Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMNyitottak vagyunk minden családnak – ezzel a szlogennel és egy egymás kezét fogó homoszexuális párral plakátolta tele a svéd bútorgyártó, az Ikea legújabb áruházának megnyitása kapcsán Szicília egyik városát, Cataniát. A plakát szövege így folytatódik: Velünk otthon érezheted magad. Amit mi szeretnénk, az az, hogy megkönnyítsük az életét mindenkinek, minden családnak, minden párnak, bárkik is legyenek ők, írja a Kreatív Online.
Meglepő módon a mély vallásosságáról ismert környéken a reklám nem verte ki a biztosítékot, de annál inkább az olasz miniszterelnöknél, Silvio Berlusconinál. A tulajdonában lévő Il Giornale című napilap felháborodással ír a kampányról, provokatívnak nevezi azt, és azzal vádolja az Ikeát, hogy ennek semmi köze a melegek jogainak elismeréséhez, csupán egy pimasz marketingstratégia. Azt is írja továbbá a lap, hogy nem egy véletlenszerű esetről van szó, hanem a svéd imperializmus nyilvánvaló kísérletéről, hogy mindenkit azáltal tegyen egyenlővé, hogy ugyanazt az olcsó bútort birtokolják.
A lap weboldalán az eset forró vitát robbantott ki, a kampány mellett és az ellen érvelők között. A botrány azonban nem befolyásolta a cataniai áruház megnyitását, amelybe az első napon több mint húszezer ember látogatott el, a nyitás pedig 308 munkahelyet teremtett.
Az Ikea 1994-ben készítette el az első híres, meleg párt ábrázoló tévészpotját, amelyben egy meleg pár vásárolt étkezőasztalt. A film, és azóta több Ikea-reklám is megnyerte a melegek egyenjogúságáért a reklámvilágban küzdő Commercial Closet Association díját.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM