Jól is van ez így. "A kis vidéki galambot rettenthetetlen bátorsága veszélyes kalandokra csábítja, amelyekből végül hősként kerül ki." Ha mondjuk mégis megennék a végén, vagy a gyávasága csábítaná kalandokra, arra már felkapnám a fejem.
A veszélyes kaland kerete egyébként a második világháború, azon belül az angliai csata, ami a film legfőbb erénye. Az helyes trend, hogy a világháborúból már lehet gyerekfilmet csinálni idióta galambokkal, pont ideje már, hogy elkezdjünk ezen is viccelődni, mint Mátyás királyon meg Napóleonon. Viszont a világháborúnak valószínűleg a legérdektelenebb szereplői a postagalambok, és ha már becsábítunk egy kisfiút az angliai csatába, akkor elég tisztességtelen dolog galambokkal traktálni, miközben a háttérben szép kövér bombázók húznak el.
Az animáció amúgy rendben van, egyszer sem fagyott le a mozigép, minden egyes tollpihe a helyén, rendes iparosmunka. Na de ilyen történetért viszont nem megyünk moziba, kérem. Ilyen végtelenül bárgyú sztorit bármelyik reggeli rajzfilmben talál magának a gyerek, de a Vad galamb még humorban is messze a gyerekreklámok alatt teljesít. Ha a forgatókönyvíró lemegy a homokozóba, és belehallgat egy hétköznapi gyerekfikcióba, abból sok kreativitást tanulhatott volna, vagy legalább elszégyelli magát, és visszamegy szépen színesfémet gyűjteni. Ha a saját gyermekünk jövőjétől ennél többet várunk, akkor biztosan találunk jobb szórakozást ennél a szarnál. Inkább büntessük meg valami ürüggyel, még azon is jobban fog szórakozni. De ha az ön gyermeke esetleg reménytelenül visszamaradt a fejlődésben, vigye el a moziba, ártani már nem fog neki. Ha meg ön is debil, akkor egymás arcát fogják csapkodni a nevetéstől, mert nem tudják, hogy a térdét kell.
Rovataink a Facebookon