Csiszár Jenő lesz az Advenió által működtetett Klassz FM arca, a médiaszemélyiség egyrészt a menedzsment tanácsadója lett, másrészt információink szerint valószínűleg a mikrofon mögött is fel fog tűnni. Az biztos, hogy a cég reklámkampánya nagyrészt rá fog épülni.
A Danubius frekvenciájára elnyerő Klassz Fm kultúrát közvetítő, a 15 és 60 év közötti korosztályt megcélzó kereskedelmi zenei adót ígért. (A sajtótájékoztatón a molinókon Class FM-ként nevezték az új rádióadót, de mint kiderült a helyes írásmód Klassz FM, csak a rendezvényszervező elrontotta a feliratot.)
Nem őrültek meg
"Nem őrültünk meg" - mondta Szever Pál, a Klassz FM zenei szerkesztője, arra utalva, hogy nem lesz talkrádió, folkrádió, esetleg politikai rádió az új csatorna. Egy ilyen típusú rádió műsoridejének 92-93 százalékában zene szól, Szever hozzátette, a Klassz FM-nek döntő szerepe lehet a rádiókban szóló zenei paletta tágításában.
Az elmúlt 12 év hagyományainak vállalható részeit viszi tovább az Advenio rádiója, az európai kereskedelmi rádiózás elemeit "beépítve, nem magyarítva" - mondta Csiszár Jenő, a Klassz Fm menedzsmentjének tanácsadója. Csiszár emellett legközvetlenebb, könnyen elérhető, interaktív műsorokat ígér.
Csiszár az Index kérdésére válaszolva elmondta, hogy a jelenleg működő két országos adó műsorstruktúrájának két sokat szidott elemén akarnak változtatni: több zeneszámból állítják majd össze a játszási listát, és délután, a munkából hazaautózók kedvéért is élő magazinműsort készítenek majd.
Csiszár szerint a zenei kínálatban nyitni szeretnének, sőt bátrabban mutatnak majd be még be nem futott magyar előadókat, vagy külföldön sikeres, de itthon rétegzenének számító zenekarokat. Csiszár példaként a Coldplayt hozta fel, amit itthon a két országos rádión csak elvétve hallani.
Újabb sztárok várhatóak
Arra a kérdésre, hogy feltűnik-e náluk valaki a most működő országos kereskedelmi rádiók húzónevei közül, azt közölte: az adónak "kimódolt, markáns arculata" lesz, a kérdés az, ki fér bele abba. Nevek említésétől azonban elzárkózott.
Szerda délelőtt írták alá a frekvenciapályázaton nyertes cégek (a Klassz FM-et indító Advenio Zrt. és a nagyobbik vételkörzetű, az FM1 Zrt. által jegyzett Neo FM) vezérigazgatói az ORTT képviselőjével a két adó hét évre szóló koncessziós szerződését.