Befellegzett a minibárnak

2013.12.31. 10:32
A TripAdvisor.com nevű utazási oldal legutóbbi felmérése szerint az amerikai utazók számára a legkevésbé fontos szállodai szolgáltatás a minibár volt. A válaszadók mindössze 21 százalékának volt fontos, hogy üdítőt, mogyorót és sört fogyaszthasson a szobájában jó drágán, míg 89 százalékuk szerint az ingyenes wifi-hozzáférés a legfontosabb dolog, amit egy szállodai szobában biztosítani kell (mármint az ágy, asztal, szék és fürdőszoba mellett).

Az LA Times cikke szerint anyagilag sincs semmi értelme fenntartani a kisméretű hűtőszekrényeket, mert a felmérések szerint a szállodák bevételének mindössze 0,24 százalékát biztosítják, ráadásul ennek java részét elviszi a feltöltésükre és leellenőrzésükre jutó bérköltség. Egyre kevesebb szállodában lehet megtalálni őket, egyrészt a fent említett okok miatt, másrészt azért, mert a szállodatulajdonosk belefáradtak a magas árak miatt üvöltve panaszkodó vendégekkel való vitatkozásba.    

A legfőbb ok viszont az, hogy a XXI. század szállóvendégei nem a szobájukban, az ágy szélén ülve rúgnak be, inkább lemennek a bárba, vagy leülnek a számítógépük vagy táblagépük mellé, és interneteznek. Mivel a bárlátogatások száma ugrásszerűen nő, a hotelek a szobaszervízen keresztül elérhető ételek számát is csökkenteni fogják, inkább az éttermek és bárok kínálatát növelik meg.