Tekla
8 °C
13 °C

Január elsején indul a Parlament TV

2011.12.14. 13:35 Módosítva: 2011-12-14 17:12:44
Bár a kizárólagos közvetítési jogot nem szerezték meg, január elsején elindul a Hír TV alapító tagjának, Pocsai Alexnek és egy milliárdos ügyvédnek, Bálintfy Gábornak a tulajdonában lévő Parlament TV. A csatornának a T-Home-mal már sikerült megállapodnia, a UPC-vel folynak a tárgyalások.

Szeptemberben még úgy volt, hogy a Parlament tavaszi ülésszakának kezdetén indulhat el a Parlament TV, de a csatorna honlapján lévő számláló szerint már 17 nap múlva, azaz január elsején debütál az új hírcsatorna.

Reklámmentesen is 900 millió forintos bevételük lehet

A P+ logóval sugárzó közösségi csatornán a tervek szerint a magyar és az európai parlamenti közvetítéseket, és a megyei közgyűlések üléseit adják, de úgy tudjuk, hogy a műsortervben gazdasági és turisztikai háttérműsorok is szerepelnek, azonban saját Híradót egyelőre biztosan nem indítanak.

Korábbi hírek szerint szerették volna megszerezni a parlamenti közvetítések kizárólagos jogát, azonban az Országgyűlés erről nem kötött velük szerződést, minthogy a médiatörvény szerint erre nem is lett volna lehetősége. A Parlament TV tehát pont azokat a felvételeket kapja meg fizetés ellenében, mint bármelyik tévécsatorna.

A Bors úgy tudja, hogy a UPC-vel még nem kötöttek szerződést, de folynak a tárgyalások. Az Index viszont úgy értesült, hogy a T-Home már vállalta a csatorna programjának beépítését kínálatába, sőt december elseje óta ők biztosítják a Parlament TV tesztadásának műholdas sugárzását is (T-Home 10,889(V) GHz-es multiplexében vehető szabadon, de a csatornát a jövőben Conaxban kódolják majd).

A kereskedelmi alapokon működő, de közszolgálati tevékenységet ellátó infócsatornát feltehetően alapcsomagban kapnák meg a kábeltévé-előfizetők, azaz háztartásonként nagyjából 50-60 forintot fizetnének érte. Körülbelül annyit, mint amennyit a HírTv-ért is fizet minden előfizető most.

A csatorna a hírek szerint nem adna reklámokat, de ha a két nagy kábelszolgáltatónál lévő 1,5 millió háztartással és havi 50 Ft/előfizetővel számolunk, akkor a Parlament TV reklámbevételek nélkül is évi 900 millió forintos bevételre tehet szert.

A csatorna tulajdonosa Bálintfy Gábor ügyvéd-üzletember, aki ingatlanfejlesztési és szállodaipari üzleteiből hatmilliárd forintos vagyonra tett szert, és korábban a Hír TV egyik tulajdonosa volt. Az igazgatóság tagja a Hír TV-t alapító Pocsai Alex – Bálintfy veje - és Csóti György is, aki a korábbi tervek szerint a vezérigazgatói posztot töltötte volna be, erről azonban a Borsnak adott nyilatkozata szerint lemondott, mivel a II. kerületi választáson befutó Láng Zsolt helyett ő ülhet be a Parlamentbe.

Hazaszeretetről klipekben

Az Index úgy tudja, hogy egy vidéki kábelszolgáltatóknak tartott konferencián Csóti György bemutatta a Parlament TV-t, ahol elhangzott, hogy "műsorba szervesen ékelődnek majd azok a rövid filmbetétek, amelyek klipekben beszélnek hazaszeretetről, magyarságról, szülőföldről, az Országház történetéről".

A prezentációból kiderült, hogy egy saját elemzői, politikai kutatóintézet megalapítására törekednek, reggelenként pedig háromórás gazdasági elemzői műsort terveznek.