A Sanoma meghátrál a magazinpiacon
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A Sanoma lapjai sem menekülhettek meg a gazdasági válság miatti példányszámcsökkenéstől és a hirdetési piac zsugorodásától. Október végén jelentették be, hogy eladják a Figyelőt, hétfőn pedig, hogy a Wellness magazin 2011 márciusától kezdve már csak negyedévenként jelenik meg.
A Wellness visszafejlesztése azért is meglepő, mert a lap az elmúlt egy év alatt még növelni is tudta vásárlói számát, közel 800 példánnyal (idén a 3. negyedévben 23 690, tavaly ugyanekkor 22 900 példány fogyott belőle az újságárusoknál). Az életmód magazin azonban az elmúlt öt évben 11,5 ezer vásárlót vesztett (2005 második félévében 35,2 ezren vették). A lap hivatalos sajtóközleménye szerint az olvasók a Wellness Cafén tájékozódhatnak az aktuális trendekről, a szájtot pedig a negyedéves, tavasztól megújuló magazin erősíti a lappiacon. A magazin élén is változás lesz, Akovács Évát a Wellness Café szerkesztője, Vigh Anita váltja.
Azonban nemcsak a Wellness magazin lép vissza egyet, ugyanis a Maximából is havi magazin lesz az eddigi kétheti lap helyett. A női lap glossy (igényes szórakoztató magazin) változata december 14-én jelenik meg, új rovatokkal, nagyobb terjedelemben és címlapon csak magyar nőkkel. (Ezzel a lépéssel egyébként nem ők lesznek az elsők, az Éva magazin címlapján tavaly december óta csak magyar, civil nők szerepelnek.) A Maxima az elmúlt egy évben 5,5 ezerrel kevesebb példányban fogyott, idén a harmadik negyedévben már csak 37,8 ezret értékesítettek belőle. Az induláshoz képest viszont jelentős a visszaesés, ugyanis 2004 második félévében még 92 ezren vásárolták meg átlagosan.
Iparági pletykák szerint jövőre megszűnik a Kismama magazin is, a printpiacról az internetre menekülnek az elmúlt öt évben elszenvedett közel 30 ezres példányszámcsökkenés miatt (2010 3. negyedév 14,4 ezer, 2005 2. félév 43,7 ezer). A pletykát a magazin főszerkesztője, Bálits Éva cáfolta az Indexnek, mint mondta, a válság nemcsak a Kismamát érintette, és a megszűnésnek ellentmond, hogy nemrégiben készült el a lap iPhone verziója.
A kiadó vezérigazgatója, Szabó György tavaly tavasszal már borúsan nyilatkozott a magyar médiapiacról, szerinte a válságot csak 2012-re heverheti ki a szektor, addigra állhat vissza a válság előtti környezet, és indulhat el visszafelé a hirdetői és az olvasói piac a mélypontról. Szabó akkor még úgy nyilatkozott, hogy a "hirdetők érdeklődése elmozdult a heti, kétheti magazinok felé, ennek köszönhető, hogy a főleg ilyen lapokat kiadó Sanománál csak 6-8 százalékos a visszaesés érzékelhető, míg a glossy-k esetében akár 30-40 százalékos visszaesésekre is számítani kell". Ennek fényében érthetetlen, hogy miért megy most mégis a glossy irányába a Maxima.