Hazája pedig, vagyis Magyarország züllik és gyengül, már csak árnyéka egykori önmagának.
Malkovich azonban ezúttal nem egészen a tőle megszokott, domináns, másokat magabiztosan irányító figurát hozza, hiszen a hatalmát vesztett főnemes szerepe sokkal inkább szánalmat vált ki belőlünk, mint esetleg félelmet, vagy tiszteletet.
"Ám úgy tűnik, a színésznek a védtelenség és a fájdalom kimutatása gondokat okoz, mert a darabban a gonoszt alakító Yasen Peyankov szinte lejátssza a színészóriást a színpadról. Erről persze nyilvánvalóan a rendező, Terry Johnson is tehet, aki valószínűleg nem szembesítette eléggé Malkovichot a szerepében rejlő démonikus vonásokkal" - véleményezte a darabot a Variety kririkusa.
A Lost Land meglehetősen sötét képet fest az országról, hisz egy olyan világot mutat be, ahol az embereket az érdek és az állati lét szintjére süllyedt túlélési vágy hajtja.
A darab szerzője, Stephen Jeffrey nyilvánvalóan nem tud sokat Magyarországról, - mi más lehetne a helyszín, mint a világhírű aszú szülőföldje, a tokaji borvidék? - mindenesetre a századelőn kibontakozó faji és társadalmi előítéletek létrejöttének okát elsősorban az ország fokozódó bomlásában és a honfitársak közötti viszályban látja. Az 1918-as Magyarország, hűen a tengerentúlról írt darabhoz, valószínüleg tényleg értékvesztett területté vált. És Trianon mégcsak utána következett.