Tavaly már közel 1,4 millióan televízióztunk digitálisan
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyorsjelentéséből azt is kiderül, hogy a szolgáltatók közül a DIGI részesedése nőtt a legjobban, írja a Médiainfó.
A gyorsjelentés a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft., Hello HD Kft., UPC DTH S.á.r.l.) novemberi önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le 2,618 millió előfizetéssel. Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartásból mindössze 800 ezerben nincs televízió előfizetés, ezekben az antennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat nézik.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma tavaly novemberben 1,757 millióról 1,770 millióra emelkedett, ezen belül az analóg előfizetések száma alig változott, közel 1,233 millió maradt, míg a vezetékes digitális előfizetések száma emelkedett.
2010 novemberében a nyilatkozó szolgáltatók előfizetőinek 52,9 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat, ami növekedést jelent az októberi 52,3 százalék után. A digitális előfizetéseken belül 13 ezerrel, 537 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma, és 18 ezer új előfizetővel 848 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők aránya.
Az októberi 20,2 százalékról 20,5 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizető háztartások száma. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése pedig novemberben az előző havi 32,1 százalékról 32,4 százalékra nőtt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent a vizsgált hónapban, novemberben 47,1 százalék volt.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók közül - valamennyi szolgáltatást figyelembe véve - piacvezető a kis visszaesést mutató 29,4 százalékos piaci részesedéssel a UPC, a második kicsit lemaradva a DIGI, míg a harmadik a Magyar Telekom (T-Home). A vezetékes szolgáltatások esetében szintén piacvezető UPC részesedése az októberi 33,2 százalékról 33,0 százalékra csökkent, a Magyar Telekom részesedése 23,0 százalékon maradt, míg a DIGI-é 15,9-ről 16,4 százalékra nőtt.
A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi - ide sorolva a Hello HD Kft. által üzemeltetett Hello Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése az októberi 45,2 százalékról 45,6 százalékra, a UPC-é pedig 21,7 százalékról 21,8 százalékra nőtt, míg a Magyar Telekomé 29,0 százalékról 28,8 százalékra csökkent.