A közösségi háló így fontos motorja lett az internetes információfogyasztásnak, jegyezték meg a szakemberek. A kutatás szerint a hírportálok forgalmának 40 százaléka külső linkekről adódik, a fennmaradó 60 százalék közvetlenül a hírportálokat keresi fel.
A külső források tekintetében még mindig a Google vezet, a cég keresőmotorja azonban jócskán megelőzi a Google News oldalt. Az Egyesült Államokban a Yahoo és a Drudge Report is népszerű külső állomás, ahonnan az érdeklődők a hírportálokra lépnek.
A Pew szerint a 25 legfontosabb amerikai hírportál forgalmát tekintve a Facebook a második vagy harmadik legjelentősebb motor. Nem teljesít jól ezen a téren viszont a Twitter mikroblog, mindössze egy hírportál, a Los Angeles Times című napilap weboldala mutat fel 1 százaléknál nagyobb – 3,53 százalékos – átirányítást a Twitterről.
A CNN és a Fox hírtelevíziók tudhatják magukénak a legtöbb rendszeres olvasót - derült ki az összesítésből. Rendszeres olvasónak tekintik azokat, akik egy hónapban több mint tízszer keresnek fel egy oldalt és összesen több mint egy órát töltenek el a felületen.
„A hírkeresés volt az elmúlt évtized legnagyobb előrelépése, a hírek uralhatják a következő tíz évet is” – összegeztek a Pew és a Nielsen piackutató szakemberei.
Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEM

Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!