Natália
-3 °C
8 °C

Halálos tavasz

2000.05.10. 14:00
Kapcsolódó cikkek (1)
A szexualitás ébredésének, a felnőtté válás kezdetének időszaka az "ember-gyerek" számára az első és legmeghatározóbb szembesülés a társadalommal, a családdal, önmagával. Örök és mindig katasztrófával fenyegető konfliktushelyzet : éledező és mindent akaró vágyaink, ifjúságunk Titanicjának szükségképpen /?/ bele kell ütköznie a felnőttkor jéghegyébe.
Zsótér Sándor, a Wedekind-darab mostani rendezője a probléma időtlenségére építve a koreo- grafikus mozgáskompozíciókkal, a képi világ egész "költészetével" az "akkor" /XIX.sz. vége/ és a "most" valóságától egyaránt eltávolító, lenyűgözően izgalmas látványszínházat hozott létre.

A vadregényes tájra és játszótérre is emlékeztető díszletek (Ambrus Mária) között kapkodva-lihegve rohangálnak ide-oda az erotika örvényébe szédült tizenéves szereplők. Önmagukból és (bizony,bizony) ruháikból is kivetkőztető hiperaktivitásuk sokkolóan erőteljes fizikai jelenlétet teremt a színpadon. Nem funkciótlanul. A kamaszkor lázában égő fiatalok egymást, önmagukat, szexuális identitásukat és helyüket keresik a világban. A ruhák levetése pedig: megszabadulás a nyomasztó kötöttségektől, a "nem-szabadtól". Közben pedig állandóan imbolyog allattuk a színpadkép szimbolikus függőhídja: a gyermek- korból a felnőttkorba átvezető bizonytalan ösvény, ingadozó választóvonal élet és halál között.

Vajon lezuhannak? Vagy van más kiút is ebből a libidó-tornádóból, mint a halál? Nos, ez talán kiderül, ha megnézzük az előadást.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Fergeteges Szilveszter

Fantasztikus szilveszteri vacsorával, hajnalig tartó bulikban, ismert sztárokkal töltheti el az év utolsó éjszakáját.