Lendületesen zuhan az MTV nézettsége

2009.12.02. 15:58 Módosítva: 2009.12.02. 18:40
A kereskedelmi korcsoportban már a Cool is megelőzi az m1-et, november utolsó hetében történelmi mélypontot ért el ebben a kategóriában az MTV. A választópolgárok körében is elvesztette fél év alatt nézői egynegyedét.

Minden eddiginél kevesebb embert érdekel az MTV főadója. Az m1 a kereskedelmi szempontból fontos korcsoportban már a Viasat3, a Film+ és a Cool mögött kullog, pedig a bárhol az országban ingyen lehet fogni egy szobaantennával, míg a kábelcsatornák műsorát csak azok nézhetik, akik valamelyik szolgáltatónál előfizetnek.

Közönségarány a 18-49 évesek körében, főműsoridőben
Közönségarány a 18-49 évesek körében, főműsoridőben

A 18-49 év közötti korcsoportban a közszolgálati főadó átlagos közönségaránya november utolsó hetében főműsoridőben, azaz este hét és tizenegy között mindössze 2,7 százalék volt, miközben a Viasat3 4,8, a Film+ 4,6, a Cool 3,2 százalékos közönségarányt tudott elérni. Ha az m1-et a vele azonos platformon működő, ingyenesen is elérhető országos kereskedelmi csatornákkal vetjük össze, látszik, hogy még a Tv2 is nyolcszor több embert érdekelt: a csatorna közönségaránya november utolsó hetében főműsoridőben 20,7 százalék volt, az RTL Klub 33,3 százalékot ért el.

Az m1 a saját maga által fontosnak mondott célcsoportban, azaz a 18 évesnél idősebbek körében ennél azért jobban teljesít, a múlt héten például 7,5 százalékos közönségarányt tudott elérni, míg a Viasat3 csak 3,5, a Cool pedig 3 százalékot, de a viszonylagosan jó eredmény nagyrészt a nyugdíjas nézőknek köszönhető.

Ráadásul a közszolgálati csatorna nézettsége az elmúlt egy évben folyamatosan zuhant. Tavaly még a kereskedelmi korcsoportban 6,9 százalékos átlagos közönségarányt tudott elérni a  m1, az idei év első 11 hónapjában viszont már csak 5 százalékot. Eközben a Cool nézettsége 1,5 százalékról 3,5 százalékra nőtt, a Viasat3-é 5,5-ről 5,2-re csökkent.

A 18 évnél idősebbek, vagyis a választók körében is sokat vesztett az utóbbi időben a népszerűségéből az MTV. Míg az év első felében még 12,8 százalékos közönségarányt ért el ebben a korcsoportban, szeptembertől már csak átlagosan az éppen tévé előtt ülők 9,4 százaléka kapcsolt a legnagyobb közszolgálati csatornára.

Persze mindez nem meglepő, hiszen szeptember óta pénzhiányra hivatkozva az MTV megszüntetett több nézett műsort.