Az online médiafogyasztókat nem zavarják a reklámok

2011.12.05. 15:27

Egy közelmúltban megjelent amerikai felmérés szerint az online médiafogyasztókat sokkal kevésbé zavarjak a reklámok, mint azokat, akik a tévében nézik a sorozatokat vagy filmeket. Ez azért tűnik furcsának, mert az online tartalmakat böngészők sokkal több reklámot kénytelenek elviselni, mint offline médiafogyasztó társaik, mégis jóval toleránsabbak.

A FreeWheel nevű cég felmérése szerint az online videókba ágyazott, azok előtt vagy után leadott reklámok nézettségi adatai ráadásul nagyobb mértékű növekedést mutatnak, mint maguké a videóké.  2011 utolsó negyedévében a FreeWheel 7,2 milliárd alkalommal rögzített reklámokra vonatkozó találatot, ami több mint kétszer annyi, mint az előző évben mért 3,1 milliárdos találatszám. Ugyanebben az időszakban a neten elindított videók száma elérte a 11,8 milliárdot, ami 97 százalékos növekedés.

A jelentésben szabadon elérhető televíziók (CBS, Fox, Univision) és kábelszolgáltatók (Viacom, ESPN, Turner Entertainment, Discovery Communications) adatait összesítették. A lejátszott reklámok számának növekedése leginkább azért tapasztalható, mert sorozatepizódokba és filmekbe ágyazták be őket. Amikor egy felhasználó egy 22 perces sitcom- vagy egy 42 perces drámai sorozat epizódjait indítja el online, a program, avagy hasznos tartalom mellett legalább öt reklámszpotot megnéz.

A felhasználók 82 százaléka ráadásul meg is nézi a reklámokat, amik a online drámákat és vígjátékokat kíséri. A rövidebb játékidejű, 4-5 perces videók (sportmérkőzések összefoglalói, videoklipek, hírtműsorok, stb.) esetében viszont a nézők sokkal türelmetlenebbek, csak a reklámok 59 százalékát hajlandók megnézni. A felmérésből mellesleg az is kiderült, hogy míg a sorozatepizódokat este 8-11 között, tehát a rendes tévés főműsoridőben nézik a felhasználók, a röviebb videókat délután 1 és 4 között, azaz munkaidőben nézegetik.