A vetélkedőben egymillió dollárral indulnak a versenyzők (mindig egy pár, apa-fia, testvérek, házaspárok, unoka-nagymama, stb.), ezt kell feltenniük körről-körre négy, majd három lehetséges válaszra, ha jól taktikáznak és válaszolnak, a műsor végén náluk maradó összeget hazavihetik - a rossz válaszokra tett bankók menet közben eltűnnek a süllyesztőben.
A műsor amerikai premierje során egy házaspár 880 000 dollárral érkezett el az utolsó kérdések egyikéhez, amiben arra kellett válaszolniuk, mit kezdtek el hamarabb forgalmazni az üzletek, a Walkmant, a Post-it jegyzettömböt vagy a Macintosh számítógépeket. Ők helyesen a Post-it-re tettek 800 000 dollárt,de a műsorban a Walkmant fogadták el helyes válaszként.
A felvételről sugárzott adás másnapján a műsor készítőit számos emaillel keresték meg a nézők, melyben figyelmeztették őket, hogy ugyan országos szinten valóban csak 1980-ban kezdték el forgalmazni a jellegzetes sárga színéről ismert papírárut, 1977-ben (két évvel a Walkman és hét évvel a Macintosh bevezetése előtt) négy amerikai nagyváros üzleteiben is lehetett kapni a terméket. A szerkesztők felvették a kapcsolatot a gyártó 3M céggel, majd beismerték tévedésüket, és bejelentették, hogy a műsorban végül a maradék 80 000 dollárt is elvesztő párt visszahívják még egy körre.
Nem ez az első ilyen gesztus az Endemol cég játékformátumának különböző kiadásainak történetében: tavaly a brit verzióban bukott egy pár egy (hibás) tévésorozatos kérdésen nagyobb összeget - a második lehetőséggel éltek, és 75 000 fonttal gazdagabban távoztak. A 40 milliós játszma címre hallgató hazai kiadásban is előfordultak hibás válaszok, de a versenyzőket egyelőre nem hívta vissza a Tv2.
Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEM

Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!