Siker volt a Nyitott Pince Napok Akció

MTI
2007.06.29. 15:27
A május 26-28. között tartott Nyitott Pince Napok Akción résztvevő pincék többsége, 83,7 százaléka máskor is csatlakozna hasonló akcióhoz - derül ki az Magyar Turizmus Zrt. által készített felmérésből. Az MT Zrt. pénteki közleménye szerint marketingkommunikációs munkáját a pincék többsége, 58,1 százaléka megfelelőnek találta.

A kezdeményezéshez országszerte több mint 120 pince csatlakozott, amelyek ezen a napon kóstolókat és pincelátogatást tartottak, illetve kedvezményeket adtak a fogyasztás árából. Az akció hatékonyságát mutatja, hogy a megkérdezettek 65,1 százaléka szerint az esemény hatására nőtt a pince ismertsége, és 76,7 százalékuk bízik a vendégkör bővülésében, a vendégek visszatérésében. Hasonló akciót 2007 során a pincék 20,9 százaléka tervez.

A Magyar Turizmus Zrt. kérdőívét 43 pince képviseletében töltötték ki. A válaszadók 30,2 százaléka valamelyik községben, 32,6 százaléka vidéki városban, 20,9 százaléka szőlőhegyen, 4,7 százaléka pincesoron, 4,7 százaléka pincefaluban, 7 százaléka pedig egyéb területen található.

A résztvevő pincék többsége, 95,3 százaléka jó ötletnek tartja a Nyitott Pince Napok akciót, mivel lehetőséget ad a tájegységek, borvidékek jellegzetes borainak bemutatására, a vendégkör bővítésére, jó reklámlehetőség. A kérdőívet kitöltő pincék fele, 53,5 százaléka ingyenes borkóstolásra invitálta a borbarátokat, 39,5 százaléka pedig kedvezményes kóstolásra adott lehetőséget. Vásárlási kedvezményt a pincék 60,5 százaléka nyújtott, átlagosan 31 százalékkal olcsóbban kínálva borait.