Eladják a Figyelőt
A Sanoma hivatalosan is bejelentette, hogy jövő tavasszal meghívásos tenderen értékesíti a Sanoma Figyelőt, de megtartja a lap online verzióját az Fn.hu-t. A Figyelő eladásával együtt eladják az Üzlet és Siker, a TOP 200, a Figyelő Trend sorozat, valamint a Figyelő Konferenciák jogait is.
“A Sanoma Budapest annak ellenére hozta meg a döntést, hogy a Figyelő a cég egyik legpatinásabb márkája. A hetilap a válságidőszakban is stabilan teljesített: megőrizte, és egyes időszakokban növelni is tudta példányszámát. A döntés oka mégis, hogy a Sanoma Budapest a jövőben magasabb nyereségességű tevékenységek létrehozására és akvizíciójára kívánja fordítani kapacitásait, hogy hosszú távra biztosítsa a fenntartható működését” - áll a kiadó sajtóközleményében.
A Figyelő a Magyar Terjesztés-Ellenőrzési Szövetség adatai szerint 2010 második negyedévében 12 ezer példányban kelt el, és egy évvel korábban is ennyi volt a példányszáma, sőt pár száz példánnyal még növelni is tudta az eladásait.
A Figyelő kilóg a Sanoma portfóliójából, amelynek legfontosabb tagja a Nők Lapja-lapcsalád, a Színes RTV, a Story és a Best. A Figyelő, mint a portfólió egyetlen politikai és gazdasági témákkal foglalkozó lapja éppen ezért nagy költséget jelent a kiadónak.
Az Index információi szerint az RTL Klubban is tulajdonrészt vásárló Infocenter.hu pár hete már érdeklődött a Figyelő iránt. Az Infocenter.hu érdekeltségi körébe tartozik a ClassFM, és a Heti Válasz is, a cégcsoportban tulajdonrésszel rendelkezett Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter is.
Iparági pletykák alapján a lehetséges vásárlók között van még a Szabad Földet és a Vasárnapi Híreket megjelentető Geomédia, illetve a vele együttmúködő, közös saleshouse-t működtet Est Média-csoport is.