Kuba, Wim Wenders, elhagyott kápolna

2005.11.16. 13:48
Az egzotikus helyszíneken zavarba ejtő és melankolikus fotókat készítő Vancsó Zoltán sajátos rövidfilmet készített Wim Wenders filmje elé.
Keverhető-e a film az állóképpel? Lehet-e történet és szereplők nélkül érdekes rövidfilmet készíteni? És mi legyen azután, hogy mindezt ráadásul meg is csináltuk?

#alt# Ezek a kérdések foglalkoztatták a világ egzotikus tájain szubjektív riportfotókat készítő Vancsó Zoltánt, amikor kubai fotóiból nem csak kiállítást állított össze. A diaporáma hagyományait a számítógépeken update-elve sajátos rövidfilmet készített, amely nem csak az első két kérdésre adott választ, hanem az utolsóra is. Az ötperces, fekete-fehér alkotást ugyanis vetítik a mozik, mégpedig Wim Wenders Kívül tágasabb című filmje előtt.

A csütörtöktől játszott film mellett fotókiállításon is megtekinthető a képek egy része, persze zene nélkül. A helyszín viszont különleges, a Sóhajtenger című kiállítás ugyanis egy használaton kívüli kápolnában tekinthető meg.

Mozipremier: 2005. november 17. (forgalmazza a Best Hollywood)
Fotókiállítás: Párbeszéd Háza, Budapest 1085 Horánszky u. 20.
Megnyitja: Mispál Attila filmrendező, november 16. 18 óra
Nyitva: 2005. november 17.- december 11. Sze-Vas: 14-19 óra

Who is who
Vancsó Zoltán munkái a fotográfia klasszikus irányához kötődnek. Képei töprengésre sarkallnak, a valóság ártatlan és jelentés nélküli helyzeteit különös, misztikus dimenziókba emelik. Rendszeresen kiállító művész, egyre bővülő szakmai és laikus közönséggel. Fiatalkora ellenére 2003-ban a Magyar Fotóművészek Szövetsége elnökségi tagjává választotta.

Számos szakmai elismerés birtokosa (Balogh Rudolf-díj, André Kertész ösztöndíj). A Young Photographers United (YPU) két magyar fotográfust választott tagjai sorába, ő az egyik. Vancsó Zoltán 2004-ben William Kleinnel közösen állított ki a MEO-ban, és Kuba-sorozatával elnyerte a Sajtófotó pályázat különdíját.