Emma
5 °C
8 °C

Megint manipulálták a Híradót

2011.12.17. 13:54
Az MTVA Központi Üzemi Tanácsa és az MTI Üzemi Tanácsa, valamint hét közmédiás szakszervezet közleményben tiltakozik amiatt, hogy az MTV Híradója azt a látszatot keltette, mintha a szakszervezetek elhatárolódnának a Lomnici-ügy miatt már egy hete éhségsztrájkoló kollégáiktól.

Ahogy azt a comment:comon is megírtuk, a csütörtöki Híradóban úgy adtak hírt az MTI Hírcentrum igazgatójának azonalli hatályú kirúgásáról és az MTVA hír- és hírháttér műsoraiért felelős főszerkesztőjének menesztéséről, hogy nem mondták ki Élő Gábor és Papp Dániel nevét.

A szolidáris szakszervezeteket nem említették

De nem ez volt az egyetlen probléma a tudósítással (22:40-kor kezdődik), a múlt szombat óta a Lomnici-ügy felelőseinek eltávolításáért éhségsztrájkolókról először tudósító riportban azt sugallták, hogy Nagy Navarro Balázstól és társaitól elhatárolódnak a szakszervezetek.

Az MTVA Központi Üzemi Tanácsa, az MTI Zrt. Üzemi Tanácsa,  a Duna Televízió Üzemi Szakszervezete, a Független Rádiós Szakszervezet, az MTI Sajtószakszervezet, az MTV Gyártásvezetői Szakszervezet, a Rádiós Műszakiak Szakszervezete, a Televíziós Műsorgyártók Érdekvédelmi Szakszervezete és Televíziósok és Filmkészítők Független Szakszervezete által aláírt tiltakozás szerint "a közszolgálati televízió december 15-i esti híradójában ismét a manipuláció eszközéhez folyamodott".

A tudósításban azt sugallták, hogy még "saját kollégái is elhatárolódnak Nagy Navarro Balázstól és társaitól, illetve az általuk folytatott éhségsztrájktól. Ennek alátámasztására a közmédiában dolgozó sok szakszervezet közül két rádiós szakszervezet közleményét használták, amelyek kritikát fogalmaztak meg, nem említve öt másik szakszervezetet, amelyek viszont szolidaritásukról biztosították az akciót".

Kiragadták a nekik kedvező fél mondatot

A közlemény szerint Kapuvári Gábor (képünkön), az MTVA Központi Üzemi Tanácsának elnöke által adott nyilatkozatból kiragadtak egy fél mondatot, s ezáltal meghamisították mondandóját. Kapuvári az Indexnek elmondta, tűrhetetlen és felháborító, amit az ő nyilatkozatával tettek, "eszközként használnak engem, aki a közmédia 2500 munkavállalóját képviselem".

"Megkérdezték, hogy mi a véleményem, én azt válaszoltam, hogy egészséggel, mi több a halállal fenyegetés elfogadhatatlan, azzal viszont, hogy legyen tisztességes a tájékoztatás, azzal egyet lehet érteni természetesen. Felháborító, hogy ennek a mondatnak a másik fele kimaradt, holott három másodperccel növelte volna meg a nyilatkozatot. A narráció az én nyilatkozatom előtt politikai kalandorsággal vádolta az éhségsztrájkolókat, én nem szembenállok velük, hanem elemeztem a helyzetet. Döbbenetes, hogy néhány órával később ahogy elküldik Élő Gábort minden folytatódik úgy, ahogy eddig" - mondta Kapuvári Gábor.

Helyreigazítást követelnek

A kilenc aláíró szervezet ezért most újra leszögezte, hogy szolidaritásáról biztosítja Nagy Navarro Balázs és társait, mivel "az éhségsztrájk eszközével a sajtószabadság tiszteletben tartásáért és a tisztességes közmédiáért küzdenek".

Az üzemi tanácsok és a szakszervezetek az újabb eset miatt felszólítják az MTVA és az MTI vezetését, hogy "a Cohn-Bendit-, illetve Lomnici-ügy után miként fordulhatott elő az, hogy a híradó nem a valóságot híven tükröző módon számolt be az eseményekről". Kérik továbbá azt is, hogy "az elferdített tudósítást igazítsák helyre", valamint hozzák nyilvánosságra a Lomnici-ügyben lefolytatott vizsgálatok eredményeit.

Az Index megpróbálta az üggyel kapcsolatban megszólaltatni Szabó Lászlót, az MTVA kommunikációs igazgatóját, de eddig nem sikerült elérni.

Egy hete éhségsztrájkolnak

A Duna TV-től ősztől elküldött Kembe-Sorel Artúr riporter az Indexnek elmondta, az MTVA megpróbálja elzárni őket a köztévé alkalmazottaitól. Az állítólag a csütörtöki szakszervezeti tüntetés miatt lezárt bejáratot azóta sem nyitották meg, őket pedig tujákkal és funérlemezekkel próbálják eltakarni.

Nagy Navarro Balázs és Szávuly Aranka, TFFSZ alelnökök egy hete éhségsztrájkolnak az MTV épülete előtt, azóta Kembe-Sorelen kívül egy Szolidaritás mozgalomhoz és egy Egymillióan a sajtószabadságért csoporthoz tartozó civil csatlakozott hozzájuk. A Duna TV-s Patakfalvi Sándor felvételvezető és Virág Péter szakszervezeti vezető néhány napra tudott csak csatlakozni, egyiküknek munkaköri kötelezettsége, másikuknak egészségi probléma miatt kellett abbahagynia az éhségsztrájkot.

Ezzel kapcsolatban Kembe-Sorel elmondta, "minden kieső helyére újak jönnek, több hétre való jelentkezőnk van, nem fogjuk abbahagyni, amíg Papp Dánielt, és Élő Gábor helyetteseit ki nem rúgják".