Jácint
15 °C
31 °C

Megszűnik az Est Tv

2009.04.06. 12:50 Módosítva: 2009-04-06 12:57:41
A gazdasági válság miatt hivatalosan szünetelteti a tavaly indult ingyenes tévémagazin kiadását az Est Media Group, és egyelőre nem jelenik meg a Time Out magyar nyelvű változata sem. A lapon megspórolt pénzeket a Pesti Estre fordítják.

Tekintettel a gazdasági válság reklámpiacon is érezhető hatásaira, az ingyenes Est Tv kiadója szünetelteti a 2008 áprilisa óta megjelenő tévémagazin kiadását.

Az Est Media Group kiadót tulajdonló Econet honlapján megjelent közlemény szerint azért kell szüneteltetni a lap kiadását, mert a "reklámpiaci tendenciák kedvezőtlen alakulnak a pénzügyi válság miatt", az ingyenes Est Tv „reklámfüggősége pedig igen nagy", így „az invesztíciós időszak várhatóan nagymértékben elhúzódna".

A közlemény szerint a hetente 150 ezer példányban kiadott Est Tv szüneteltetése jelentős költségmegtakarítást jelent, így az Est Media több pénzt tud fordítani a többi, a hivatalos álláspont szerint a válság ellenére is jól működő termékére, többek közt a Pesti Estre.

Tévéújság azoknak, akik nem tévéznek

Tavaly az ingyenes tévéújság kiadását azzal indokolta az Est Media, hogy a kiadvánnyal azt az aktív kereső, fiatal rétegeket tudják megcélozni, amelyeket a fizetős tévéújságok nem érnek el.

„Mi azokat a fogyasztói rétegeket céloztuk meg, akik eddig nem vásároltak tévéújságot, mert életmódjuk miatt nem néznek programszerűen televíziót. Vagyis az Est Tv azért nem forgatta fel még a tévéújságok piacát, mert nem a régiektől veszünk el olvasókat, hanem újakat igyekszünk szerezni" – nyilatkozta 2008 őszén a Kreatív szaklapnak Kádár Tamás, az Est Media ügyvezetője.

Ennek megfelelően a lapot a Pesti Est szokásos terjesztési helyei helyett többek közt fitnesztermekben és irodaházakban terítették, de a kiadványhoz hozzá lehetett jutni például a Tesco áruházakban is.

Az Est Tv-nek az első, fogyasztók megkérdezésén alapuló mérések szerint mindössze 82 ezer olvasója volt, pedig a Matesz terjesztési adatai szerint mindössze a 150 ezer példányban lapszámok 1-2 százaléka nem fogy el az állványokról. Mindez azt jelentheti, hogy minden második példányt elvesznek, olvasatlanul dobnak ki, vagy, ahogy Kádár Tamás nyilatkozta: "A kutatásban a lap logóját mutatják a megkérdezettnek, vagyis egy még be nem vezetett márka nagyon nagy hátránnyal indul egy ilyen felmérésben".

Tévedtek

A rossz olvasottsági adatok ellenére a lap a hivatalos álláspont szerint hamar kedvelt lett a hirdetők körében, és Kádár Tamás év végén még optimista volt a Kreatívnak tett nyilatkozatában, mondván a jól kereső olvasóközönség miatt a lap olyan „divatárút vagy éppen drága elektronikai cikkeket gyártó cégeket is a hirdetői közé tudhat, akiket várhatóan kevésbé érintenek majd a világválság hatásai".

„Az első negyedév eredményei alapján be kell ismernünk, hogy tévedtünk a reklámpiac helyzetéről, és a nagy hirdetők sem látták előre, hogy ennyire súlyos lesz a helyzet" – ismerte el kérdésünkre Kádár Tamás, aki szerint leghamarabb jövőre veszik újra elő az Est Tv kérdését, leghamarabb akkor indulhat újra az újság.

Idén indította be előfizetői akcióját az Est Tv, vagyis elvileg az ingyenes magazint a postaládájukba rendelhették azok, akik nem akarták az állványokon keresgélni a magazint. Kádár szerint mindössze párszáz olvasó élt ezzel a lehetőséggel, velük felveszik a kapcsolatot, hogy megfelelően kárpótolhassák őket.

Az Est Media Kádár szerint nem tervezi más lapjainak megszűntetését, viszont a Time Out magyar nyelvű verziójának kiadását egyelőre elhalasztják (az egyik legfontosabb brit programmagazin magyarországi, de angol nyelvű verzióját januártól jelenteti meg a kiadó, a magazint a hotelekben ingyen osztogatják, illetve az újságárusoknál meg lehet vásárolni), de erről sem mondanak le véglegesen, mivel a licencszerződés ezt nem is teszi lehetővé.