Klassz

Levágott kezet raktak a Turul szájába

2009. június 11., csütörtök 15:18 | Frissítve: 2009. június 11.

A londoni művész most Budapest híres szobrait értelmezi újból latexbabák és testrészek segítségével. A Turul-szobornál a rendőrség is megjelent.

Magyarországon dolgozik két hete Liane Lane, Londonban élő fiatal művész, aki szubjektív fotósorozatokat készít egy-egy városról annak szobrai és emlékművei alapján.

Lang Budapesten latexből öntött gumiemberekkel egészítve fényképezi le a szobrokat, ezzel elképzelései szerint átértelmezve azokat. Fényképezett már a Memento Szoborparkban, a Kerepesi temetőben és a sok vitát kiváltó XII. kerületi Turul-szobornál is, de saját bevallása szerint fotóinak nincs politikai felhangja, csak az eltérő léptékekkel játszik műveiben.

Liana Lane a szoborparkban és a temetőben kért engedélyt a fotózáshoz, viszont a Turul-szobornál ezt nem tartotta szükségesnek. Csizmadia Alexa, a művész magyar kurátora szerint rövid időre egy latex kezet helyeztek a szobor csőre közé, amikor megjelent a rendőrség, és mindenkit igazoltattak. Végül mivel semmi kárt nem okoztak a szoborban, a rendőrség nem indított eljárást az ügyben.

Szobrokat alakít

Liane Lang korábban egyébként hasonló sorozatokat készített a londoni Royal Academy szobortárában és a Heidelbergi Egyetem szobormásolatokat őrző múzeumában, ahol görög és római szobormásolatokat egészített ki saját gumiszobraival.

A Budapesten és más európai városokban készített képeket itthon is bemutatják majd ősszel egy fővárosi galériában.

Kommentek

  • 2009.06.11 23:40:10fehér liliom

    Pedig olyan egyszerű az egész... Ha valaki tiszteletet vagy szeretetet szeretne magának vagy a népének,akkor adja meg maga is. Az uszítás,becsmérlés és rombolás ugyanazt szüli.Sőt! Hülye zsidókám: csak azt add,amit kapni szeretnél! Tehát?Turulrombolás?

  • 2009.06.11 23:41:16fehér liliom

    Pedig olyan egyszerű az egész... Ha valaki tiszteletet vagy szeretetet szeretne magának vagy a népének,akkor adja meg maga is. Az uszítás,becsmérlés és rombolás ugyanazt szüli.Sőt! Hülye zsidókám: csak azt add,amit kapni szeretnél! Tehát?Turulrombolás?

  • 2009.06.11 23:42:16Favnvs

    Ez művészet? ebbe nincs semmi művészet, egy Adolf Hitler festmény, na az már művészet :-)

  • 2009.06.11 23:44:07xenuka

    szánalmas a művésznő erőlködése

  • 2009.06.11 23:47:31billentyüzet

    elég világosan leirtam liliom úr, elnézést hölgy! Pont erről szóltam, hogy nemérted a korlátoltságod miatt...

  • 2009.06.11 23:53:48havazik

    Favnvs! Igazad lenne de ebben az országban lassan Hitler is csak úgy marad meg az emlékezetben mint aki kitalálta a korszerű szállodahálózatot mentálhigiéniás programmal ötvözve. Sajnos ide jutottunk.

  • 2009.06.11 23:58:55fehér liliom

    Addig örülj,amíg vannak korlátaim,klaviatura! :) Folyton csak Hitler miatt sírtok,de a kiváltó okokat senki sem firtatja?Pedig ugyanabba a hibába estek megint!

  • 2009.06.12 00:01:15billentyüzet

    És mi van akkor, ha a művésznő a "csonkolt kéz a madár szájában" cimű alkotásával, az országrészeinket elcsatolók ellen szólalt fel ezen gesztusával. Leirom: a madár a tolvaj kezet leharapja. No akkor a többség egyből a nagy Ősmagyar szupervagány nőt látná benne és oldalakon át dicsőitené a MŰVÉSZNŐT. hehehe

  • 2009.06.12 00:04:25fehér liliom

    Szerintem te nem érted! Akkor én nyugodtan lehányhatom a csupa kő és fém zsinagógát? A szar textil amerikai zászlót a Szabadság téren? Igazi kretén vagy!!

  • 2009.06.12 00:06:32fehér liliom

    Az okádékommal csak a haláltáborban éhező zsidóknak szánt eleséget szándékoznám jelképezni! Baromarc!!

  • 2009.06.12 00:08:06billentyüzet

    hol láttál a képen hányást?

  • 2009.06.12 00:10:03futura

    Amire végig olvastaam a ezttet a sok zaggyvalékot már megint berúgtam, a fenébe.

  • 2009.06.12 00:11:14fehér liliom

    Hagyjuk!Nem szeretek fegyvertelen emberrel szellemi párharcot vívni...

  • 2009.06.12 00:14:36fehér liliom

    Csak a művészet-magyarázat-belemagyarázás vonalra próbáltam rávilágítani.Látom:sikertelenül.

  • 2009.06.12 00:15:22berciXcore

    Csak annyit tennék hozzá: aki képes lenne megverni egy nőt, az ne beszéljen nekem itt dicsfényes nemzeti érzületről. Aki képes lenne megverni egy nőt, az nem több egy darab szarnál.

  • 2009.06.12 00:17:38Patreides

    Húsz éve ez az ország még egészen normális volt.
    Ezt jól elb***tuk, az más biztos.
    Egy normális külföldi elolvassa a hozzászólásokat egy ilyen cikknél, itt, az origón, vagy bárhol, és simán kirakja a határon a "Vigyázat! Zártosztály" táblát.

  • 2009.06.12 00:17:43futura

    Fehér liliom
    Kartársnő drága, te is dönts le valamit, morcosságod belső szervi elváltozássokat okoz kis testedben. Éljen a turul és a turulisták, de nyugi!
    Na cső.

  • 2009.06.12 00:23:01gonoszboszi

    Jajj, mennyivel jobb lenne, ha csak simán kiröhögnénk ezt a buta libát, mi, magyarok...

  • 2009.06.12 00:27:17gonoszboszi

    Meg kedvesen elmagyaráznánk neki, hogy akinek volt gyerekszobája, nem szórakázik mások nemzeti jelképeivel.

  • 2009.06.12 00:27:42fehér liliom

    Nem vagyok az a döntögetős tipus.Ezt meghagyom a felsőbbrendű kiválasztott zsidóknak,akik folyton mindent lerombolnának ami nem az ő értékrendjüknek megfelelő!Csak annyit akartam mondani,hogy ha valamelyik metélt pöcs hozzányúl a Turulhoz akkor számolnia kell a következményekkel! EZ NEM PALESZTINA.

  • 2009.06.12 00:30:44havazik

    Fehér liliom! te inkább sötét vagy de nagyon.
    Lassan pont ti csináltok Palesztinát ebből az országból.

  • 2009.06.12 00:32:23fehér liliom

    anyád!

  • 2009.06.12 00:33:14billentyüzet

    Szellemi párharcot fegyverrel? Legfeljebb saját szellemiségemmel vivódtam a példámmal, maga csak fröcsög, meg antiszemita kijelentéseket tesz.pont

  • 2009.06.12 00:34:59havazik

    kösz jól van !

  • 2009.06.12 00:35:17fehér liliom

    szemita oldalon antiszemita kijelentéseket.csúnya gonosz náci vagyok,jajj.szégyenlem magam!! faszkalapok!! bekaphatjátok!

  • 2009.06.12 00:35:54algi

    Fehérvonat:

    Szerintem meg a magyarkodók űznek gúnyt azzal, hogy turuloznak, meg árpádsávoznak. Teljesen elvették az eredeti értelmét ezeknek a jelképeknek. A katanával ne szeleteljünk sajtot!

  • 2009.06.12 00:38:25fehér liliom

    Még egyszer:
    Pedig olyan egyszerű az egész... Ha valaki tiszteletet vagy szeretetet szeretne magának vagy a népének,akkor adja meg maga is. Az uszítás,becsmérlés és rombolás ugyanazt szüli.Sőt! Hülye zsidókám: csak azt add,amit kapni szeretnél! Tehát?Turulrombolás?

    A "zsidó" szó nem tetszik? Talán szégyenlitek?
    Nekem meg a nemzeti jelképek becsmérlése nincs ínyemre.

  • 2009.06.12 00:42:55billentyüzet

    A hányásra visszatérve, és a kifejezőképességedet figyelembe véve legfeljebb vályúszerelő lehetsz.

  • 2009.06.12 00:49:32fehér liliom

    Írod mindezt az és elött vesszővel,te rabbiseggnyaló!

  • 2009.06.12 00:53:10fehér liliom

    Fond be a pajeszodat és húzzál izraelbe,te munkásőrivadák fitymahiányos paródia,amíg még nem zsákban visznek! :D

  • 2009.06.12 00:55:58Páneurópai Harci Kos

    nagy ügy.. mégse festékkel öntötte le azt az átkozott madarat:)
    Látom egyesek bálványimádókká züllöttek, na az a gáz:)

  • 2009.06.12 01:04:46Favnvs

    Már értem miért lett Teleki öngyilkos.

  • 2009.06.12 01:19:30Páneurópai Harci Kos

    Teleki turulmadarakat tenyészett a hátsókertben és ráeszmélt, hogy ha mind felő akkor tetemes összegbe kerül a madáreleség, ráadásul ha szabadon engedi őket ezek az átkozott dögök felzabálják a környék jószágállományát, sőt lehet hogy az emberekben is kárt tesznek.
    ezért inkább fegyvert ragadott és megpróbálta kicsinálni az egyik szárnyast.
    de jaj, annak fémtolláról lepattant a golyó.
    Nem öngyilkosság, baleset volt.

  • 2009.06.12 01:47:42Akitlosz

    Kíváncsi vagyok, hogy a "londoni művész" vajon Jézus szobrait is ugyanígy újraértelmezi-e.

    Aki "átkozott dög"nek titulálja a magyar nép totemállatát valószínűleg nem magyar nemzetiségű, de legalábbis nem érdemli meg, hogy az legyen.

  • 2009.06.12 02:39:14dayweed

    Hát ez komolyan mondom elképesztő! hogy lehettek ennyire ostobák? mi hatalmaz fel benneteket arra, hogy ítélkezzetek, és főleg ennyit és ennyi témában. beszarok, ebben az országban mindenki polihisztor? vagy csak a reneszánsz éve miatt vagytok ennyire lelkesek. Tudjátok miért megy el ebből az országból minden tehetséges ember? miattatok. és ti vagytok a felnövekvő nemzedék. beszarás, hogy egy kis gumicsontra (v. gumikézre) mennyi jeles esztéta és kritikus gyűlt össze. én meg azt hittem az ilyenhez tanultság és műveltség kell...na, én mentem Berlinbe.

  • 2009.06.12 02:47:44berciXcore

    Nem szeretem, amikor valaki összemossa a pogány kultuszt a kereszténységgel. Turul és Jézus? István és Koppány maradványai meg forognak a helyükön. Fenének kellett az a felhajtás, ha néhány nemzeti ezoterisztáni jöttment felismeri, hogy Jézus magyar volt, és a történetét már az előtt meghamisították, hogy egyáltalán megszületett volna, mert már az ószövetségi próféták is minimum sumérok voltak, de inkább magyarok, és egy magyar-pártus herceg eljövetelét prófétálták, csak a zsidók már azt is meghamisították, és aztán minden mást is, úgyhogy a római katolikus egyház is egy hamisítás eredménye, de az ortodoxok és a reformáció is, és mindenki hülye, csak én vagyok helikopter.

    Szerintem meg inkább keressetek valami értelmes elfoglaltságot. ;)

  • 2009.06.12 02:53:30dayweed

    de Berci, honnan szeded ezeket? és miért fontosak ezek egyáltalán? megváltanak ezek téged? megváltoztatják a jelened? miért nem inkább Romsics Ignáct, meg Kertész István olvasol, vagy mit tudom én kit, ha a történelemre vagy kíváncsi, főleg, ha a magyarra. MI ÉRTELME ENNEK?

  • 2009.06.12 02:55:04dayweed

    vagy félreértettem az iróniád?

  • 2009.06.12 03:23:08berciXcore

    Félreértetted. Asszem.
    Az evangéliumi kereszténység és a sámánkodós újpogányság nem kompatibilisek egymással. Bármennyire fájó is ez egyeseknek.
    A turul-kultusz meg egyre inkább hajlik egyfajta totem-imádásba, amit nyugodtan nevezhetünk bálványimádásnak, az meg ugye nem kompatibilis az Evangéliummal.
    Nekem csak ennyi a bajom. Ez is épp elég.
    Arról meg nem is beszélek akkor már, hogy az a habzószájú gyűlölködés, kevélység, öncélú büszkeség, felsőbbrendűségi tudat, amit itt egyesek mutatnak, mennyire ellentétes Jézus minden tanításával.
    Fáj ezt látnom. Én sem vagyok tökéletes, de ez ami itt egyeseknél megy... :(

  • 2009.06.12 04:25:11acheronn

    Kedves Dekatlon!

    Próbálok tárgyilagos lenni, bár semleges nyilvánvalóan nem tudok.
    Annak ellenére, hogy már a cikk címe is egyértelmű provokáció: "Levágott kezet raktak a Turul szájába", végigolvastam a hozzászólásokat. Gondoltam munka után nem árt egy kis bambulás, tán nem haszontalanabb, mint a TV-vel tenni ugyanezt. Körülbelül ilyen hozzászólásokra számítottam, nem ért meglepetés. Ezt a hozzászólást se konkrétan neked címzem, csak feltűnt, hogy leginkább Te kötöd az ebet a karóhoz, és próbálsz nyilvánvaló igazságokat nem észre venni.

    Két dolog jellemzi ezt a fajta sajtóterméket: a semlegesség hiánya illetve a kettős mérce.
    Megpróbálom érvekkel is alátámasztani:

    Sokszor állítod, hogy a pihent agyú csaj véletlenül választotta a turul szobrot a többi mellett. Elképzelhető, bár nem tartom valószínűnek. Talán inkább ajánlották neki, hogy ez "jó poén lesz", na de mindegy.
    Hogy nem tudta, hogy ez milyen szobor: kétlem. Elég komoly felszerelést cipelt magával ill. egyik képen látható a hatalmas babagyűjteménye. Kétlem, hogy ennek minden darabja épp nála lett volna és csak úgy hirtelen felkiáltott: "Jé egy nagy madár! Na épp nálam ez a gumicsukló, nosza rakjuk már a csőrébe és kattintsunk egyet-kettőt"
    Nem. Előzetesen végigjárta a lehetőségeket és gondosan kitalálta/kitalálták neki, hol mi lenne a poén. Tehát lett volna ideje tájékozódni a szobor jelentését illetően. Egy "művésznél", aki ebből él- mert nehogy már ne-, nem tudom elfogadni az (ál)naívságot. A hirtelen lekapom elméletet és tudatlanságot el is fogadnám, ha egy turistáról beszélnénk, aki épp arra járván előveszi a kompaktját a farzsebéből és csinál pár képet poénból megtömve a madarat mondjuk az épp nála lévő sonkás szendviccsel. Innentől a kis kreatívka felelősségéről nem is akarok többet értekezni. Nem ez a lényeg.

  • 2009.06.12 04:29:04acheronn

    A szervezettség sokkal inkább látszik az index, mint sajtótermék hozzáállásán. Hogy, s hogy nem az index riportere pont ott volt abban az 5 percben, mikor a "művésznőnek" napi sétája közben épp sasvadászatra szottyant kedve. A madárról egy rakás kép, több köztéri szoborról egy szál sem. Nehéz lett volna napokig melózni, ezért szelektálni kellett hova megy ki a méltóságos újságíró. :) Ha egyáltalán volt más köztéri szobor, mert a cikk is csak a komcsi szoborparkot meg a temetőt említi, ha jobban figyelünk. A szoborparkos képeket nem az index csinálta, őket csak és kizárólag a Turul érdekelte, azzal lehet csak pukkasztani a magyar embert. Leszögezem, a magyar ember nem összetévesztendő a magyar állampolgárral. Még mielőtt ez utóbbit is félreértené valaki: a magyar ember nem egy faj vagy DNS spirál. Remélem elég érthető és pontos volt a definíció. ;) Fontos, hogy köztéri, mert csak annak van aktuális vagy általános üzenete, értéke, és így érzelmi reakciók is irányába. A karanténba zárt szobrok leszerepeltek, senkit sem érdekelnek, már csak a hardcore hívők zarándokolnak hozzájuk.
    Amúgy szerintem más köztéri szoborba is illetlenség "belepiszkálni", kivéve az ideológiailag elavult, elszigetelt alkotásokat, mivel egy bármilyen szobrot legtöbbször nem csak viccből és poénból szoktak létrehozni, hanem komoly és megbecsülést érdemlő tettek, jelképek, személyek tiszteletére. Egyszóval, ha ezekben kárt teszel -és nem fizikai értelemben értem-, akkor az éppen aktuális tisztelőket bántod meg vele. Nem jó az ilyesmivel játszani. Bár manapság elég divatos az általános infantilizmus és értéktagadás okkal, ok nélkül.

  • 2009.06.12 04:31:42acheronn

    Amúgy meg nem értem mi a baj a cipőcskés párhuzammal, mint gondolatkísérlettel, hisz ugyanaz: mindkét emlékmű II.világháborús áldozatokra (halottakra) emlékezik. Ha már csak a kiegyensúlyozottság nevében arról is eszébe jutott volna valami elmés az angolnak -és arról hírt is ad e tiszteletre méltó médium-, akkor a két tábor puffogásai kiejtették volna egymást. A véletlenszerűséget már fentebb kizártam.

    Politika. Provokáció. Kettős mérce.

    Várom az ellenérveket. Szomjazom az igazságra. :)

    Szép napot!

  • 2009.06.12 04:33:27medve1942

    A fitymahiányt fitymálók figyelmébe:
    ez kb. háromnegyed milliárd moszlimról éppügy elmondható, mint a zsidókról. Például a palesztinokról is.
    További január 1., amit valamennyien több-kevesebb berúgással ünnepelünk, csak bizonyos tekintetben Újév, eredetileg circumcisio Domini, Jézus körülmetélésének emlékünnepe. Ne gondolja már valaki, hogy abban a pirinyó bőrdarabban annyi különleges érték van. És különben is, felállás esetén gyakorlatilag eltűnik. Csak mondom. Egyébként nekem is az a véleményem, hogy a turulbontóknak azt és oda, "háturul", ahogy a rapszöveg mondja.

  • 2009.06.12 07:09:16GoodYear

    Ez a csaj egyszerűen csak prvokatív. Azok viszont akik ennyire felháborodtak, azok ugyan így éreztek akkor is, amikor a Tabánnál lévő Antal József szobrot folyamatosan leöntötték festékkel vagy szélsőségesebb eset, amikor a Szabadság téri orosz emlékművet akarták lerombolni? Vagy van olyan szobor, amivel lehet baszakodni és van olyan amivel nem?

  • 2009.06.12 07:25:23Dekatlon

    acheronn 2009.06.12 04:25:11
    Szia, jól esik, hogy ennyivel az utolsó postom után érdemesnek találtál a válaszra. Bár furcsa, kicsit, mert amit kifogásolsz, arról már írtam, nembaj, leírom megint.
    Naszóval: nyilván nem véletlen a választás, abban az értlemben, hogy "Nicsak! Itt egy szobor." Még azt is el tudom képzelni, hogy levett annyit a "művésznő", hogy ez valamiért/valahogy híresebb szobor, mint a 200 másik háborús emlékmű.
    De az ég szerelmére! Ez a hülye picsa teledekorálta a világ szobrait! Nem gondolod, hogy bizonyos fokú nagyképűség azt állítani, hogy az egész csak elterelő hadművelet volt, a titkos cél: a magyarok megalázása előtt? Ráadásul nem is a magyarokat, csak egy részét alázta meg vele. Mert pl. engem nem.
    Arról téptem itt a számat, hogy fölösleges és káros a az indulat itt fitymákról meg nemzetveszejtő összesküvésekről. Ez egy semmi. Egy hülye angol wanabe művész erölködése. Sokkal méltóbb magatartás erre elnéző mosollyal reagálni.
    Valaki itt idézett egy ideillőt korábban, nagyon tetszett, sajnos csak kb. emlékszem: akkora vagy, mint a probléma, amin kiakadsz.

  • 2009.06.12 07:32:18Dekatlon

    medve1942: jó ez a fitymavizit:) Hozzátenném, hogy az USA férfilakosságának jelentős része is le van fitymátlanítva. Az ottani nők úgy néznek a bőrösvirslire, mint valami perverz dologra.
    Tehát vigyázzatok, egy tikos összeesküvés lassan elemészti a világ fitymáit. Csak néhány igaz magyar fasz tart ki a végsőkig. :)

  • 2009.06.12 08:02:31desmentir

    Jobboldaliként és alapvetően turulpártiként én szégyellem magam fehér liliom és bajtársai hozzászólásai miatt. Inkább elfogadom, hogy bontsák le a turult, sem hogy egy platformon legyek ilyen evolúciós zsákutcákkal.
    Egyébként - ha már szóbakerült, körülmetéletlenül - azt sem értem, hogy ebben az országban ha egy angol nő csinál valami hülyeséget, miért kezd el néhány ember(?) egyből zsidózni. Na mindegy, most már dolgom van.

  • 2009.06.12 08:10:09Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker

    Kivaszott nagy művészet.
    Ha odaszarna a tövükbe, kb. az is ekkkora jelentésváltozást eredményezne.

  • 2009.06.12 08:18:34Creed23

    Szerintetek ha a majd ősszel tényleg kiállítják egy galériában ezt a gyökérséget és valaki zsírkrétával újraértelmezi a fotóit, akkor ahhoz mit fognak szólni?

  • 2009.06.12 08:25:28Tudom, hogy FAI

    Keselyű szájába azért emberi maradványon kívül nem sok illik, nem?

  • 2009.06.12 08:28:07Elveszett légionárius

    desmentir: ez kb. ugyanolyan gyökérség, mint mikor a luteránus dán karikatúrista Mohammed karikatúrái miatt az irániak holokauszt és Mózes gyalázó karikatúra versenyt rendeztek. Az ilyen f@szok miatt nácizzák az egész jobboldalt a barom hatalomféltő szembeoldaliak.A csaj meg szimplán feltűnésre vágyik.

  • 2009.06.12 08:32:25ygan72

    Úgy gondolom, hogy a Turul "barátunk" azoknak a kezeit szakítja le, akik az elmúlt 20 év alatt a közösségi vagyont törvénytelenül szétlopták. Mindezt azért teszi, hogy a jövőben a mocskos kezükkel már többet ne tudjanak lopni a dolgozó milliók által megéhezett, összespórolt vagyonból.

  • 2009.06.12 08:46:17FaBRiK

    Hát ha így folytatjuk, akkor nem csak a kötelező hittan (mert mindenki csak keresztény lehet, aki nem azt kiírtjuk békésen), hanem kötelező magyarságtan is lesz majd az iskolában. És ott majd jól megtanítják, hogy ki a jó és a nagy magyar.

    Hmmm. már előre látom, amikor a gyermekem kapja a dolgozat kérdését: "Melyik két színből áll az Igaz Magyar Zászló?"

  • 2009.06.12 08:53:44Gonosz Nyuszi

    Valaki árulja már el nekem, miért jó más emberek érzelmébe beletaposni, és azt azután megmagyarázni?
    Engem spec nem zavar a szobor léte/nemléte.
    Engem az zavar, hogy a magukat értelmesnek hazudó humanoid életformák milyen apropóból formálnak jogot arra, hogy másokat megbántsanak!?
    Ha valaki esetleg nem ért egyet velem, annak szivesen alárúgok, és aztán megmagyarázom, hogy ez valójában altáji gyógyító masszázs volt.
    >:o)

  • 2009.06.12 09:05:38serteperte55

    De ráér :)

  • 2009.06.12 09:15:17vero

    pont a turul csőrébe. pont egy jobb kezet. pont az elbontásról szóló bírósági határozat meghozatalakor.

    áááááj. csuda véletlen!

  • 2009.06.12 09:21:54Eddie Krueger

    2009.06.12 08:18:34 Creed23
    Van némi különbség egy köztéri szobor átmeneti, és egy magántulajdonban lévő tárgy permanens módosítása között....

    2009.06.12 08:46:17 FaBRiK
    Hogy-hogy melyik kettőből? Hát pont ugyanabból a kettőből, mint az osztrák....

  • 2009.06.12 09:25:06Elveszett légionárius

    Eddie Krueger: nem ugyanabból a kettőből: az osztrák piros és fehér, ez meg vörös és ezüst :)

  • 2009.06.12 09:52:23ironbed

    Matador!

    Te nem vagy normális!!!!!
    Az, hogy nem értesz egyet valakivel, nálad azt jelenti, hogy "szadista gyilkossá" kell válni????
    Jobb lenne, ha internet közelébe se kerülnél!!!

  • 2009.06.12 09:56:49Gabriel Potter

    Egyrészt meg kellene fontolni, hogy az ún. kortáts művészet az maximum egy lehetőség - lehetőség olyat alkotni, amit majd az utókor is értékel és ha ezt sokáig és kitartóan teszi akkor talán valódi művészet lesz belőle. Addig lehet kísérletezni ki ezzel ki azzal - amivel tud. nekem ez a szobor ujraértelmezés nem jön be - durvábban is fogalmazhatnék, de minek?
    Sokkal jobb kérdés hogy kik mikor és miért szervezték meg az egészet. Ráadásul miért is pont a szegény turul?
    Ez szimpla politikai ügyeskedés, vagy provokáció egy nevesincs britt p*csa segédletével, aki gondolom olyan csóró hogy még a tönk szélén álló liberális honfitársaink is meg tudták fizetni a művészi fellépését.
    Amúgy bárgyu és szomorú.

  • 2009.06.12 09:59:59Eddie Krueger

    2009.06.12 09:25:06 Elveszett légionárius
    Ez mondjuk igaz, de ránézésre nekem tökmindegy :-D

  • 2009.06.12 10:03:13pinky, the brain

    acheronn

    nem hozok (és mások se teszik) ellenérveket, mert nincs... szerintem nagy az igazság abban amit mondasz, és ezt dekatlon is tudja.. látod nem válaszolt...
    Gonosz Nyuszi

    ... van benne valami...

    A többi okostojásnak...

    zsidózok és zsidó pártiak... szerintem tanulhatnánk ettől a néptől, ha nem mást egy kis nemzeti öntudatot...

  • 2009.06.12 10:05:06Eddie Krueger

    2009.06.12 09:56:49 Gabriel Potter
    Vagy az egésznek semmi köze a politikához, éppen a turul akadt az útjába, aszonta 'de randa madár, fel kellene dobni valamivel', és ennyi. Mintha szó lenne a cikkben arról, hogy nem ez az első próbálkozása a szobrok 'kiegészítésére'. Ebbe belefilozofálni aktuálpolitikai (ráadásul nem is angol, hanem magyar politikai) összefüggéseket, háááááááát....

  • 2009.06.12 10:24:28Elveszett légionárius

    acheronn: szerintem az ellenérv Eddie Krueger 10:05-ösében van, kissé irónikusan: ezt, ahelyi konfliktusokat nem uismerő liba nem szánta politikai, faji, stb provokációnak, a cipőcskét pedig eleve ilyen céllal vetetted fel. Szerintem a zsidók is kevésbé vernék a tam-tamot, ha a buta angol liba mit sem sejtve csinál valamit a cipőcskékkel, mint amikor a magyar tarkák provokálva "példát statuálnak".

  • 2009.06.12 10:47:20Eddie Krueger

    2009.06.12 10:24:28 Elveszett légionárius
    Igen, erre gondoltam.
    Lehet, hogy előtte meg kellett volna kérdeznie, hogy nem sért-e meg vele valakit, de speciel nekem sem jutott volna eszembe, ha a helyébe lennék, hogy egy állatot ábrázoló szobor ennyire a szíve csücske lehet valakiknek. Nyilván más lenne a helyzet, ha mondjuk Árpád vezér (vagy bármely más történelmi személyt ábrázoló szobor) szájába tette volna kezet, mert akkor jogosan járna egy hatalmas maflás.

    Nah, mindegy. Ez az eset tipikus példája a bolhából lett elefántnak.

  • 2009.06.12 11:02:08Dekatlon

    Jóvan na, pinky ne türelmetlenkedj, nem lehetek itt állandóan :)
    Na, szoval szerinted valamiért válaszolnom kéne acheronn felvetésére, a kettős mércéről, ok.

    Engem az is hidegen hagyna, ha virgácsot tennének a dunaparti cipőcskékbe. Ezek gesztusok. Ha egyszerűen hülye aki csinálja, hát hülye. Ha provokálni akar, pont nem hagyom magam provokálni. Igaz, könnyű nekem, semmilyen személyes érintetségem nincs. Nyilván nehezebb annak, akinek a nagymamáját ott lőték a Dunába. De akkor is. Az ilyesmivel szemben, ha felbaszod magad, az hülyeség. Ezek tárgyak. Szobrok. Nem annyira fontos dolgok.

  • 2009.06.12 11:06:03gonoszboszi

    Ha tudta, hogy mi a turulmadár, akkor egy ostoba majom, hogy mások nemzeti jelképét akarja értelmezgetni: hagyja ezt meg az illetékes népnek. Ha nem tudta, akkor egy ostoba majom, mert nem tájékozódott az országról, aminek a szobrait akarja átértelmezni.

  • 2009.06.12 11:11:06Dekatlon

    boszi :)
    korrekt.

  • 2009.06.12 11:16:17Dekatlon

    (bocsi, kifejtem)
    Korrekt, mert bár szerinte ostoba majom (szive joga így gondolni), mégse nem akarja pofánverni, stb. stb.
    Korrekt, mert nem vizionál nemzetveszejtést, összeesküvést meg a többi lázálmot, mint itt egyesek.
    És korrekt, mert bár nem tetszik neki a dolog, nem tűnik úgy, hogy dagadnának anyaki ütűerei a remegő indulatoktól.

  • 2009.06.12 11:27:56gonoszboszi

    Ja, szerintem ez csak egy wannabe művész, aki azt hiszi, a dada még egy aktív irányzat. Neki kéne inkább egy dada. :)

  • 2009.06.12 11:29:01Eddie Krueger

    2009.06.12 11:16:17 Dekatlon
    Várjá-várjá-várjá. De el fogja átkozni, gyíkká fogja változtatni!

  • 2009.06.12 11:35:53gonoszboszi

    Francba, lebuktam... :))

  • 2009.06.12 11:40:57Dekatlon

    boszi!
    Dekatlon 2009.06.12 07:25:23
    "Ez egy semmi. Egy hülye angol wanabe muvész erölködése. Sokkal méltóbb magatartás erre elnézo mosollyal reagálni."

    Pedig nem is ismerlek... ;)

  • 2009.06.12 11:52:31djurka

    Vannak akiknek mindenről a zsidó, cigány jut eszébe.A kurva turulról meg azt, hogy nemzeti jelkép: nem az. Már nem. Valakik, fasiszta állatok rátelepedtek.Értitek?

  • 2009.06.12 11:55:58Dekatlon

    Ők is magyarok...

  • 2009.06.12 12:07:04gonoszboszi

    Amennyiben a honfoglaló magyarságtól eredeztetjük a hont foglalt és azóta itt élő magyarságot, akkor bizony jelkép a turul. Nemzeti. Szerintem. De attól Te még gondolhatod másképp.

  • 2009.06.12 12:14:11Dekatlon

    Nem kéne átesni a ló másik oldalára. Ha nem tetszik a kirekesztő, hát jól kirekesztjük? Klafa.
    A turul magyar nemzeti jelkép. Akkor is, ha müanyag kéz van egy szobor szájában, akkor is ha pár ökör kisajátítja. Ezen az ilyesmi nem változtat.

  • 2009.06.12 12:48:18Eddie Krueger

    A Fidesz is kisajátította magának 2002-ben a kokárdát, mégsem pártjelvény. Tehát a turul is magyar jelkép, mégha a turbómagyarok csak a sajátjuknak érzik is. Ugyanígy a lebontását/elvitelét/becsomagolását/Napba lövését sem kellene erőltetni, mert csak növeli a feszkót feleslegesen.

  • 2009.06.12 13:57:43zugyege

    elolvasgattam a posztokat. ez rettenetes. őszintén remélem hogy nem vagyok madzsar...

  • 2009.06.12 14:58:09Hamlet

    Muad\\\'Dibnak, aki annyira isteníti Dalít:

    Eredetileg ő lett volna Padisah császár a Jodorowsky-féle Dűne-filmben. Csakhogy a művész úr 100.000 dollárt kért volna óránként(!), és imígyen szólt volna bele a filmbe (ami végül pont ezek miatt nem készült el):

    "Dalí csak úgy fogadta el a "szerződést" (egy Akasztott Ember tarot kártyalapot), hogy beleszólhat a saját szerepébe, a szövegeibe, viselkedésébe, mindenbe. Ez a következőket jelentette volna: az Uralkodó egy félbevágott delfint formázó toalett-trónuson ül palotájában, amibe Dalí másfél perces jelenete alatt bele is vizel és ürít, egyiket ebbe, másikat abba a fél-delfinbe (mert ugyanoda végezni a kettőt Dalí szerint gusztustalan - világos!). És így tovább, ezer őrültség, még csak a tervezés időszakában! Hihetetlen elborult film lett volna, bár az is valószínű, hogy Lynch-énél még sokkal jobban eltért volna az eredeti szövegtől."
    http://geekz.blog.hu/2008/06/20/metabarok_kasztja#more531535

    Akkor most már Dalí is egy drogos, buzi liberálbolsevik, ugye?
    :)

  • 2009.06.12 16:16:15acheronn

    Cím: Gumibabákkal díszítették fel Budapest szobrait
    (igaz, ez így elég lapos, de kis agyalással izgalmassá teheti, akinek ez a szakmája)

    Utána jöhet a rizsa a munkásságról, Néhány példa, hogy melyik szobornak épp mit aggatott a hátára, mit tömött a szájába, hogyan tekerte körbe, stb-stb. Fotó illusztrációk az érdekesebbekről, köztük lehet a Turul is, de nem jobban kiemelve, mint mondjuk Anna Frank nyakában egy gumikolbászokból álló nyakék.

    Ha meg a csaj csakugyan csak és kizárólag a Turulra gerjed (zoofília), és szép városunk egyéb izgalmas megmerevedett jelképei abszolút hidegen hagyják, akkor egyszerűen nem írom meg a cikket és kész, vagy csak a jól bevált Lenin és barátai klikkre koncentrálnék.

    Nem vagyok újságíró, de paraszti ésszel valahogy így képzelném. Túl korrekt és régimódi lenne, ugye?
    Ja és a cikk helye a Bulvár rovatban van szerintem, nem a címlapon, főleg nem a "kultúrában", bár én nem ismerem e szó jelentését.

    Igazad van: nevetni kell rajta, de ha itt megjelenik több 10ezer ember képébe nyomva -és szerintem fogunk még hallani róla-, akkor szegény olvasók azt hiszik, hogy annak amit csinál súlya van és értéket képvisel.

    Persze nem vagyok naiv.
    Ja és nem akadtam ki, halál nyugodtan iszogatom a kakaómat.

    Elveszett légionárius 2009.06.12 10:24:28
    A liba lehet, hogy nem szánta politikának, de hogy a cikkíró igen az tótziher. Amúgy fentebb részletezem, hogy mitől lett volna ez kevésbé "politikus".

    Eddie Krueger 2009.06.12 10:47:20
    Igazad lenne, ha az állatkertben látott volna meg egy sasszobrot, mellesleg van ott most vagy egy tucat állatról szintén bronzból (húgom évfolyamtársa formázta őket) bár közel sem ilyen kidolgozottak.
    No de azért azt a 2 méteres tatárbaszó kardot a karmai között nehéz összetéveszteni egy mezei pocokkal. :D

  • 2009.06.12 16:31:54acheronn

    Úgy látom itt valami féle cenzúra működik. a hozzászólásom első fele egyszerűen törlődött.
    Szerintem nem voltak benne trágár szavak.
    Na itt az ideje saját lapot alapítani. :)

  • 2009.06.12 17:26:03pittiman

    Ha a jobbik tabukat döntögethet, akkor én is döntögetek: Unom a székelyeket, unom a turulokat, magasról szarok árpádra álmosra emesére, és az összes ilyen cuccra, ami a jobbik hordáinak fétisévé vált. unom a nemzeti jelképeimet, amit itt rekedt ősemberek sajátítanak ki, meg az egész magyar törit -60.000-től 1301-ig, valamint 1848-1945-ig, amit állandóan idéznek olyanok, akiknek fingjuk sincs az egészről. Hasonló tabukat döntögethetnénk, ha megnézzük a jobbikosok hány százaléka munkanélküli, vagy dolgozik olyan helyen, amivel nem elégedett, hány százaléka végzett rendes egyetemet, vagy hány százaléka küzd párkapcsolati problémákkal és önértékelési zavarokkal.

  • 2009.06.12 17:38:15Antifaszok Réme

    Csakhogy örüljetek... (szemezgetés a Kurucról.)

    "Fényképezett már a Memento Szoborparkban, a Kerepesi temetőben és a sok vitát kiváltó XII. kerületi Turul-szobornál is, de állítása szerint fotóinak nincs politikai felhangja, csak "az eltérő léptékekkel játszik műveiben". (Érdekes, hogy nem épített pl. gumizsidókkal teli kemencét az Igazak fala elé a szomszédban.)"

    "Csizmadia Alexa, a "művész" magyar kurátora szerint rövid időre egy latex kezet helyeztek a szobor csőre közé, amikor megjelent a rendőrség, és mindenkit igazoltattak. Végül, mivel semmi kárt nem okoztak a szoborban, a rendőrség nem indított eljárást az ügyben. Kíváncsiak volnánk, akkor sem indítottak volna-e eljárást, ha a holokauszt vallás és az érinthetetlen zsidóság valamelyik kegyhelyével művelt volna hasonlót? (Tényleg, miért nem tette?) A puding próbája az evés..."

    (Kuruc.info - Zsindex nyomán)

  • 2009.06.12 17:59:49Acheronn

    Dekatlon 2009.06.12 07:25:23

    Még mindig félreértesz.
    Tömörebben összegzem. ...na ez nem sikerült :)

    Engem nem érdekel a hülye picsa, csinálja amit akar. Mellesleg őszintén, ha az ő fejével gondolkodsz: nem találnál épp elég híres, ha nem híresebb szobrot Budapesten, melyekkel talán még viccesebb pillanatnyi installációkat is meg tudna valósítani. Persze nem a Turul mellőzésével, -ki lennék én, ha azt elvárnám. Nem vagyok nagy monolitszakértő, de most hirtelen a szovjet emlékmű jutott eszembe a Szabadság téren. Egy James Bondon nevelkedett leányzónak szerintem az sem lenne épp érdektelen téma. De őt nem fogta meg. Ez van, ez a művészi szabadság. Vagy estére szólt a repjegye vissza Londonba, nem maradhatott tovább. :)

    Ja, és nem beszéltem elterelő hadműveletről sem. Nem hiszem, hogy a libuci minden eddigi "munkája" eme dicső tett előkészítése lett volna. Én csak azt állítottam, hogy ezt most aránytalanul felnagyították.
    Azt se feltételeztem, hogy Téged is megalázott volna. Szerintem pontosan fogalmaztam: "az éppen aktuális tisztelőket bántod meg vele". Lehet, hogy ha a jelenben nem is, a jövőben Te is találnál fájó témát. Nem tudhatod. Ne adj isten elveszted egy közeli hozzátartózódat, fájdalmadban csináltatsz egy emléket róla -legyen az szobor, fénykép, vagy bármi más-, és kiteszed a lakásodban egy kiemelt helyre. Erre jön a szomszéd gyerek és alkothatnékja támad, mert valamiért viccesnek találja. Nem folytatom,de légyszi ne azt válaszold, hogy egy gyerekkel elnézőbb az ember, mert akkor nem értetted meg a makrokörnyezetre kivetített párhuzamot.

  • 2009.06.12 18:00:46Acheronn

    Szóval nekem ELSŐSORBAN ezzel a fajta célbulvár újságírással van bajom. A cikknek mondjuk a következőképpen kellett volna felépülnie, ha már feltétlenül meg kellett íródnia:

    -Érdekes engem még soha nem keresett fel riporter miközben a seggemet törlöm, legyen az kerti budi vagy kulturált angol WC, valószínűleg nem a megfelelő kézmozdulatokat tanultam el a szüleimtől. A rossz családi háttér hátrányai. :) -

  • 2009.06.12 18:02:10Acheronn

    Cím: Gumibabákkal díszítették fel Budapest szobrait
    (igaz, ez így elég lapos, de kis agyalással izgalmassá teheti, akinek ez a szakmája)

    Utána jöhet a rizsa a munkásságról, Néhány példa, hogy melyik szobornak épp mit aggatott a hátára, mit tömött a szájába, hogyan tekerte körbe, stb-stb. Fotó illusztrációk az érdekesebbekről, köztük lehet a Turul is, de nem jobban kiemelve, mint mondjuk Anna Frank nyakában egy gumikolbászokból álló nyakék.

    Ha meg a csaj csakugyan csak és kizárólag a Turulra gerjed (zoofília), és szép városunk egyéb izgalmas megmerevedett jelképei abszolút hidegen hagyják, akkor egyszerűen nem írom meg a cikket és kész, vagy csak a jól bevált Lenin és barátai klikkre koncentrálnék.

    Nem vagyok újságíró, de paraszti ésszel valahogy így képzelném. Túl korrekt és régimódi lenne, ugye?
    Ja és a cikk helye a Bulvár rovatban van szerintem, nem a címlapon, főleg nem a "kultúrában", bár én nem ismerem e szó jelentését.

    Igazad van: nevetni kell rajta, de ha itt megjelenik több 10ezer ember képébe nyomva -és szerintem fogunk még hallani róla-, akkor szegény olvasók azt hiszik, hogy annak amit csinál súlya van és értéket képvisel.

    Persze nem vagyok naiv.
    Ja és nem akadtam ki, halál nyugodtan iszogatom a kakaómat.


    Elveszett légionárius 2009.06.12 10:24:28

    A liba lehet, hogy nem szánta politikának, de hogy a cikkíró igen az tótziher. Amúgy fentebb részletezem, hogy mitől lett volna ez kevésbé "politikus".


    Eddie Krueger 2009.06.12 10:47:20

    Igazad lenne, ha az állatkertben látott volna meg egy sasszobrot, mellesleg van ott most vagy egy tucat állatról szintén bronzból (húgom évfolyamtársa formázta őket) bár közel sem ilyen kidolgozottak.

    No de azért azt a 2 méteres tatárbaszó kardot a karmai között nehéz összetéveszteni egy mezei pocokkal. :D

  • 2009.06.15 11:35:19Dekatlon

    Nem késett sokat a finoman cizellált válasz:
    http://index.hu/bulvar/2009/06/15/serescsulkoket_raktak_a_holokauszt_emlekmu_cipoibe/

    Oszt' akkor most mi van? A világon semmi.

  • 2009.06.15 11:56:30Acheronn

    Ja, láttam.

    Csak 3 aprócska különbség van a hivatalos hozzáállásban.
    Ez "művészet" helyett "meggyalázás", egyből rendőrségi ügy lett belőle, ill. nem lehet kommentálni. ;)

  • 2009.06.15 12:11:43berciXcore

    Csak míg a csaj fényes nappal, tök nyilvánosan tette, meg a rendőrök is ott voltak, addig a disznólábakat bújva, sunyi módon, gondolom az éj leple alatt helyezték el, ismeretlenek, és nyilván egy fotó sem készült róluk a nagy akcióban, ami kikerülne a netre, pedig hogy lehetne vele büszkélkedni, nem?
    Na ez ami a nagy különbség.

  • 2009.06.15 13:17:29Acheronn

    Ugye ezt most nem komolyan írtad?
    Próbáld már meg fényes nappal, bejelentve, a sajtót is meghívva ezt megismételni.
    Persze hozzátéve és kihangsúlyozva, hogy semmi sértő szándék nincs a tettedben, ez csak egy puszta kísérlet, ami az általános és hivatalos tolerancia fokát méri, és ami a Turulnál már jól vizsgázott :)
    - persze nevezhetnéd szintén művészetnek is, de az már olyan elcsépelt lenne, nem?

    Mondjuk akik betették a lábakat, azok biztos indulatból cselekedtek.

    De mit vártunk?

  • 2009.06.15 13:30:58Peti80

    Rosszul látjátok, igazából az a "szobor" is csak újra lett értelmezve, a művész csak az áldozatok megölésének állati módját szerette volna a csülkökkel kifejezni. Vagy van aki eddig a Turulról mondott hasonlót, és most másként gondolja ezt? :D

  • 2009.06.15 15:17:25Dekatlon

    Acheronn, csunyán segget csinálnék a számból, ha nekiesnék a hentesek és disznótenyésztők eme performanszának, úgyhogy ilyet nem teszek. Ezek csak tárgyak. Semmit se jelent, ha egy ideig pár csülök figyel ki pár szoborcipőből.

    De én is látok különbséget. Egyfajta fokozást. Mert ha marhalábszár lenne, még csak hagyján (igaz, az drágább), de hogy desznyó? Egy zsidónak így talán nehezebb nem megsértődnie. (Továbbra is fenntartom, ha megsértődik, ő a hülye!)

    Csak elgondolkodtam, ha ez az adok-kapok tényleg beindul, mi lesz a következő lépés? Lófasz a hét vezér seggébe? Abba kéne ezt hagyni. Ma az egymásnak kedves tárgyakat izélgetik az emberek, aztán holnap már egymást, és az már nem mindegy.

  • 2009.06.15 23:29:44Acheronn

    Egyetértek.

  • 2009.06.16 03:49:28chaophraya

    Egyetertek azokkal a felhasznalokkal, akik azt mondjak,hogy tisztelni kell minden nep szimbolumait.En Bangkokban elek es nem tul regen egy reszeg kulfoldi kidekoralta a kiraly kepet.Azonnal kapott 10 evet a kaptarban.Persze ezt tulzasnak tartom es a kiraly el is engedte neki a buntetest.Summa summarum a muveszno tisztelje a turult mint a magyar nep osi szimbolumat es akkor nem lesz disznolabas visszavagas.Ami a magyar szervek szerint holokauszt meggyalazas, persze a magyar szimbolum meggyalazasa nem problema.Talan egyszer az emberek rajonnek arra,hogy tisztelni kell mas nepek erzelmeit.Kulonosebben en sem vagyok oda a Thai kiralyi csaladert, de a nepe szereti es en elfogadom ezt.

  • 2009.06.16 10:25:53Dekatlon

    Ha az egyik szomszédod kiszúrja a kocsid kerekét, találomra keresel egy autót, és kiszúrod annak a kerekét?
    Vagy nincs Budapesten egy angol emlékmű sem?
    Vagy a zsidók az ügyeletes bűnbak, és ha valami nem fasza, nagyot rúgunk beléjük? Ez valahogy nekem nem kerek.

  • 2009.06.16 11:31:05darnmarquee

    Az antiszemitizmus álljon tőlem a legtávolabb, a legtöbb barátom zsidó származású, de ezt a cikket miért lehet kommentezni, a másikat meg a sertéslábakkal meg nem? És annak már a címében is szerepel a gyalázás, itt meg művészi újraértelmezés. A szándék különbözik, és ez lényeges, de a híradásban, főleg a címében talán nem kellene lovat adni alájuk. Ők is mondhatják, hogy művészi újrértelmezés, és művészi akció.

  • 2009.06.16 11:35:12darnmarquee

    Vagy: akkor ezt is jogosan nevezi valaki gyalázásnak. Szóval csak annyit, hogy az újságírás felelősség, és a politikai korrektség és pártatlanság szerintem fontos az indexnek, tehát oda kellene figyelni.

    "Ismeretlen tettesek meggyalázták a nyilasterror idején a Dunába lőtt emberek emlékművét a budapesti Széchenyi rakparton. A rendőrség közösség elleni izgatás gyanúja miatt indított nyomozást."

    "A londoni művész most Budapest híres szobrait értelmezi újból latexbabák és testrészek segítségével. A Turul-szobornál a rendőrség is megjelent."

  • 2009.06.16 12:06:02vero

    a sajtó egy rakás szar.
    főleg azok akik csinálják.

  • 2009.06.16 13:25:28fakof

    Én nem ismerek se zsidókat, se fasisztákat, de szobrász, fotós ismerősöm az akad egy pár. Nekem most akkor fogjam be?

Comment:com

A ZS-kategória nagy napja
Csúszásban vagyunk, mert kikapocsolták a netemet, és most tévéújságban karikázom a filmeket, remélve, hogy majd valamelyik drága kolléga beposzolja helyettem, és keres dögös napicsajt is.

KönyvesBlog

Puskin és Müller - Napi linkek
Savage Chickens - Inspirational Puskin a múzeumában látható díványon halt meg.

Bookline

OnGo beszámolók

hirdetés