Bújós Norbi és a gyomorgyűrű

2005.03.30. 17:07
Egy olcsó női életmódmagazinban több feszültség halmozódik fel, mint Semjén Zsoltban a homoszexuális szociológusok bálján, közvetlenül a bongozás után, de még a kötelező popószex előtt. A dolog - mármint az olcsó női magazin - ugyanis nyilvánvaló ellentmondásokkal (nem szóvicc!) terhes.

A női életmódmagazin definíciója szerint csillog és olyan dolgokat mutat be nagyon gusztusosan, amiket az olvasók sosem tudnának megvenni. Azok, akik mindezt megengedhetik maguknak, persze szintén vásárolnak magazint, de az olvasótábor nagy része nyilván az álmodozás kedvéért veszi a lapot. A kiadókat időről időre mégis elkapja a mámor, hogy akkor kiadnak egy olcsó verziót, hiszen a vevők úgyis csórók, aztán letarolják a piacot.

BLIKKnők Az értelmetlen műfaj legújabb versenyzője a Blikk Nők. (BN) A bemutatkozó számot belehúzták az anyalapba, a jövő héttől kezdve pedig külön is kapható, 65 forintért, ami több mint gyanús.

Izom és guánó

Csillogó magazint tévéújságpapírra nyomni azért nem érdemes, mert akárhogy is izmoznak, a termék okszerűen úgy fog kinézni, mint egy Hekki, Szuperinfó, Budapesti Piac, vagy bármi más, amit a postaládába szoktak dobni, pornográf oplogók hirdetéseiből él, és a júzerek praktikusan kizárólag kutyakaki felszedésére használják. A szabály alól a BN sem kivétel.

A logó oké, de a címlap zavaros és túlzsúfolt, rengeteg apró elemből áll és a papír olcsó hangulatú zörgésével együtt azonnal felkelti a postaládatöltelékmagazin-érzést. Gyors átpörgetés után ez csak fokozódik, a magazinból ugyanis teljesen hiányoznak a műfaj kötelező - talán még a szerkesztőségi cikkeknél is fontosabb - kellékei, a luxustermékek hirdetései. Van viszont egy dupla oldal gagyi csomagküldő reklám (a karcsúsító-ellazító chi machine-től a mágneses talpbetétig), egy kolumna oplogó plusz egy Tv Shopos hátsó borító.

Utazás és gyomorgyűrű

BLIKKnők Fazekas Kira sajnos nagyon visszafogott főszerkesztői krédójából megtudom, hogy ez olyan női magazin, ami merész húzással nőknek szól, ráadásul információgazdag, szórakoztató és elérhető árú, aztán lapozok.

A magazin az aktuális rovattal indul. Rengeteg apró kis izé sorakozik - hírnek vagy cikknek mégsem lehet nevezni - a legszebb szó a pillangó-tól a szedjen ibolyát a családdal-ig. Rögtön világos, kinek is szól ez a lap: tömegközlekedési járművön ideális olvasmány, mert egy írást pont annyi idő alatt el lehet olvasni, amíg a kövér, izzadós szomszéd áttaszít minket a fülke túlsó sarkába. Ha gyorsan át kell szállnunk, elolvassuk a kérdést - Ki igényelhet gyomorgyűrűt? - aztán lerogyunk az ülésbe a piros 176-oson és izgatottan megkapjuk a választ - Csak olyan ember, akinek több mint negyven a testtömegindexe..

Utazás és gyomorgyűrű

BLIKKnők A legjobb felcím és cím alatt - Az ideális kabát élénk színű, divatos, kényelmes és kedvező az ára + Szevasz tavasz! - elérhető árú divatcikkajánló fotósorozat jön, a legdrágább ruhadarab 12390 forint. Aztán sorban a különféle életvezetési tanácsok, a csinos kiskabáttól a feszes bőr titkán át a tuti fogyókúráig. Megtudhatjuk, hogy Európa legnépszerűbb gyümölcse az alma, hogy a majonéz sunyin sok kalóriát tartalmaz és hogy az ideális jeges borogatás a mélyhűtőben lefagyasztott kispárnahuzat.

Vannak aztán kicsit hosszabb és elvileg valamiről szóló feature cikkek. Kedvencem a Doktor Floki és kollégái gyógyítanak, meglepően sok háttéranyaggal és olyan fordulatokkal, hogy kiegyensúlyozott, békés és vidám kutyus, meg elődje, a híres-neve Lilike. A másik vezérdarab a Schobertné Rubint "Hangfegyver" Réka-interjú, amiből megtudhatjuk, hogy Norbi nagyon bújós és szeretetigényes (jobb lett volna nem megtudni, mert vizuális típus vagyok), illetve hogy SchRR életcélja hogy színesítse az egészséges életmód palettáját.

Van aztán még főzés, virágkötés, érzelmes hírességek csekély számban, terhes Pikali Gerda, horoszkóp, gyerekrajzfejtés és kérdés a végére: ki fogja olvasni ezt a lapot? Nehogy rávágja, hogy senki. A Blikk a legnagyobb bulvárlap, ebből még bármi is lehet, zizegős papír ide vagy oda.