A spanyolok fele a BL-döntőt nézte

2009.05.29. 16:32 Módosítva: 2009.05.29. 17:03
Magyarországon még egymillió ember sem látta a Barcelona-Manchester összecsapást a közszolgálati televízióban, a második félidő verte csak meg a kereskedelmi csatornákat.

Magyarországon nem teljesített túl jól a Bajnokok Ligája, már ami a reklámozóknak fontos, 18-49 év közötti lakosságot érinti. A célcsoport 6,7 százaléka látta a meccset, ez az éppen tévé előtt ülők 17,5 százalékát jelenti. Eközben a meccsel párhuzamosan futó Doktor House közönségaránya 25,6 százalék volt, míg például a Barátok közt 31,2 százalékos közönségarányt küzdött ki magának.

Az adatokból jól látszik, hogy a Barcelon-Manchester összecsapás második félideje tudta csak legyőzni a Tv2-t és az RTL Klubot, ebben az időszakban a közszolgálati csatornát többen nézték, mint a kereskedelmi adókat.

A teljes lakosság körében 23,3 százalékos közönségarányt ért el a műsor, ez 947 ezer nézőt jelent az AGB Nielsen statisztikai adatai alapján. Az AGB adatai azonban csak az otthoni tévézést képesek megbecsülni, nagy sportesemények alatt sokan szórakozóhelyeken vagy barátoknál néznek tévét, ezért egyes becslések szerint ez a nézettség akár 15-20 százalékkal is magasabb lehet.

Egész Európa nézte

A Bajnokok ligája idei kiírásának döntőjét nem csak nálunk, hanem szerte a világon hatalmas érdeklődés övezte, bár a 2006-os Barcelona-Arsenal meccs nézettségét még így sem tudta megközelíteni, azt ugyanis 86 millió néző látta élőben, míg az ideit becslések szerint "csak" 76 millió.

A briteknél a tavalyi döntő nézettsége 11,1 milliós volt, ami 46 százalékos közönségarányt jelentett, de akkor két szigetországi csapat küzdött a trófeáért, míg idén a Barcelona verte a Manchester Unitedet. Az ITV adatai szerint az átlag nézőszám 9,6 milliós volt (39 százalékos közönségarány), de ez az adat volt, hogy 10,3 millióra emelkedett, igaz, miután a Barcelona megszerezte a mindent eldöntő második gólt, a britek közül páran otthagyták a meccset (8,9 millióan maradtak az utolsó tíz percre).

A spanyoloknál természetesen minden pont fordítva történt: a meccset közvetítő Antena 3 TV 11,3 millió nézőt regisztrált, ami 61,7 százalékos közönségarányt jelent, egyben az év eddigi legmagasabb nézettségét a szabadon fogható spanyol tévének. Ehhez ha hozzátesszük a fizetős Canal Plus adását nézők számát (körülbelül 800 000 néző), akkor a közönségarány 62,5 százalékosra emelkedik. Ilyen sokan a 2000-es spanyol házidöntő (Real Madrid - Valencia) óta nem néztek BL-döntőt az ibériai félszigeten.

Európa többi részén is népszerű program volt a foci szerda este. Az olasz RAI 36%-os közönségaránya (átlagosan 9.63 millió néző) ahhoz képest meglepően magas, hogy olasz csapat a döntő közelébe nem került. A németeknél közvetítő Sat-1 vezetősége is minden bizonnyal örült a 6.5 millió nézős (23 százalékos közönségarány) adatoknak, és a francia TF1-en is elég sokan (8,25 millió néző, 34 százalékos közönségarány) látták a közvetítést. Az európai futball iránt annyira nem lelkesedő USA-ban az ESPN közvetítette a meccset, és az időeltolódás ellenére (a keleti parton délután 3/4 3-kor kezdődött a meccs) az európai klubfutball-közvetítések történetében rekordnak számító, 1.43 milliós nézettséget ért el vele.