További Cyb cikkek
A Top modellekben debütált, partnernője (és egyben a darab forgatókönyvírója) az a Ginger Lynn, aki hosszas hallgatás után pár éve, élő legendaként, a negyvenhez közelítve, újra kamerák elé állt, feküdt, guggolt. A férfi főszerepet a Mély torok híres etalonja, Harry Rheems adta. Önéletrajzi munka: vidéki lányok a nagyvárosban, talmi fények, csillogás, dollárözön, pornóvilág.
Traci gyorsan a csúcsra futott, négy év alatt több mint száz videóban felbukkant. Szerepeinek, szeretőinek se szeri, se száma. Szinte az összes klisében megfordult: szúnyogcsípésre teljesen begerjedt ápolónőként, laza erkölcsű stopposlányként, ártatlanságát (többszörösen, alaposan) vesztő gimnazistaként, Lolitaként, nimfomániás rockénekesként egyaránt csodálhatták a hívők. Máskor meg addig izgatta magát a vibrátorral, míg bele nem halt, s a csillagok között újjászületve, kedvese karjaiban lelt új, gondtalan nemi életet (Sex Waves).
Tom Byron, Eric Edwards, Jamie Gillis, Ron Jeremy, John Leslie, Peter North, Joey Silvera - az évtized talán valamennyi X-csődörével ágyba bújt. És, hogy a hölgyek se maradjanak ki: Crystal Breeze, Christy Canyon, Stacey Donovan, Marilyn Jess, többek között. Rendezők, a teljesség igénye nélkül: a szárnyait bontogató Suze Randall, az úttörő Mitchell testvérek, a nem kevésbé kultikus Dark Brothers (New Wave Hookers 1, 2, 3, stb.), a film noir és erotika mixeket gyártó Robert McCallum (Suzie Superstar II. - az öngyilokba menekülő Shauna Grantet helyettesítendő).
Amúgy Traci zseniális volt. S hogy mitől zseniális a pornósztár? Apró gesztusok, tekintetek, kikacsintások a kamerának, átélt vagy hitelesen megjátszott gyönyör, akrobatatechnikák, természetesség a stáb előtt, mert, ha leredukálva ugyan, de mégiscsak szerepeket adnak elő. És - a szakvélemények szerint - "minden idők legtökéletesebben kivitelezett" fellációi is az ő nevéhez köthetők.
Aztán robbant a bomba. A díva pont Cannes-ban járt, a fesztivál holdudvarában jól elférő X-piacon, amikor kiderítették, hogy első videóit kiskorúként, személyi adatait meghamisítva, tizennyolc alatt forgatta. Kitört a botrány: az Amerikában forgalmazott filmekből retusálták, másokkal (például Lisa DeLeeuw-vel) helyettesítették, sőt, 1987 végén elkészült a pályafutás pikánsabb részeit bemutató Traci Lord's Story, Jacqueline Loriansszel a címszerepben. Stricik, pitiáner bűnözők, perverziók rabjai, a nem éppen dicső hátország, prostitúció és drogok, kéjleső, a forgatás előtti orális szexet a rendezői ágyon megkövetelő direktorok, fékeveszett orgiák, kíméletlen érdekharcok, zsarolás, pénz, pénz, pénz. Valahogy úgy, ahogy a Boogie Nights láttatta, vagy a pornóellenes aktivistává váló Linda Lovelace leírta, és ahogy később Traci is visszaemlékezett. Fények, árnyak.
Szerepelt még egy videóban, aztán előbb szoft, majd "normális" mozikban láthattuk viszont. Egyre többen, a hazai közönség elsősorban a megrögzött polgárpukkasztó John Waters Cry Babyjében és a Titkos gyilkos mamában csodálhatta.
Az elektronikus tánczenével szintén próbálkozott, szerzői albuma jelent meg, általában a Juno Reactorral dolgozott együtt. Klipek, partik, egy másik világ. Vagy mégsem?