Sámuel, Hajna
12 °C
23 °C

Angliába menekül a Viasat3

2009.04.28. 16:15
Az ORTT közszolgálati műsorokat kért volna számon a harmadik legnagyobb magyar kereskedelmi adón, ezért inkább Nagy-Britanniába tették át a székhelyük. A nézők a költözésből semmit nem vesznek majd észre.

Magyar helyett brit joghatóság alá helyezte tulajdonosa a Viasat3 kereskedelmi televíziós csatornát, amit május elsejétől a Viasat Broadcasting UK működtet, ugyanúgy ahogy a már eddig is Angliában bejelentett Tv6-ot.

A csatornát Magyarországon működtető Viasat Hungária Zrt. egyben hangsúlyozza, "a változásból sem a nézők, sem pedig a kereskedelmi partnerek nem fognak semmit érzékelni", az adás minden olyan hálózaton elérhető lesz, amelyen most fogható.

A döntést költségtakarékossági és szervezeti szempontokkal indokolta a cég, és szerintük a tulajdonos Modern Times Group (MTG) több más európai műsorszolgáltatásának Nagy-Britanniába átcsoportosítását is fontolgatja éppen.

Az ORTT szerint is racionális döntés

Racionális üzleti döntésnek nevezte a médiahatóság elnöke kedden a Viasat3 döntését az ORTT elnöke.

Ellenkező esetben a tévének közszolgálati tartalmat, sőt hírműsort kellett volna sugároznia, ha ezt nem teszi meg, az ORTT rendszeresen bírságolta volna - mondta Majtényi László, aki szerint a kereskedelmi csatorna távozásával kieső műsorszolgáltatási díj "nem nagyon súlyos tétel" a médiahatóság büdzséjében

Korábban számos kisebb, Magyarországon fogható adását magyar nyelven sugárzó csatorna helyezte magát cseh vagy román joghatóság alá, így Romániából sugároz például a Cool, a Sportklub, vagy a Film+, Csehországból ad pedig az HBO vagy a Minimax. De a nézettségi versenyben ennyire elöl álló adó még nem tette meg ezt a lépést. Itthon maradt az ORTT felügyelete alatt a Sport1 és a Sport2, a Deko és a Filmmúzeum, a Viva és a Comedy Central, a Tv Paprika és a Sepktrum, meg persze a közszolgálati adók és a két országos kereskedelmi csatorna.