A jéghegyszerű írószakkör

2003.10.14. 17:10
Három weblogból kettőt félbehagynak. Az online naplóoldalt vezetni, inkább a harminc alattiak szeretnek, és inkább a nők, mint a férfiak. Ez derül ki a Perseus Development felméréséből, amely az első átfogó kutatás a blogszcénáról.

A Perseus munkatársai 3600 weblogot vizsgáltak meg a nyolc legnépszerűbb szolgáltató szerverein. Kutatásuk több meglepő eredményt is hozott.

Az ír, aki szeret

A felmérés szerint jelenleg mintegy 4,12 millió weblog létezik. Ezek kétharmada bizonytalan időre felfüggesztette működését. Egymillió blog mindössze egy napot ért meg. A leállt blogok közül 13 600 indult újra, átlagosan 112 nap kihagyás után.

Az elemzés során feltűnt, hogy az aktív blogok bejegyzései hosszabbak - a kutatók ebből arra következtettek, hogy aki szeret írni, az valószínűleg nem hagyja abba a blogozást.

Nem linkelnek, nem frissülnek

A működő blogok átlagosan kéthetente frissülnek. Százezret hetente frissítenek, és csak ötvenezer szolgál minden nap új tartalommal.

Az előzetes vélekedéssel szemben a blogoknak általában nem szokásuk különböző híroldalak híreinek linkelése. Az aktív oldalaknak mindössze tíz százalékán bukkantak legalább egy olyan hivatkozást, amely valamilyen ismert internetes hírforrásra mutatott. Az aktív blog szövegi tartalma átlagosan 26,4 kilobájtra rúg.

A fiktív kiscsaj

A demográfiai elemzés szerint a blogok 92,4 százalékát 30 évnél fiatalabbak működtetik. A nemek harcában blogország győztesei a nők 56-44-re (százalékban), a férfiaknál egyébként is jobban szeretnek írni, ezért kevesebben fordítanak hátat blogjuknak.

Az átlagos blogger tizenéves kiscsaj, aki havonta kétszer röviden lejegyzi élete történéseit, csupa kisbetűvel ír és csupa nagybetűvel nyomatékosít, szlenget használ, nem írja helyesen a szavakat, és chatszoftveréből szívesen másol be olyan dialógusokat, amelyekben szlenget használnak, és nem írják helyesen a szavakat.

Egyre kisebb olvasótábor

A Perseus előrejelzése szerint 2003 végére ötmillió blog lesz, és a lassuló növekedési trend miatt számuk 2004 végén eléri a tízmilliót.

A cég közleménye a blogszcénát jéghegyhez hasonlítja. A sikeresek a csúcson vannak, a felszín alatt viszont több millió blog működik legfeljebb két tucat olvasóval. A Perseus szerint a hagyományos tömegkommunikációs és hírközlési módszerekkel szemben a blogszféra igazi újítása a nanoközönség. Sok olvasót nagyon sok blog szolgál ki, így az átlagos olvasótábor nem éri el a kétszázötvenet.