Tovább zuhan a nyomtatott sajtó

2010.03.30. 15:08 Módosítva: 2010.03.30. 15:08
Idén sem ér véget a válság a médiában, egy ügynökségi becslés szerint öt évvel ezelőtti szintre csökkennek a reklámköltések.

A MEC médiaügynökség idei reklámpiaci költésekre vonatkozó piaci elemzése szerint messze van még a médiapiac válságának vége, sőt a reklámköltések csökkenése sem áll meg. A médiaügynökségnek a Kreatívon megjelent jelentése szerint 2010-ben további hat százalékkal zsugorodik a reklámtorta, amivel az öt évvel ezelőtti szintre esnek vissza a költések. Ez azt jelenti, hogy a hirdetésekre költött pénzek szempontjából csúcsnak számító 2008-as eredmény több mint negyedét veszítette el a reklámpiac két év alatt. Akkor a piac 220 milliárdos volt, 2010-ben pedig a várható költés 161 milliárdos lesz.

A Kreatív szerint átrendeződik a piac, egyes szegmenseket kevésbé sújt a válság. Az országos földi sugárzású adók bevételei például hivatalos adatok szerint is több mint húsz százalékkal estek, erre az évre pedig további 6-7 százalékos csökkenést prognosztizál az MEC. Eközben a kábelcsatornák bevételei várhatóan 7 százalékkal nőnek.

Idén is a nyomtatott sajtó és a rádió lehet a válság legnagyobb vesztese: mindkét szektorban újabb tíz százalékkal eshetnek a bevételek. A sajtó tavaly 2008-hoz képest több mint 30 százalékos csökkenést szenvedett el, a rádiók bevételei 25 százalékkal csökkenhettek.

Eközben az internetes piac továbbra is fejlődik majd. Az elemzők szerint a szektor bevételei körülbelül hét százalékkal növekedhetnek 2010-ben.