Emma
3 °C
10 °C

Lomnici-ügy: hárman éhségsztrájkolnak az MTV előtt

2011.12.11. 12:45 Módosítva: 2011-12-11 17:10:40
A Televíziósok és Filmkészítők Független Szakszervezetének két alelnöke, Nagy Navarro Balázs és Szávuly Aranka szombat délután 2 óra óta ül az MTV Kunigunda útjai épülete előtt. Éhségsztrájkjukat csak akkor fejezik be, ha az MTVA megnevezi és felelősségre vonja a kitakarásos Lomnici-tudósítás valódi felelőseit. Vasárnap délután újabb köztévés csatlakozott az akcióhoz, Patakfalvi Sándor felvételvezető.

Nagy Navarro Balázs az Indexnek vasárnap délelőtt elmondta, számtalan civil látogatta meg már őket az MTV épülete előtt, ahol Szávuly Arankával együtt szombat délután 2 óra óta folytatnak éhségsztrájkot.

Minden órával kellemetlenebb

ehsegsztrajk2

A két demonstráló azóta csak folyadékot vett magához, például meleg teát, amit civil támogatóik hoztak nekik. A Tisztességes Tájékoztatásért Mozgalom meghirdetői elmondták, hogy akciójukat számtalan kollégájuk is támogatja, „sokan jöttek oda hozzánk és köszönték meg, hogy így állunk ki mellettük. A többség pozitívan áll a dologhoz, egy rossz szót sem hallottunk, általában arra biztatnak minket, hogy tartsunk ki" – nyilatkozta Nagy Navarro.

A szakszervezeti vezető elmondása szerint az MTVA vezetőségéből senki nem kereste meg őket, "úgy vélem, hogy egyelőre azt mérik fel, hogy kitartunk-e, de minden egyes órával kellemetlenebb lesz számukra ez a helyzet. Valószínűleg felmérik ők is, hogy mi lesz akkor, ha megjelenik a külföldi sajtóban, hogy 2011-ben egy uniós országban két újságírónak éhségsztrájkkal kell tiltakoznia egy sajtóetikai ügyben lefolytatott tisztességtelen vizsgálat miatt".

Szávuly Aranka és Nagy Navarro az éjszakát az MTV aulájában töltötte, akciójukról folyamatosan tájékoztatják a civileket a Facebookon.

Vasárnap délután 4 órakor újabb köztévés csatlakozott az éhségsztrájkhoz, Patakfali Sándor, a Duna TV felvételvezetője. Patakfalvi az Indexnek elmondta, "felháborít, ami ebben az ügyben történt. A kitakarás a cenzúra egy formája, egy normális országban ezután a vezetőségnek magától le kellene mondania, ez a minimum".

Deutsch ugróiskolát rajzolt a retusálóknak

Mint ismert, a TFFSZ alelnöke péntek délután jelentette be, hogy amennyiben szombat délután 2 óráig nem nevezik meg a valódi felelősöket a múlt szombati kitakarásos Lomnici-tudósítás ügyében, akkor éhségsztrájkba kezd.

05
Fotó: Huszti István

Nagy Navarro a sajtótájékoztatón elmondta: úgy tudja, hogy a riport megjelenése napján Hegedűs István, az MTI Hírcentrum Duna televíziós műsoraiért felelős vezérigazgató helyettese adta ki azt az utasítást, hogy Lomnici nem szerepelhet az elkészülő anyagban, „azonban sem Hegedűst, sem az MTV hírműsoraiért felelős Papp Dánielt, sem Élő Gábort, az MTI Hírcentrum vezetőjét nem hallgatták meg a vizsgálat során".

Az MTVA csütörtök esti közleménye szerint, lezárult a belső vizsgálat és három ember kapott vezérigazgatói figyelmeztetést. Az Index úgy tudja, hogy ez a három ember az anyagot készítő riporter, a Duna TV aznapi felelős szerkesztője és az aznapi vezető vágó (nem az, aki a retusálást elvégezte) volt. Érdekes körülmény ugyanakkor, hogy az ügyet lezártnak tekintő közlemény kiadása után másnap, péntek reggel újabb vizsgálat indult az MTVA-ban.

A belső vizsgálat eredménye ellen szombaton délben Deutsch Tamás, a Fidesz EP-képviselője is tiltakozott az MTVA Naphegy téri székháza előtt, ahová ugróiskolát rajzolt a retusálóknak. Mint a hir24.hu-nak elmondta, szerinte el kellene bocsátani azt a három embert, aki a közlemény szerint elismerte felelősségét az ügyben, amennyiben viszont „úgy érzik, nem ők a felelősök, akkor mondják meg, hogy szerintük ki".

Nem adják nevüket

navarrosztrajk

Az MTV-ben is elindult egy „belső forradalom" a botrány miatt, péntek este óta a megbüntetett kollégáikkal szolidáris riporterek és vágók nem engedik meg, hogy nevüket kiírják az általuk készített tudósításokhoz.

Információink szerint a szolidaritási akciót többször megpróbálta megakadályozni a vezetőség, egy névtelenségét kérő belsős forrásunk szerint kirúgással fenyegetik ezeket a „renitens kollégákat" annak ellenére, hogy a sajtószabadságról szóló törvény szerint megtagadhatják nevük kiírását, ugyanis a névhasználat személyiségi jog.