Adam F a Sportszigeten

2002.06.04. 19:25
Adam F június 8-án az SAP-csarnokban J-Majik és MC Ell hathatós segítségével mutatja meg a helyes irányt azoknak, akik esetleg elkeveredtek valahol félúton a drum and bass rengetegében.
A liverpooli születésű Adam Fenton egy londoni Hamley játékboltban beszerzett szintetizátor által lépett bensőséges, életre szóló kapcsolatra az elektronikus zenével. Elsőként egy tradícionális funk zenekarban tűnik fel mint énekes és billentyűs, majd ahogy az lenni szokott, őt is megfertőzi a Londonból és Bristolból terjesztett Ige, a Jungle.

1993-at írunk, mikor Adam megjelenteti első jungle trackjeit a Lucky Spin recordsnál. Olyan felvételekre, mint a Whiplash, hamarosan felkapja a fejét az underground szcéna, a "nagy öregek", mint Fabio, Grooverider, vagy LTJ Bukem mind lelkesen támogatják az ifjú producert. Egy nap aztán őt is eléri "végzete": az aranyfogú Goldie személyében rámosolyog a szerencse, és felvételt nyer a máig legpatinásabb kiadónak számító londoni Metalheadzbe. Metalheadz tagnak lenni egyenes út a sikerhez: egymást követik a népszerű megjelenések: az itthon is sokat pörgetett, beszédes című Brand New Funk alaposan befűti a táncparkettet, klasszikus dark szerzeménye, a Metropolis pedig az 1995/96-os Muzik Awardson elnyeri a legjobb drum and bass szerzemény díját.

Adam Fenton

Nemcsak a drum and bass, hanem általában az egész elektronikus zenei szcéna el volt ragadtatva Adam F '97-es debütalbumától, a Colourstól. A lemez a teljesség igénye nélkül zongorázik végig a '70-es évek funkjától a sötét drum and bassen keresztül a kávéházi jazzig minden elképzelhető stíluson és bemutatja a Clint Eastwood klasszikus Dirty Harry főcímzenéjének egy régi-új értelmezését is. Mindezt olyan vendégzenészekkel, mint a Massive Attackból és az Everything but the Girlből ismert Tracy Horn, az LTJ Bukem és a Good Lookin família első számú MC-je Conrad, valamint remixerként Photek és Roni Size - őket talán nem kell bemutatni senkinek_

Az azóta eltelt öt év sok idő, a drum and bass időszámítás szerint pedig évszázados nagyságrend, de Adam F nem siet el semmit, nem is ragad bele a saját sémáiba, és elég bátor a váltáshoz is: hol az angolhonban méltán híres komikus Ali G mozijának aláfestő zenéjét szerzi, hol LL Cool J-nek producerkedik, de néha visszanyúl a gyökerekhez, és J-Majikkel szövetkezve kiadja a Metropolis újráját, Metrosound néven. Gyilkos.

Elindítja saját kiadóját, a KAOS Recordingset, aminél a diszkókirály J-Majik, M.O.P., és az Origin Unknown trackjeit jelenteti meg. Sőt, Adam F abban az irígylésre méltó helyzetben van, hogy tavaj a meglehetősen zártkörű New York-i hiphop szcéna olyan nagyembereivel készíthetett hiphop albumot, mint Redman, Guru, LL Cool J, CNN, De La Soul, Pharoah Monch, Lil Mo, Beenie Man és MOP. Így született meg a kissé megalomán, de kétségkívül zseniális KAOS- The Anti-Acoustic Warfare, ami kapcsán a fent emlegetett Cool James tömören csak annyit bírt mondani: "Adam F-ből akár Dr. Dre utódja is lehet".