Az RTL és a Tv2 könyörög a válság miatt

2009. május 5., kedd 11:01 |

A Tv2 és az RTL Klub a nehéz gazdasági helyzetre hivatkozva szeretné csökkentetni az országos frekvencia után fizetett koncessziós díjat. A két adó egyenként egymilliárdot spórolna, az MSZP és az SZDSZ már nem zárkózik el az ötlettől, pedig a díjcsökkentés működésképtelenné tehetné a köztévét.

Újabb cikkünk ebben a témában:

Nem szavaztak az RTL és a Tv2 díjának csökkentéséről - 2009.05.05.
Akár este tízig is eltarthatott volna a vita, ezért inkább egy héttel elnapolta a döntést az ORTT.
Az RTL Klub mégis beszállt a digitális átállásba - 2009.05.08.
Alku készülődik: az RTL sok huzavona után megállapodott az AH-val, cserébe egymilliárddal csökkenthetik a koncessziós díját.
Kivételeznének a Tv2-vel és az RTL Klubbal - 2009.05.12.
Az ORTT csökkentené az RTL és a Tv2 díjait, pedig jól megy az adóknak. A csatornák szerint válság van, és a köztévék elszórják a befizetett pénzeket. Egyébként akár távozhatnak is az országból.

Kedden délután egykor gyűlik össze az Országos Rádió és Televízió Testület, hogy döntsön: tényleg olyan súlyos a világgazdasági válság, hogy az országos földi sugárzású csatornák koncessziós díjának radikális csökkentésével megsegítse a Tv2-t és az RTL Klubot. A két csatorna eredetileg az összeg felezését kérte, de az ORTT egyik tagjának javaslatára felmerült, hogy a rendszert gyökeresen átalakítva tegyék bevételarányossá a befizetést.

A két csatornának az éves forgalom 3,5 százalékát kéne befizetnie. Ezserint például tavaly a hatályos szerződésben szereplő 1,8-1,9 milliárd forintos éves díj helyett az RTL Klub 1 milliárd 250 milliót, a TV2 pedig 930 milliót fizetett volna.

A bő esztendők vége?

A Tv2 és az RTL Klub már december óta próbálkozik a díjcsökkentéssel, az ORTT azonban eddig minden kérelmüket visszadobta. Múlt héten azonban megváltozott a testületi tagok véleménye, és a szocialista, illetve a szabaddemokrata tagok már arról beszéltek, hogy a válság kihívásaira az ORTT-nek is válaszolnia kell. Kedden délelőtt Ladvánszky György szocialista, jelölt kérdésünkre azt mondta, hogy még átnézi a pro és a kontra érveket szavazás előtt, de az biztos, hogy a díjtételek átalakítása elkerülhetetlen.

A legfontosabb indokok közt szerepel a válság mellett az is, hogy a kábeltévék előretörésével a két országos adó nézettsége csökken, így tulajdonképpen a frekvencia kevesebbet ér. Az igazság azonban az, hogy a kábelcsatornák nézettségi növekedése ellenére a két nagy csatorna reklámbevételei folyamatosan nőnek, ráadásul a kábelpiac jelentős része az RTL Klubhoz köthető IKO tulajdonában van, illetve az RTL cége értékesíti sok lábeladó hirdetési idejét.

A Tv2 és az RTL Klub annak ellenére reménykedhet a díjcsökkentésben, hogy tavaly mindkét cég rekordárbevételt ért el, az RTL Klub 35,6 milliárd forintot termelt, míg a Tv2 26,5 milliárdnyi bevételnek örülhetett. Ez úgy tudjuk, hogy körülbelül 6 milliárd forint adózás előtti nyereséget jelenthet az RTL Klubnál, és 4 milliárdot a Tv2-nél.

Alig másfél hónapja mindkét csatorna lelkes sajtóközleménnyel ünnepelte a sikert, most mégis mindketten a válságra panaszkodnak, nem is teljesen alaptalanul. Információnk szerint ugyanis az RTL Klub reklámbevételei az első három hónapban 15 százalékkal estek az előző év hasonló időszakához képest, és a Tv2-nél is ugyanennyivel kevesebb lehet a bevétel. (A Tv2-nél tíz százalékos leépítés volt, míg az RTL Klub több szerkesztőségében is tíz százalékkal csökkentették a dolgozók fizetését a válság miatt).

A kérdés csak az, hogy a válság miatt csökkenő bevételek miatt az állam elengedheti-e a koncessziós díjakat olyan cégek esetében, amelyek azért nem állnak rosszul, a Tv2-t, és az RTL klubot sem fenyegeti csőd, a Tv2-t tulajdonló ProSiebanSat1-csoport ügyvezető igazgatója az Indexnek még azt mondta, hogy felékszültek a válságra, amely egyébként sem az országos adókat érinti majd a legsúlyosabban.

Sőt, úgy tudjuk, hogy mindkét adó megtalálta már a megspórolt koncessziós díj helyét: a Tv2 szinte pontosan ennyit költött a Bajnokok Ligája jogainak megszerzésére, információink szerint az RTL Klub pedig már készül a Celeb vagyok, ments ki innen újabb szériájának forgatására, az argentínai forgatás költsége várhatóan több mint félmilliárd forint lesz.

Ellehetetlenítené a közmédiát

Ha közel kétmilliárd forinttal kevesebbet fizetne a két országos kereskedelmi csatorna, az a közszolgálati televíziót lehetetlenítené el, illetve a haldokló digitális átállás népszerűsítésére szánt alapot rövidítené meg, mivel a koncessziós díjból származó pénzeket az MTV és a Duna Televízió kapja, a többit meg a digitális átállásra fordítják. (A médiatörvény rendelkezése alapján az RTL Klub koncessziós díja az ORTT egy külön pénzalapjába folyik be, és csak a digitalizációra fordítható, míg a TV2 díjából hetven-harminc arányban osztozik a Magyar Televízió és a Duna Televízió. A tévék már most jelezték, hogy a Bajnai-csomag egyéb megszorításai mellett ellehetetlenítené őket a forrásmegvonás. A kieső pénz legkevésbé a digitális átállásra fordított alapból hiányozna, hiszen a tavalyi 800 millió forint is még mindig a számlákon pihen, nem tudtak elkölteni erre a célra.)

Majtényi László, az Országos Rádió és Televízió Testület elnöke szerint "bedőlhet" a hazai médiarendszer, ha a testület többsége megszavazza a javaslatot: nemcsak a két közszolgálati tévé alól húznák ki a szőnyeget azzal hogy egymilliárddal kevesebbet kapnának, de nem jutna pénz sok olyan helyi rádió és televízió támogatására sem.

Az ORTT fideszes delegáltja, Szalai Annamária szerint pedig egyenesen törvényellenes lenne megszavazni a koncessziós díj csökkentését, mivel az ORTT költségvetését érintő kérdésekben csak az Országgyűlésnek van hatásköre. Ha ma délután az ORTT megszavazza a csökkentést, akkor a fideszes delegált várhatóan a bírósághoz fordul.

Ezzel a lépéssel akár egy jól kidolgozott háttéralkut is akadályozhat az ellenzéki jelölt, hiszen a Hírszerző információi szerint a díjcsökkentést azért szavazza meg az ORTT, mert cserébe a Tv2 és az RTL Klub nem akadékoskodik tovább, hanem részt vesz a digitális földfelszíni sugárzásban, és szerződést köt az Antenna Hungáriával.

A baj csak az, hogy már a lejárt koncessziós szerződést is azért hosszabbították meg 2005-ben tovább hét évvel új pályázat és a díj emelése nélkül, mert a két adó azt ígérte, hogy támogatja a digitális átállást.

Címkék:


Kapcsolódó anyagok:

Feleannyit akar fizetni a TV2 és az RTL Klub  - 2009.03.18.
Kérik az ORTT-től, csökkentsék felére a sugárzási díjat.
Haldoklik a digitális átállás - 2009.05.04.
Milliárdokért nézzük a semmit. Az Antenna Hungáriától akár vissza is vehetik a koncessziót. Megint elszúrták.
A Tv2 szerezte meg a BL jogait - 2009.04.29.
A Tv2 heti egy meccset ad, a többi mérkőzés a DigiTv még nem is létező adójára került.

Kommentek

  • 2009.05.05 12:08:35Günther

    Nekem az a vélemény hogy ha nem bírják fizetni csukják be a boltot és menjenek máshova közvetíteni.

    Senkinek nem hiányozna ez a két tv a sok selejt műsorukkal.

    Az meg hogy nem lenne miről pletykálni mert nem lenne joshi barát münika show meg győzike és t ársai azzal csak a magyarság nyerne

  • 2009.05.05 12:11:28Rob67

    A baj csak az, hogy már a lejárt koncessziós szerződést is azért hosszabbították meg 2005-ben tovább hét évvel új pályázat és a díj emelése nélkül, mert a két adó azt ígérte, hogy támogatja a digitális átállást...
    Hát úgy tűnik egy politikust lehet csak rávenni minden faszság megevésére...
    Méfiában dolgozó szakembernek hinni???
    Ajaj, ezt már az oviban is tanítják.
    Vagy valami más is van a háttérben amitől a fiúklányok véleménye most megváltozott?
    Nem, pénz biztosan nem lehet az...
    Ők nem olyanok.

  • 2009.05.05 12:28:05lolperec

    válság alatt mindenki bepróbálkozik..
    csak idő kérdése volt..

    mondjuk mindkét csatorna siralmasan butító műsorok tömegét sugározza..
    a nép átlagIQja is emlekedne talán, ha nem a Maunika són zsibbadna minden délután..

  • 2009.05.05 12:29:22lolperec

    válság alatt mindenki bepróbálkozik..
    csak idő kérdése volt..

    mondjuk mindkét csatorna siralmasan butító műsorok tömegét sugározza..
    a nép átlagIQja is emlekedne talán, ha nem a Maunika són zsibbadna minden délután..

  • 2009.05.05 12:38:05vernarancs

    Zarjak be a boltot, igy van. Ha nem tudjak nyeresegesen uzemeltetni akkor rolo oszt jonapot. En is mehetek akkor a kormanyhoz, hogy most kicsit szarul megy, nem fizetnek csak 50% adot?
    Ez a ket selejt egyebkent is tobb kart okoz mint a II. vilaghaboru. Gyozike, Mounika, Balazs, hal a tortan. Mi ez a sok szar?

  • 2009.05.05 12:39:10vernarancs

    Zarjak be a boltot, igy van. Ha nem tudjak nyeresegesen uzemeltetni akkor rolo oszt jonapot. En is mehetek akkor a kormanyhoz, hogy most kicsit szarul megy, nem fizetnek csak 50% adot?
    Ez a ket selejt egyebkent is tobb kart okoz mint a II. vilaghaboru. Gyozike, Mounika, Balazs, hal a tortan. Mi ez a sok szar?

  • 2009.05.05 12:39:17vernarancs

    Zarjak be a boltot, igy van. Ha nem tudjak nyeresegesen uzemeltetni akkor rolo oszt jonapot. En is mehetek akkor a kormanyhoz, hogy most kicsit szarul megy, nem fizetnek csak 50% adot?
    Ez a ket selejt egyebkent is tobb kart okoz mint a II. vilaghaboru. Gyozike, Mounika, Balazs, hal a tortan. Mi ez a sok szar?

  • 2009.05.05 12:42:01hogyismondjam

    Jajj Győzikének, és a celebeknek 10%-al csökkenne a fizetése??? Mi lesz velük, szegény, okos, ártatlan emberekkel...? Ha nem tudják fizetni a díjat, nem kell, megvan az ország RTL Club, és TV2 nélkül is... Jöjjenek olyan TV társaságok, akik ki tudják fizetni!

  • 2009.05.05 12:43:02vernarancs

    Zarjak be a boltot, igy van. Ha nem tudjak nyeresegesen uzemeltetni akkor rolo oszt jonapot. En is mehetek akkor a kormanyhoz, hogy most kicsit szarul megy, nem fizetnek csak 50% adot?
    Ez a ket selejt egyebkent is tobb kart okoz mint a II. vilaghaboru. Gyozike, Mounika, Balazs, hal a tortan. Mi ez a sok szar?

  • 2009.05.05 12:43:34blackdogone

    A válságra való hivatkozással én pedig sokkal kevesebb adót és járulékot szeretnék fizetni.

  • 2009.05.05 12:44:27vernarancs

    Zarjak be a boltot, igy van. Ha nem tudjak nyeresegesen uzemeltetni akkor rolo oszt jonapot. En is mehetek akkor a kormanyhoz, hogy most kicsit szarul megy, nem fizetnek csak 50% adot?
    Ez a ket selejt egyebkent is tobb kart okoz mint a II. vilaghaboru. Gyozike, Mounika, Balazs, hal a tortan. Mi ez a sok szar?

  • 2009.05.05 12:48:20vernarancs

    Zarjak be a boltot, igy van. Ha nem tudjak nyeresegesen uzemeltetni akkor rolo oszt jonapot. En is mehetek akkor a kormanyhoz, hogy most kicsit szarul megy, nem fizetnek csak 50% adot?
    Ez a ket selejt egyebkent is tobb kart okoz mint a II. vilaghaboru. Gyozike, Mounika, Balazs, hal a tortan. Mi ez a sok szar?

  • 2009.05.05 12:49:39Dixie.Flatline

    csukják be a boltot és ennyi. Nem fogok sírni ha mindkét moslék eltűnik a fenébe.

    Ahogy egy jóbarátom mondta a minap: Magyarországot nem fenyegeti a sertésinfluenza, mert a vírus birkákat nem támad meg.

  • 2009.05.05 12:50:17Berkela

    'TV kettő és RTL nálunk senkit se érdekel, nálunk mindenki környezet-barát és kritikus tömeg' nos ez az egész koncesziós díj csökkentés csak azt mutatja számomra újra, hogy az MSZP a gazdag válalkozókat támogatja akik a celebek és a szaros show-mű-sorok teremtő szennyei, a kulturális értékeket és az érték közvetítését meg még jobban hátérbe szorítani, hisz abba nincs pénz...(mind1 hisz a komcsi rendszer be se szerették az értelmes embereket)

  • 2009.05.05 12:55:10Dixie.Flatline

    Berkela, a népbutítás pártfüggetlen.Eddig is úgy voltak vele, a média a figyelemelterelés eszköze, amit maximálisan ki is használnak.Az a hülye római már vagy 2000éve elmondta mi kell a népnek: Cirkusz és kenyér. Na cirkusz az már régóta van.

  • 2009.05.05 12:59:01Indi Ferenc

    Szerintem badarság azt várni, hogy az országos csatornák "bezárásával" eltűnnének a népbutítónak nevezett műsorok. Az alacsonyabb igények kiszolgálását akkor a kisebb, már külföldre menekült kábelcsatornák vennék át. A népek nem az RTL-en néznék a Mónisót, hanem a Cool-on Orosz Barbara heverészése közben tálalt soft pornót. Vagy Jerry Springert a Zone Club-on.

  • 2009.05.05 13:01:22Arek

    Egyet értek a hozzászólókkal. Nekünk se engednek az adóinkból, járulékainkból (éppen, hogy növelnék). Függetlenül a műsorkínálatuk minőségétől, milyen alapon kérik? Fájni fog. Mindenkinek. Akkor nekik is. Megint a kisemberek pénzén spórolnak, miközben ezek a TV birodalmak könyörögnek, mert nem tudnak megemészteni 3,5 %-ot.
    Nem tudom, a szocialisták nem szenvednek egyfajta tudathasadással? Gerincbántalmaik mindenesetre biztos nincsenek...

  • 2009.05.05 13:01:45n a g y z a

    szerintem is jobb lenne ha eltűnne mindkettő a fenébe

  • 2009.05.05 13:01:53Yooha

    Én meg szeeretném kérni, hogy a rezsimet felezzék meg, mert válság van. Köszönöm!

  • 2009.05.05 13:03:07yoshi

    "A Tv2 és az RTL Klub annak ellenére reménykedhet a díjcsökkentésben, hogy tavaly mindkét cég rekordárbevételt ért el, az RTL Klub 35,6 milliárd forintot termelt, míg a Tv2 26,5 milliárdnyi bevételnek örülhetett. Ez úgy tudjuk, hogy körülbelül 6 milliárd forint adózás előtti nyereséget jelenthet az RTL Klubnál, és 4 milliárdot a Tv2-nél."
    Hova sírunk má! Van itt lé. Szegények de sajnálom őket. De rossz lehet nekik az a 6, 4 millárd bevétel PLUSZBA. Ha leadozza és kifizeti akkor is marad a mézescsuporba MÉZ bőven.

  • 2009.05.05 13:04:51yoshi

    Adják oda a nyugdijjasoknak, meg a becsődőlt családoknak. Végre valami értelmest is tehetnének.

  • 2009.05.05 13:12:58babhun

    1. Egy bérből és fizetésből élő állampolgár (az internacionálé éneklése nélkül) a jövedelme 30-40%-át fizeti be adó formájában.
    2. A kormány nemrégen döntött egy súlyos megszorító csomagról.
    3. A TV2 és az RTL Klub számára beszállító produkciós cégek (Mónika só, Sztárok a jégen, Megasztrár, stb.) az ország legjövedelmezőbb cégei közé tartoznak (luxemburgi székhellyel).
    4. Jövőre választások lesznek és ott a két országos adó hírműsorainak hozzáállása a jelenlegi kormánypártokhoz sokat fog számítani, a jóindulat már most néhány milliárdba kerül (az adófizetőknek).

    A cégek az extraprofit és a kiemelkedő jövedelmezőség megőrzése érdekében a legkönnyebb ellenállás irányába mozdultak el, ahol még adhatnak is valamit a pénzért cserébe a két kormánypártnak.

  • 2009.05.05 13:13:59panasonic00

    A 13-NYUD.JAM KELLENE A KET MOCSOK TVENEK KÖPEDELEM
    EZ AZ ORSZAG A NYERESEGET NEM KINALTAKFEL EGY NYUGD.
    JASNAK SEM MOST SEGITSEGET KERNEK A gusztos peter MAJD SEGITNEKIK KOCSOG BANDA DACHAU!!!!!!!

  • 2009.05.05 13:15:32Körömcsiga

    "http://index.hu/kultur/media/2009/03/16/rekordbevetel_az_rtl_klubnal/"

    "http://index.hu/kultur/media/2009/03/11/rekordbevetel_a_tv2-nel/"

    Miről is beszélünk??? Könyörgöm, ez egy másfél hónapos hír! Válság van tavaly október óta, ébredjünk már fel. Semmit nekik, ott a rekordbevétel, telik rá.

  • 2009.05.05 13:16:13tézé 2

    Eddig a nyugdíjísok, most meg a két mocskot öntő csatorna fogja a választásokat eldönteni.

    Bravó!!!! Hát még mindig ezt kell csinálni.

  • 2009.05.05 13:20:38vernon

    Inkább meg kéne emelni a díjaikat, elvégre mindenki többet fog fizetni mindenért, pont a rekordbevételesek akarnak kevesebbet?! Vérlázító!!

  • 2009.05.05 13:23:52Jelenek

    Esetleg a Magyar Televíziónak vagy a Duna TV-nek! Kltúrát a népnek, hejj!

  • 2009.05.05 13:26:20gabóvitéz

    Az a kultúrmocsok, népbutítás, amit ez a két csatorna egymást túlharsogva közvetít sok-sok éve, tényleg felháborító. Oké, szükség van kereskedelmi csatornákra, de akkor törvényi szinten kötelezni kell őket egy erkölcsi minimum betartására. Később ennek alapján lehetne tárgyalni velük a koncessziós díj mértékéről. Nem túl bonyolult...

  • 2009.05.05 13:32:57fifi156

    Fizessenek csak. De az se baj ha eltünnek és átadják a helyüket olyan csatornáknak akik normális műsort sugároznak főidőben. Amit ezek ketten müsornak hivnak az több mint szenny.

  • 2009.05.05 13:33:34magyar állampolgár

    "az MSZP és az SZDSZ már nem zárkózik el az ötlettől"
    Sunyi, vérszívó, hazaáruló banda.

  • 2009.05.05 13:34:19Janokapapa

    tv-t törölni kellene teljesen, internetet és szabad médiát mindenkinek, azt támogassák...

  • 2009.05.05 13:34:29El Argentino

    Jól kitalálták és együtt adják elő a díjcsökkentést. Nem tudom mit háborognak itt néhányan, ha nincs maunika, meg yusi barát, attól aki hülye még az is marad, nem fog javulni a helyzet. Ha már felülről szóltak az ORTT-nek, akinek szintén a jó... valószínűleg bele fog menni.

  • 2009.05.05 13:34:38emzéperiksz

    Szerintem egy vasat se fizessenek. A Magyar Televízióra kár költeni, mert csak elbasszák úgy, hogy a láttatja semmi.
    34,2 milliárd forint bevétele volt az MTV-nek 2007-ben, az RTL bevétele tavaly ezek szerint 35,6 milliárd volt, mínusz 1,9 milliárd koncesszió - kevesebből gazdálkodik, mint a köztévé. Mégis képes nézhetőbb műsort csinálni a jelek és az adatok szerint.
    A Magyar Televízió 35 milliárd forintnyi pénzkidobás évente az országnak.

  • 2009.05.05 13:38:03saja

    Igeeeeen, szenvedjenek a szennycsatornák!!!

  • 2009.05.05 13:41:35tlantos

    Günther

    "Nekem az a vélemény hogy ha nem bírják fizetni csukják be a boltot és menjenek máshova közvetíteni."
    100%-ig egyetertek. Ugyis maradnak, mert a kisebb haszon is haszon. Es meg igy is eleg nagy.
    Mondjuk az mtv-bol nyugodtan megszuntethetnek az egyiket, minek allami zsebbol 2 kozszolgalati ado?

  • 2009.05.05 13:43:04hogyismondjam

    Eszem megáll a tőkével elárasztott cégek elkezdenek könyörögni? RTL Klub Győzikéstül? Tv2? Metró4 épjtője? ...mennyenek haza saját országukba, ha nem tetszik valami, ott lopják szét saját államukat... Ja hogy most nem 400%-os a hasznon, csak 300% lenne? Vágó István sem fog éhen halni, pedig egy gimnazistát végzett is el tudja olvasni a megoldást a képernyőről... Győzikének 10%-kal csökken a fizetése... jaj szegény Győzike, mi lesz vele... És szegény Pákóval mi lesz??? Senki nem aggódik, hogy 10%-kal csökkenne a fizetése???
    Lassan ideje lenne ha elhúznának a halálba a tehetségtelen sztárok, és celebeknek kikiálltott semmirekellők! Beleértve a politikusok jó részét is!

    És az ORTT-nél most mennyi pénzt csúsztatnak a zsebekbe, hogy milliárdokat lopjanak az államtól megint? Jelenlegi politikusok, és a hozzájuk közel álló médiák: egy büdös maffia az egész, amivel szellemileg próbálják leépíteni az embereket... Semmi gond, ha megszűnnek a magyar kereskedelmi csatornák... (de miért szünnének meg, amikor teleömik a pénztárcájukat???)nézzünk angolt, legalább tanulja az ember a nyelvet...
    RTL Club is megépjtette a médiabirodalmát, pénzük tehát van bőven! Ha nincsen pénzük valóban, akkor költözzenek vissza a régi helyükre!

  • 2009.05.05 13:47:17Deimosz

    zárják be az egészet egy rakat .... rajtunk se segítenek rajtuk mért pont rajtuk kéne segíteni.

  • 2009.05.05 13:48:02Spiro

    A Magyar Rádió-, Magyar Televízió-, Duna Televízió-, Média közalapítványok-, MTI támogatása és az Üzemben tartási díj pótlásának kiadásai 53,56MRD költségvetési kiadást jelent.
    Talán jó lenne észrevenni, hogy elég lenne 1 közszolgálati TV és Rádió csatorna, a hírügynökséggel egy szervezetbe integrálva nagy jóindulattal 10MRD-os költségvetési támogatással a tényleges közszolgálati feladatokra (ha nincs ilyen, akkor ne sugározzon, vagy reklám bevételekből biztosítsa költségeit). Megtakarítás 43,56MRD. Ha az egyéb kereskedelmi csatornákra bíznánk a közfeladatok ellátását, akkor talán még olcsóbb lehetne, azaz le lehetne barterezni a frekvencia díjat és a közszolgálati feladatokat.

  • 2009.05.05 13:48:19vernarancs

    gabóvitéz, van a mediatorvenyben hasonlo. Kotelesek kulturalis musorokat is sugarozni. Ezert van pl. a XXI. szazad cimu musor. Ami termezstesen ejfel korul megy mindig. Ha nem lenne kotelezo akkor az helyett is gyozike lenne.

  • 2009.05.05 13:51:45bbla

    Miért van az, hogy ebben az országban egyesek számára evidens, hogy mással nyelessék le a békát? Miért nem mehet csődbe egy bank vagy egy kereskedelmi tévé? Ha nem tetszik, hogy csökken a haszon (azért marad így is bőven), akkor tessék lehúzni a rolót és hazamenni a francba. Egy darabig biztos véres könnyeket sírunk, míg kiheverjük a celebcunami és a szar a tortán nélküli világot, de aztán kiderülhet, hogy van az életnek egy olyan élhető dimenziója is, amiből nem hiányzik a kereskedelmi televíziózás. Na jó, azért a Budapest TV-t nem adnám semmiért.

  • 2009.05.05 13:56:42tlantos

    a hazon kivult mar ismetlik szombat delelott. a xxi. sz. kivul az meg hasznalhato musor.
    viszont ha nem lenne jozsi barat, akkor el kene menni a nyockerbe ciganyverekedest nezni, igy meg nezheted a fotelbol.

  • 2009.05.05 14:00:59gabóvitéz

    vernarancs, igazad van, de a médiatörvény egy rakás sz*r, sajnos. Van egy másik probléma is van ezekkel a csatornákkal kapcsolatban: a 2005-ös koncesszió-hosszabbításért cserébe ingyen nyomják a propagandát a baloldal mellett. Gyakorlatilag szerepet vállalnak Magyarország tönkretételében! Ezért is szükség van országgyűlési választásra, azonnal!!!!!

  • 2009.05.05 14:07:07vernarancs

    gabóvitéz, en szemely szerint nem latom, hogy miben nyilvanul meg a kereskedelmi adok baloldalisaga. Sot a kiralyi TV-nel is csak az este a necces a tobbivel nincs baj. Csak tudni kell ertelmezni amit nez az ember. Egyebkent en nem hiszek abban, hogy a valasztasokkal barmi valtozna. Viktorek is ugyan olyan szar alakok mint a szocik. Ha nem rosszabbak... Sokkal karosabb az az igenytelenseg ami arad ezekbol a kereskedelmi csatornakbol.

  • 2009.05.05 14:16:59maddam

    Szegény RTL, meg TV2, annyira sajnalom oket és hogy még van pofájuk ehhez, kit érdekel?!

    Magyarországon hány ember kakált be a válságban és ki nem szrja le oket?

    Én biztos nem adnék ezeknek a cégeknek egy lópikulát sem, max antikultúra díjat, de nyilván odafennt az ORTTnél, ahol annyira fair emberek ulnek, ott ezt máshogy látják...

    MO-béke poraidra

  • 2009.05.05 14:19:37gabóvitéz

    Nem akartam elmenni politikai irányba :) de kell egy új médiatörvény! A csillagászati profit megszerzéséért cserébe így végre követelhetnénk is tőlük valamit. Ezek a csatornák nem fogják maguktól felvállalni a "magas kultúrát".

  • 2009.05.05 14:25:25zZz

    bbla: "Miért nem mehet csődbe egy bank vagy egy kereskedelmi tévé?"

    Sajnos a bank esetében nem ilyen egyszerű a dolog. Nem csak állások vesznének el, hanem sok ember pénze is eltűnne mindörökre (kivéve azt, amit a betétvédelmi alap garantál), ill. a bank bukása továbbgyűrűzne és órási gondokat okozna más bankoknak is, így kvázi az egész pénzügyi rendszernek. A pénzügyi rendszer megrendülését meg te sem akarod átélni.

  • 2009.05.05 14:26:02zZz

    "órási"

    Mármint óriási...

  • 2009.05.05 14:28:07cordi

    vernarancs
    Azért a reggeli műsor a királyi TV-ben sem nevezhető se semlegesnek se jobboldalinak!!
    Én már elő sem fizetek ezekre a csatornákra! Minek?
    Ezért még valaki kiad pénzt ?

  • 2009.05.05 14:31:12operátor

    Jó pofa ez a két kanális. Nem elég, hogy évek alatt elvitték a társadalmat egy abszolút nem kívánt irányba (ömlik a szar a nyakunkba, persze sokan alá is állnak, csak ami szétesik, elrohad, kifolyik, felrobban, szétszakad, hasán jön ki a karja - annak van értelme) hanem még azt kérik, hogy ehhez járuljak hozzá a pénzemből azzal, hogy mérsékeljük a koncessziós díjaikat. Ráadásul nőttek a bevételeik. Ezek normálisak??????
    Ezek a patkányok nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a társadalom már már kifordul önmagából, és úgy viselkednek az emberek egymással, ahogy. Én felemelném duplájára a díjakat, és a pénzből megpróbálnám rendbe hozni a károkat, amiket ezek a mocskok okoztak. Észre kellene venni, hogy ezek akkora szarok, mint a ház.
    Amúgy ha a díjcsökkentés átmegy, akkor azt szeretném megkérdezni, de egyenként az ORTT tagjaitól, ki mennyit kapott a szavazatáért a kanálisoktól?
    A digitális átállástól persze, hogy fosnak, addig lehet kényelmesen ellenni, amíg nincs országos konkurencia.

  • 2009.05.05 14:33:34vernarancs

    cordi, lehet. Reggel nem szoktam tv-t nezni. igazabol este se nagyon. a kiralyi tv-n legalabb van kulturalis musor. meg mese :)

  • 2009.05.05 14:40:25tlantos

    ZZZ:
    pedig nyugodtan csodbemehetnenek a bankok is.
    minden vagyonat, koveteleseit eladni, penzet kifizeni a beteteseknek, a maradek tartozast (ha van) fizetheti az betetbiztositas.
    tutira kevesebbe kerulne, mint megtamogatni oket,hogy mukodjenek tovabbra is szarul, felvegyek a premiumot, meg koltsenek felelotlenul.

  • 2009.05.05 14:52:35aakcs

    vérnarancs
    ha egyszer irod le akkoris szar amit irsz

  • 2009.05.05 14:59:41vernarancs

    aakcs, nekesd is kar volt ezert koptatnod a billentyuket.

  • 2009.05.05 15:03:15lagopus

    Alapból minek TV? százmilliók mennek el celebvagyokra? Arra van kurva nagy szüksége az emberiségnek! Abbittos! Kurvák!

  • 2009.05.05 15:07:40lagopus

    PénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénz

  • 2009.05.05 15:08:15lagopus

    PénzPénzPénz
    PénzPénzPénzPénzPénz
    Pénz
    PénzPénz
    PénzPénzPénzPénz
    PénzPé

  • 2009.05.05 15:12:05lagopus

    PénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPé
    Erősebb kutyus will FUCK!
    PénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénz
    Erősebb kutyus will FUCK!
    PénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénz
    Erősebb kutyus will FUCK!
    PénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénz
    Erősebb kutyus will FUCK!
    PénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénz
    Erősebb kutyus will FUCK!
    PénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénz
    Erősebb kutyus will FUCK!
    PénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénz
    Erősebb kutyus will FUCK!
    PénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénz
    Erősebb kutyus will FUCK!
    PénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénzPénz

  • 2009.05.05 15:20:04aakcs

    Köcse magadnak irsz?

  • 2009.05.05 15:58:47kontraszt

    ez igen egyszerű; nincs népjóléti szolgálat, ha nem megy a műsorszolgáltatás a jelenlegi feltételek mellett, akkor el lehet ballagni. lesz más helyettük, egészen biztosan ...

  • 2009.05.05 17:09:06zZz

    tlantos: ha ilyen egyszerű lenne, akkor én is azt mondanám, bukjanak a bankok. De pont arról van szó általában, hogy ha egy bank csődbe megy, akkor közel sem tudja kifizetni sem a tartozásait, sem a betéteseit. Néhányakat kifizetnek a rangsor elejéről, a többiek meg bukják a pénzüket.

  • 2009.05.05 17:36:12kobor42

    Kohn és Grűn sétálnak az utcán, amikor egy kisfiú elkezdi csúfolni őket. Kohn odamegy hozzá, és ad neki egy 10est.
    Grűn meglepve kérdi:
    - Ezt miért csináltad?
    - Most majd másokat is csúfolni fog, hogy ők is adjanak neki pénzt?
    - És az neked miért jó?
    - Egyszer majd csak pofon vágja valaki.

    Mikor jön már az a pofon???

  • 2009.05.05 17:37:07Rumi

    Tök jó! A cégnél a válságra hivatkozva megvonták
    januárban az összes havi és negyedéves úgynevezett
    bonuszt, nem volt béremelés (kb-25000/hó bruttó). Állambácsi megemelte az adókat, növekedet a rezsi...
    Annyira együtt érzek velük!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 2009.05.05 18:29:07eszter0316

    Hello mindenki..nem tudjátok,hogy egy magamfajta hétköznapi ember ha beküldi az Indexre az írásait akkor azt megjelenítik-e?vagy mit kell tennem ahhoz hogy megjelenítsék az írásomat?

  • 2009.05.05 20:27:39Vincenzo testvér

    Gyerekek, mint tudjátok, a TV2 és az RTLKlub is a mostani kormányzó pártok védencei és előretolt bástyái a hatalomért folyó harcban. Az ő idejükben nyert ez a két tévé (volt is belőle vihar, hiszen nem ők adták a legjobb ajánlatot, ha korrektül nézzük), az ő idejükben volt sürgős a határidő lejárta előtt egy évvel meghosszabbítani a koncessziós szerződést. Van még kérdés?

  • 2009.05.05 23:02:43Deflorálatlan Mirjam

    Zsidózni nem szabad? Cigányozni nem szabad? Pofa be mindenkinek, mert nagy baj lesz! Ombudszmanbusman és kurva világ....stb. De legalább TV-zni szabad.
    Dögöljenek meg a goj butító műsoraikkal. Szopós faszok és picsák akik beteszik a lábukat savanyú cukorra valóért. Rohadtul meg lehet lenni ilyen csatornák nélkül. A Fenyő gyilkosságnál már sejthető volt a fertő. Akkor volt még tisztesség és hitelesség, amikor hétfőn nem volt adás. Az volt az igazi cenzúra. Szóval egy kutya. A médiába bele kell rondítani. A bankra csak a nagyvilági életben van szükség, nem kell annyira istápolni. Rohadjon magábank az is. Az marad életképes hosszú távon, aki előállít valamit, még ha nem is jól él. De ezt mindíg tudja. A spekulánsoknak és reklámoknak golyót!!! Csatornába velük.Pl. RTL csatornába.

Comment:com

Gyerekkori haverja pereli a Walking Dead íróját
Robert Kirkman és Tony Moore fiatalkorukban közösen találtak ki mindenféle történeteket zombikól meg apokaliptikus eseményekről, aztán Kirkman egy szép napon rávette Moore-t, hogy ugyan ruházza már rá az élőhalottas projekt jogait, Moore meg belement, és csak most jött rá, mekkora faszságot csinált.

KönyvesBlog

Kertész Imre: Magyarország a végzetes döntések országa
Kertész Imre interjút adott a Le Monde francia napilapnak, amelyben leginkább Magyarországhoz fűződő viszonyáról, a mai politikai és társadalmi helyzetről beszélt, kevésbé az írásról.

Shopline

C-Travel ajánlatok

Hirdetés

KIPUFOGÓ KLINIKA
Ha csörög, ha zörög, ha lejárt, ha lóg, hozza hozzánk! Kipufogó-Műszakivizsga-Gyorsszerviz
Fiatalos arcbőr!
Próbáld ki a hyaluron savas 5 fázisú arckezelést most 51% kedvezménnyel!