Kicsit csökkent a tv-reklámra költött összeg

2011.03.08. 14:34
Az elmúlt évben 58,3 milliárd forintot, a 2009. évinél 3 százalékkal kevesebbet költöttek televíziós reklámra a magyar piacon, mondta Nagy István Ottó, az Ernst and Young igazgatója kedden Budapesten a sajtótájékoztatón.

2008-ban még 71,5 milliárdot, 2009-ben már csak 59,9 milliárd forintot fordítottak tévés reklámra, míg rádiósra 2008-ban 7 milliárdot. A rádiós piacot 2009-ben nem mérte az Ernst and Young, míg tavaly 4,5 milliárd forintot költöttek ilyen reklámra.

Tavaly az országos földi sugárzású tévékre a reklámbevételekből 44,3 milliárd forint jutott, míg 2009-ben 48,1 milliárd forint.

Az eseményen Málnay B. Levente, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete elnöke elmondta, a felmérés 45 televízió és 5 rádió adatait tartalmazza, a televíziók esetében ez a nézettség alapján a piac 98 százalékát fedi le, míg a rádiók esetében a hallgatottságot nézve a 80 százalékát. Tavalyhoz képest 15 televízió csatlakozott a felméréshez.

A közölt összegek a nettó reklámbevételekből állnak össze, amik nem tartalmazzák például az ügynökségi jutalékokat, valamint a barterüzletek értékeit, valamint a tévék emelt díjas sms-eseiből vagy saját márkás termékeik eladásából, valamint a rendezvényeikből származó bevételeit.

Málnay B. Levente kérdésekre válaszolva elmondta, a visszaesés legfőbb oka a válság, de bizalomra ad okot, hogy 2009-ről 2010-re sokkal kisebb mértékben csökkent tévés piac, mint az azt megelőző évben. A következő hónapokban azt várják, hogy más szegmensek is publikálják a médiapiacon a reklámadatokat, s ezek közül a tévés a 3 százalékos visszaeséssel az egyik legjobb lesz.