Judit, Xénia
18 °C
31 °C

Szalai Annamária az 5. legbefolyásosabb médiaguru

2011. 05. 04. 11:02
| Módosítva: 2011. 05. 19. 10:26
A Marketing&Média az idén is összeállította a Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban listáját, amelyet továbbra is Dirk Gerkens, az RTL Klub első embere vezet. Az újonnan bekerülők között van Szalai Annamária, az NMHH elnöke, Medveczky Balázs, az MTV vezérigazgatója és Belénessy Csaba, az MTI vezérigazgatója is.

A Marketing&Media szaklap összeállítása azokat az embereket tartalmazza, akiket 2011-ben a szakmai zsűri a médiaiparág legbefolyásosabbjai közé választott.

Geszti lekerült a listáról

A listán a tavalyihoz képest 13 új név található, köztük Steve Varcoe, a TV2 kereskedelmi igazgatója (12.), Mező László, az OMD Hungary médiaügynökség ügyvezető igazgatója (22.), Medveczky Balázs, az MTV vezérigazgatója (32.), és Szalai Annamária, az NMHH elnöke (5.), akinek személyében először került fel a szabályozó oldal képviselője a listára. Míg a lista negyede lecserélődött, kiesett többek között Várdy Zoltán, a TV2 volt vezérigazgatója és Geszti Péter is.

Top10

1., Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója

2., Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója

3., Rákosi Tamás, az IKO Media Group tulajdonosa

4., Bayer József, az Axel Springer ügyvezető igazgatója

5., Szalai Annamária, az NMHH elnöke

6., Szabó György, a Sanoma Media Budapest vezérigazgatója

7., Mihók Attila, a Ringier Kiadó ügyvezető igazgatója

8., Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója

9., Vidus Gabriella, az RTL Klub kereskedelmi igazgatója

10., Somlói Zsolt, a Mindshare médiaügynökség ügyvezetője

A Top10-ben három helyet is megszerzett az RTL Klub (Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója négy éve az első a listán), míg a TV2 csak egy helyet kapott. Simon Zsolt, a csatorna vezérigazgatója a második. A listán szereplők majd kétharmadát a médiacégek vezetői teszik ki, de feljövőben vannak az ügynökségi vezetők és a főszerkesztők is. A médiaügynökségek közül a Mindshare vezetője jutott be az első tízbe, az első főszerkesztő a listán Liszkay Gábor, a Magyar Nemzet igazgató-főszerkesztője (17.), akit Uj Péter, az Index főszerkesztője (19.) követ.

Az eddigi években mindig csökkent a befolyásos nők száma, a tavalyi nyolc után most csak hét nő került a listára. Szalai Annamárián és Vidus Gabriellán kívül Liptay Gabriella, a Magyar Telekom marketingkommunikációs ágazatvezetője (18.), Kázmér Judit, a Pannon Lapok Társaságának stratégiai ügyvezetője (24.), Horváth Magyary Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezetője (28.), Vörös Csilla, az AGB Nielsen ügyvezető igazgatója (37.) és Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklámtestület főtitkára (42.).

Az átalakuló közmédiát Medveczky Balázs, az MTV elnöke képviseli a 32. helyen, míg Belénessy Csaba, az MTI elnöke a 38. helyen szerepel. A lista itt is a gazdasági pozíciókat vehette figyelembe, hiszen az MTV elnöke tulajdonképpen csak megrendelő, aki az MTVA-tól vásárol műsorokat, az MTI elnöke viszont a teljes magyar közmédia hírszolgáltatásáért felel.

Egyetlen rádió sem fért fel

Érdekes jelenség, hogy miközben mérések szerint egyre emelkedik a rádióhallgatásra fordított idő és a leghallgatottabb rádió naponta közel kétmillió embert ér el, egyetlen rádió vezetője vagy főszerkesztője nem került fel a listára. Simon Krisztián, a Marketing&Media főszerkesztője ezzel kapcsolatban a Klubrádió Reggeli Gyors című műsorának úgy nyilatkozott, hogy a legbefolyásosabb médiaszereplőket tartalmazó lista összeállításánál számított az a tényező is, hogy a reklámozók mennyire részesítik előnyben az adott médiákat, és sajnos a rádiók alulmaradnak a televíziókhoz vagy a nyomtatott sajtóhoz képest.

A szaklap a rangsort 140 jelöltből állította össze, a szempontok között szerepelt, hogy az aspiráns mekkora összeg felett rendelkezik, milyen régóta tölt be meghatározó pozíciót a médiában, mennyire adnak a véleményére a szakmában, továbbá, hogy karrierje milyen irányban változott az elmúlt egy évben.