Senki nem nézi a reklámokat?
A London Business School hat, a brit társadalom egészének keresztmetszetét jól ábrázoló családot választott ki, s engedélyüket kérte, hogy hónapokon keresztül a tévéjükbe beszerelt kamerával figyelhesse tévénézési szokásaikat. Az eredmény a szakértőket is meglepte: a tévénézők szokásai pontosan ellentétesek voltak a reklámszakma által sarkalatosnak vélt több piaci alapelvvel is. A vizsgálat szerint például korántsem a főműsoridőnek tartott kora esti programsávban figyelnek oda a legjobban a hirdetésekre a nézők, hanem a késői órákban, amikor már fáradtabbak, kevésbé hajlamosak beszélgetésre.
A The Independentben részletesen ismertetett vizsgálat szerint minél többen ülnek a tévé előtt, annál nagyobb az esélye annak, hogy a reklámszünetekben nem a reklámokat nézik, hanem egymással foglalkoznak.