Gumiember teniszütőben

Egymás fején sétáló férfiak és erotikus-köteles kádtánc a La Clique varietéműsorában. Pécset elképesztő freakshow szórakoztatja az Európa Kulturális Fővárosa programsorozat keretében. Az emberi képességeknek nincsenek határai.

A pécsi Árkáddal szembeni parkoló kavicsos porában felállított sátor bizar-mesés univerzumnak tűnik saját színes fényében. A La Clique a börleszket, a kabarét és a cirkuszt ötvözi elképesztő, néha sokkoló és vicces freakshow-jában, amelyben például az egyik szereplő átbújik két teniszütőn. Az egyik fellépő, akiről később kiderül, hogy a vaginájába varázsolja a vörös kendőt, azt mondja a társaságról: "Személyiségekkel dolgozunk, nemcsak a színpadi teljesítmény alapján kerül valaki a társulatunkba. Nekem nincs cirkuszi múltam, színházi tapasztalatokkal érkeztem. " Ide senki sem véletlenül került.

Az edinburgh-i Fringe Fesztiválra hozta létre programját Brett Halock és David Bates, mára az egyik legsikeresebb utazóműsor lettek, díjakkal és rajongókkal. Az Európa Kulturális Főváros projekt keretében szombat estig lépnek fel.

A műsorszámok közös jellemzői az elképesztő szakmai profizmus, a humor és a helyenként amatőrnek feltüntetett jelleg. Jess Love mazsorettlány ugrálókötelezik és hullahoppkarikázik, de mindezt olyan arccal, mintha büntetésből kellene kiállnia a porondra. A rendező, Brett Haylock szerint "minden művészünk a maga műfajában a világ legjobbja, de rengeteget ad az előadásukhoz a társulat. Formát és karaktert ad a tehetségükhöz." A Skating Willers Elvist keveri bele a görkorcsolyázás egy vad formájába.

A kétórás műsor után úgy álltunk fel, hogy megváltozott minden, amit eddig a képességekről, lehetőségekről gondoltunk. Mindezt azután, hogy a Björn Borg kinézetű, Captain Frodo nevű gumiember áthúzta a testét két teniszütőn, közben leverte a víz, elesett háromszor, eljátszotta, hogy küzd, és amikor a nézők csak néztek, kifacsarva és mosolyogva konfettiket szórt a levegőbe. Későbbb a nyakába vette a lábát, a fenekén ült egy picike, megfordított vödör alján, ami alatt egy nagyobb volt, az alatt egy még nagyobb, és így még hat. "Apám bűvész volt Norvégiában, kisgyerekként vele léptem föl. Ausztáliában találkoztam a rendezővel, aki meghívott a show-ba. Egy cirkuszban dolgoztam akkor, de azonnal felmondtam a szerződésemet, és csatlakoztam a La Clique-hez" - mondta Captain Frodo az Indexnek a műsor előtti interjún.

A misztikus cirkuszi világ legjobb esetben a nagyon különös, érthetetlen emberek gyűjtőhelye, ahol mindenkinek van valami felfoghatatlan szuperképessége. Valaki vicces, mint Carl-Einar Hackner: "Ötéves koromban kezdtem bűvészkedni a nagymamámmal a konyhában. Aztán anyutól kaptam egy varázsdobozt. Aztán nagyon-nagyon-nagyon-nagyon híres bűvész lettem Svédországban." Előbb a bűvészkedést forgatta ki elképesztően viccesen, hülyét csinálva mindazokból, akik valaha előadtak egy eltüntető számot, majd egy zenés performanszában szájharmonikát vett a szájába, miközben kihúzta a fogsorát. Egyszerű poénokra épített, de nagyszerűen, a vihogása meg elképesztő volt.

Persze volt szexualitás is. Előbb egy nő, majd egy férfi értelmezte újra, mit jelent a test az előadásban. A spanyol Ursula Martinez a világ legegyszerűbb trükkjét adta elő: kendőjét újra és újra eltüntette, miközben teljesen meztelenre vetkőzött, hogy végül a vaginájából húzza elő az eszközt. Egy másik számban a gitározást és az önkielégítést párosította. Vízzel teli fürdőkádat tettek a színpad közepére, amiből egy félmeztelen farmeres férfi, David O'Mer bukkant fel, hogy testével a felette lógó köteleken adjon elő erotikus, vízfröcskölős számot. Négyéves kora óta atletizál és sportol, elég jól néz ki, ami történik, egy méterre a nézőktől történik, nem véletlenül sikítozott mindenki minden vízcsepptől. Az irónia és az erotika megmutatta, milyen közel is állnak egymáshoz.

Brett Haylock, a La Clique agya és rendezője

"A La Clique hét évvel ezelőtt készült, egy könnyű kabaré-varieté show-nak indult. Párizsban most zártunk le egy kilenc hónapos fellépéssorozatot, a következő helyszín London lesz, majd New York és Oslo következik. Az előadás egy olyan különleges pillanatban született, amikor felfedeztük magunknak újra a kabaré és a varieté műfaját. Nem találtuk föl a spanyolviaszt, de a régi formákból szexibb, dögösebb, pörgősebb előadást hoztunk létre, ezért vagyunk úttörők. Emberközeli, szívmelengető produkciót akartunk, ahol valódi emberek mutatják be, mit tudnak, itt és most. Egy körszínpadon senki sem tud elbújni. A jelenlegi társulatban vannak „régi családtagok" a hét évvel ezelőtti formációból, de ahogy jártuk a világot, a különböző városokban voltak jelentkezők, akik szerettek volna hozzánk csatlakozni."

A férfitest kapott szerepet az előadás elején is. A Rippel fivérekről mindenki hallott, hasonlatnak jók ide, mert a The English Gents is hasonló erőelemekkel és egyensúlyozásokkal építi fel mutatványát, csíkos öltönyben, pipával, keménykalapban. "Japánban találkoztunk, ott kezdtünk együtt dolgozni, a La Clique-hez Ausztáliában csatlakoztunk. Brett látott minket az utcán fellépni, ő hívott meg" - mondták. A rendező jól választott, főleg, amikor láthatóvá tették szálkás felsőtestüket, hogy pontosan világos lehessen, milyen izmok dologznak az egyes emeléseknél és kitartásoknál. Biológiaóra volt ez a javából.

A tehetség jó dolog. Amit a La Clique művészei nagyon tudnak: kidolgozzák a poénjaikat és műsorszámaikat úgy, hogy mindig könnyednek, szórakoztatónak, meghökkentőnek, erotikusnak tűnjön.