Mégsem tiltják a junk food reklámokat

Kreatív
2004.01.19. 11:29
Nem korlátozza a junk-food reklámok sugárzását a gyermekprogramok közötti reklámblokkokban a brit parlament, mert nem bizonyított, hogy ez lenne a fiatalok elhízása elleni harc hatékony eszköze.

A kormányzat úgy látja, hasznosabb lenne egy olyan program, amelyben a gyártókkal együttműködve az egészséges táplálkozást népszerűsítenék. A kormányra jelenleg nagyon nagy nyomás nehezedik, és valamit tennie kell annak érdekében, hogy a fiatalok körében csökkenjen a junk-food és az egészségtelen édes üdítőital fogyasztása. Kutatások szerint Nagy-Britanniában a fiatalok 15 százaléka kórosan elhízott.

A Media Guardian adatai szerint azért sem lett volna ésszerű a tervezett tiltás, mert ezzel nagyon komoly anyagi nehézségek adódtak volna a gyerekeknek szóló műsorok sugárzásánál. Az ilyen programok költségének jelentős hányada - 70 százaléka - származik reklámbevételekből, amelyek 40 százalékát élelmiszerhirdetések adják.