Törvényt hoznak a junk food-reklámok ellen Nagy Britanniában
Törvényben tiltaná a gyerekeket célzó, egészségtelen élelmiszereket népszerűsítő reklámok sugárzását a brit parlament. Az édességeket, üdítőitalokat, snackeket, túlédesített reggeli gabonapelyheket és a gyorsétterem-láncokat propagáló hirdetések ellen eddig csak egészségügyi szervezetek léptek fel, Nagy-Britanniában azonban törvényi szabályozás készül a probléma megoldására. A Campaign marketingszaklap értesülései szerint a kormányzat azért döntött a szabályozás mellett, mert a hirdetői ágazat eddig nem tett az ügy érdekében semmit.
A kormány szerint bizonyított, hogy a reklámok nemcsak a brandválasztást befolyásulja, hanem azt is, hogy milyen típusú élelmiszereket választanak a fiatalok.
A reklámipar képviselői aggódnak a tervezett szabályozás miatt, mert az EU-ban már most is a brit élelmiszerreklám-törvény a legszigorúbb.