Nincs reklámbevétele a Nickelodeonnak

Kreatív
2006.07.21. 15:49
Az alacsony reklámbevételeknek köszönhetően van olyan gyermekcsatorna, amely nem anyagi, hanem erkölcsi okokból szórakoztatja a kiskorúakat - írja a Menedzser Fórum.

"Jelenleg csak erkölcsi okokat tudok felsorolni. A gyerekek diszkrimináció- és erőszakmentes szórakoztatása kulcsfontosságú a mai világban" - mondta a Nickelodeon gyerekcsatorna név nélkül nyilatkozó munkatársa arra a kérdésre, hogy miért éri meg ma Magyarországon rajzfilmeket sugározni.

Mivel a csatorna körülbelül 115 ezer háztartásban fogható, a hirdetők nem túl érdeklődőek, az adó egyetlen bevétele a kábelszolgáltató által az előfizetők után fizetett összeg. A helyzet a Minimax esetében sem kecsegtető: náluk a bevétel 20 százaléka képződik reklámokból, a fennmaradó 80 százalékot a Nickelodeonhoz hasonlóan szedi össze a csatorna.

A jövőben a gyerekcsatornák helyzete még rosszabb is lehet. Hajós Balázs, a Minimax ügyvezetője elmondta, bár elindult az az uniós tendencia, hogy egyre kevesebb reklám szerepeljen a gyerekcsatornákon, teljes megszűnésükre még bizonyosan várni kell. "Még nyitott kérdés, hogy honnan tudjuk fedezni a jövőben folyamatosan kieső részt" - mondta Hajós Balázs.