Leszállóágon a Mr és Mrs

2009.04.01. 10:40 Módosítva: 2009.04.07. 16:27
A Tv2 sztárpár show-ja, a Mr és Mrs az induláskor még elszívta a nézőket a Széftől. A második héten viszont már kevésnek bizonyult az RTL-es kvízműsor ellen. A Tv2 szappanoperája, a Jóban rosszban néha lenyomta a Fókuszt a kereskedelmi korcsoportban, de az RTL Klub vezetése nem volt kérdéses a múlt héten sem. A Tv2 csak House dokival nyert, és akkor sem.

Mindkét nagy kereskedelmi csatorna visszaesést könyvelhet el a nézettségi versenyben, és ezért még csak nem is az alattomosan érkező tavaszt okolhatják. De ennél is szembetűnőbb, hogy a két hete még nagy sikerrel jelentkező a Tv2-ős új műsortól, a Mr és Mrs-től a kereskedelmi korcsoportból többen visszapártoltak a Széfhez. A Jóban rosszban viszont lendületet szerzett.

Az RTL Klub 1,6, a Tv2 2,4 százalékkal produkált kevesebbet, mint az előző héten. Ezzel szemben az m1 és a Viasat3 nézettségi eredménye egyszerre mozdult felfelé, az AGB Nielsen mérése szerint.

13. hét
12. hét

A nézettség csökkenés ellenére a Tv2 ismét felmutathat egy megnyert estét. Ha egy hajszállal is, de Hugh Laurie és Jennifer Love Hewitt megnyerték az szerda estét a Tv2-nek (Tv2: 26,8; RTL Klub:26,4). A különbség itt bőven a hibahatáron belül van, vagyis statisztikailag a két adó nézettsége közt nem volt különbség. A Doktor House (35,6 százalék) és a Szellemekkel suttogó (32,8 százalék) azért jobban szerepeltek, mint a Zsarucsapda (20 százalék) vagy a Sivatagi cápák (20,1 százalék).

Bár a teljes tévénéző korosztályában még növekedett is a Mr és Mrs átlagos nézettsége, a kereskedelmi korcsoportban felülkerekedett rajta a Széf. Két hete még a Mr és Mrs hozott magasabb közönségarányt minden nap, a múlt héten ez már csak kétszer fordult elő.

13. hét
12. hét

Saját jogon

A Jóban rosszban átlagos nézettsége nagyobb mértékben csökkent, mint a Fókuszé, de a Tv2-ős szappanopera a kereskedelmi korcsoportban ért el szebb eredményeket. A két műsor egész héten fej-fej mellett futott, és a Jóban rosszban három nap is lenyomta a Fókuszt. A Tv2 szappanoperája olyan napokon is nyert, amikor a műsorstruktúrában előtte lévő szárpár show már nem. Vagyis nem arról van szó, hogy a sztárpár show után a nézők csak úgy ottfelejtették volna magukat a képernyők előtt.

13. hét

Délutáni hajrá

A Jóban rosszban nyomulásának ellenére, a délutánokat az RTL Klub nyerte. Az Aktív és a Joshi Bharat elbújhatott a Vacsoracsata és a Mónika show mögött, annak ellenére, hogy a celebek főzőcskézése még mindig csak ismétlés.

13. hét
13. hét

Ha leszáll az est

A krimi hétfőn is nagy a küzdelem az NCIS (29,5 százalék,Tv2) és a Miami helyszínelők (29,8 százalék, RTL Klub), a Gyilkos számok (25,4 százalék, Tv2) és a Dr. Csont (27 százalék, RTL) között. A Különleges ügyosztállyal (32,1 százalék) már egyértelmű fölényt szerzett a Tv2 a Gyilkos elmékkel szemeben (20,5 százalék, RTL Klub). A Tv2 újra felvette a harcot az RTL Klub krimijeivel.

Ez a műfaj a héten többször is győzedelmeskedett. A mentalista (30,8 százalék) és a New York-i helyszínelők (29,7 százalék) is az RTL Klub nézettségére erősítettek rá. De a kereskedelmi korcsoportból ennél is többen nézték a Halálod napja akciófilmet (31,2 százalék). Egyben ez a Seagal-os akciófilm volt az RTL Klub legnézettebb esti filmje is a múlt héten.

Milliós fesztivál

A kereskedelmi csatornák hétvégi gyenge eresztéseivel mellett az m1 is szóhoz juthatott. A Csináljuk a fesztivált közel egymillió 170 ezren látták a teljes lakosság körében, miközben a Felforgatókönyvet 680 ezren látták csak a Tv2-n, a Túl közeli rokont pedig az RTL Klubon 1 millió 40 ezren nézték a teljes lakosság körében.

A kereskedelmi korcsoportban azonban az RTL Klub nyert vígjátékával (24,2 százalék), bár egy önmagához képest alacsony nézettséggel. A Felforgatókönyv 19,7 százalékos közönségarányt ért el a Tv2-n, a Csináljuk a fesztivál pedig 11,7 százalékot hozott a közszolgálati egyesnek, ami viszont a csatorna legjobb eredménye volt a 18-49 éves tévénézők körében.