sikertelenül.

Polar Expressz
Tekintse meg képeinket!

Pedig a Warner biztosra ment: Chris Van Allsburg bestseller mesekönyvét arra a Tom Hanks - Robert Zemeckis párosra bízta, amely eddig sem ment a szomszédba némi szentimentalizmusért. Akinek bejött a Forrest Gump, nem fog csalódni a Polar Expresszben sem, családi mozinak viszont nem vált be a karácsonyi álomutazás: a Cinematrix fókuszcsoportos vizsgálatán a két és féléves Bence az első vészfékezésnél anyukájára csimpaszkodva, hangosan bömbölve távozott a vetítésről, a hétéves Réka is sokáig az apja ölében, kabátja alá bújva rettegett, a tízéves Ákos viszont az elejétől a végéig látványosan unatkozott. Egyik gyerekben sem hagyott mély nyomokat az alkotás.

Kemény indítás, lágy befejezés

A film első fele ugyanis ijesztegetős: az Északi Sarkra vezető vonatút az Imax-mozikba szánt - és ily módon Magyarországon nem hozzáférhető - háromdimenziós verzió kedvéért leginkább egy hosszúra nyúlt, sötét és félelmetes hullámvasúti pörgés-forgásra, a fókuszcsoport senior tagja szerint egyenesen aquaparkos csúszdázásra emlékeztet, a gőzmozdony lenyűgöző orgánuma pedig dübörgő dolby surroundben időnként még a felnőttekre is ráhozza a frászt.

A teremből halálra rémítve menekülő bölcsisek és óvodások így aztán lemaradnak a zenés-táncos betétekről és az érzelgős végkifejletről is, melynek során hőseink, egy csapat fotorealisztikusan animált pizsamás gyerek elérik a Télapó-falansztert, ahol a cukros bácsi és ezernyi mélynövésű beosztottja futószalagon termelik az ajándékokat.

Polar Expressz
Klikk a képre!

A sztoriról ennél többet nem is érdemes mondani, és bár a Final Fantasyben debütált technológia, a virtuális mozifilm néhány év alatt tényleg látványosan javult, erre a filmre kár volt pazarolni a szilíciumot. A produkció egyébként 85 millió dollárba került, és további 125 millió dollárt költöttek a marketingjére, ehhez képest a sorsdöntő első hétvégén mindössze 23 milliót hozott, úgyhogy a pakliban még a pénzügyi bukás is benne van.

Ebből a műfajból ennyi pénzért most sokkal jobbat is kaphatunk: számítógépanimációs családi moziban évek óta a Pixar termékei képviselik a világszínvonalat, a fókuszcsoporttal legközelebb A Hihetetlen családra megyünk.

Tervezi már nyaralását?

Segítünk! Válasszon célpontot nyárra útjaink közül! Tengerparti apartmanok előfoglalási kedvezménnyel!

Tavaszi hosszú hétvégék

Töltse az ünnepeket külföldön, London, Párizs, Róma városnézés, olasz hajóút, síelés Ausztriában.