A HVG-ből és az RTL Klubból tájkozódnak a döntéshozók

Kreatív
2004.03.25. 12:27
A HVG-t olvassák, az RTL Klubot nézik és a Sláger Rádiót hallgatják legnagyobb arányban a magyar döntéshozók a GfK legújabb kutatása szerint.

Üzleti Döntéshozók Médiaanalízise (ÜDMA) címmel új tanulmányt jelentetett meg a GfK Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos közösen, amelyben az üzleti döntéshozók médiafogyasztását mérik fel. E szűk társadalmi réteg - amely egyénként csak a lakosság 2,2 százalékát teszi ki - vizsgálatát azzal magyarázzák a kutatócégek, hogy a magyarországi beszerzések és vásárlások legalább 40 százaléka fölött rendelkezik ez a csoport.

A 179 ezer főnyi mintán végzett felmérés szerint a HVG, a Népszabadság, a Lakáskultúra, a Szép Házak és a Színes RTV újságokat olvassák. A leginkább nézett öt tévécsatorna sorrendje: RTL Klub, MTV, TV2, Spektrum és Duna TV. Az üzleti döntéshozók által naponta hallgatott rádióadók ranglistáját a Sláger vezeti, megelőzve a Kossuth és Danubius kettősét, majd a helyi rádiók következnek.